Vrouw kan lid worden van SGP
Re: Vrouw kan lid worden van SGP
http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten ... de+SGP.htm
Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben... Laat het gebed ook en juist voor deze kwestie vermenigvuldigen, wie weet God mocht zich wenden. De rechtbank en het hof hebben al een negatieve uitspraak gedaan voor de SGP en ook de advocaat-generaal heeft een voor de SGP negatieve conclusie geschreven. We hebben het als partij niet verdiend om te blijven bestaan, als ik bijvoorbeeld een verslag zie van de SGP-jongerendag dan is ook de tijdgeest in deze partij doorgedrongen, en als ik mijn eigen hart aanzie dan ben ik ook maar een onwaardig lid. Maar ik geloof toch dat de SGP een Bijbelgetrouwe partij is die haar standpunten niet te grabbel geeft. We mochten deze partij wel met z'n allen steunen!
Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben... Laat het gebed ook en juist voor deze kwestie vermenigvuldigen, wie weet God mocht zich wenden. De rechtbank en het hof hebben al een negatieve uitspraak gedaan voor de SGP en ook de advocaat-generaal heeft een voor de SGP negatieve conclusie geschreven. We hebben het als partij niet verdiend om te blijven bestaan, als ik bijvoorbeeld een verslag zie van de SGP-jongerendag dan is ook de tijdgeest in deze partij doorgedrongen, en als ik mijn eigen hart aanzie dan ben ik ook maar een onwaardig lid. Maar ik geloof toch dat de SGP een Bijbelgetrouwe partij is die haar standpunten niet te grabbel geeft. We mochten deze partij wel met z'n allen steunen!
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van deze rechtszaak; ik snap alleen niet dat je de SGP-jongerendag hiermee in verband brengt. Men heeft alleen net iets te ver gereikt door Ayaan de vrije hand te geven in haar toespraak. Alle andere sprekers (en de invulling van die dag) is niet anders dan de jongerendagen waar ik destijds heenging.Erasmiaan schreef:http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten ... de+SGP.htm
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Laten we de jongerendag er verder maar buiten laten. Ik was er teleurgesteld door, vooral het taalgebruik in de 'openingsact'. Dat stond in schril contrast met het stuk wat daarna uit de Bijbel werd gelezen.Luther schreef:Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van deze rechtszaak; ik snap alleen niet dat je de SGP-jongerendag hiermee in verband brengt. Men heeft alleen net iets te ver gereikt door Ayaan de vrije hand te geven in haar toespraak. Alle andere sprekers (en de invulling van die dag) is niet anders dan de jongerendagen waar ik destijds heenging.Erasmiaan schreef:http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten ... de+SGP.htm
Die heb ik gemist, dus dat weet ik niet.Erasmiaan schreef:Laten we de jongerendag er verder maar buiten laten. Ik was er teleurgesteld door, vooral het taalgebruik in de 'openingsact'. Dat stond in schril contrast met het stuk wat daarna uit de Bijbel werd gelezen.Luther schreef:Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van deze rechtszaak; ik snap alleen niet dat je de SGP-jongerendag hiermee in verband brengt. Men heeft alleen net iets te ver gereikt door Ayaan de vrije hand te geven in haar toespraak. Alle andere sprekers (en de invulling van die dag) is niet anders dan de jongerendagen waar ik destijds heenging.Erasmiaan schreef:http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten ... de+SGP.htm
'k Zal het even opzoeken.
Maar on-topic: Ik denk, dat wanneer de SGP verboden zal worden, er binnen een dag een nieuwe partij wordt opgericht; ik vermoed dan iets met christelijk conservatisme.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik weet niet hoe een en ander dan zal gaan lopen. Dat ligt ook helemaal aan het arrest dat gaat komen. Er kunnen nogal wat nuances in de beslissing zitten. Het arrest van het hof bevat die ook.Luther schreef:Maar on-topic: Ik denk, dat wanneer de SGP verboden zal worden, er binnen een dag een nieuwe partij wordt opgericht; ik vermoed dan iets met christelijk conservatisme.
Ik vind dat je deze tekst iets te gemakkelijk uit de kast trekt, maar dat heeft er waarschijnlijk veel mee te maken dat ik vrouwenstandpunt van de SGP niet onderschrijf.Erasmiaan schreef:Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben...
Ik moest alleen denken aan de eerste christenen, die vanwege hun belijdenis 'Jezus Kurios' voor de leeuwen werden geworpen, en zag niet direct de lijn naar een partij in een democratie met een ietwat vreemd (m.i. ook niet bijbels) standpunt, die wellicht verboden gaat worden...
Vgl. het 'God zij met ons' op de Euro.
Dat zal het wel zijn ja. Want het voelt wel degelijk als verdrukking van de seculiere meerderheid die een klein hoopje volk dat de Bijbel naleeft, het leven zuur wil maken. Want hoe worden de proces-partijen geschaad in hún vrouwenstandpunt? En welke SGP-vrouw wordt er geschaad in haar standpunt?rekcor schreef:Ik vind dat je deze tekst iets te gemakkelijk uit de kast trekt, maar dat heeft er waarschijnlijk veel mee te maken dat ik vrouwenstandpunt van de SGP niet onderschrijf.Erasmiaan schreef:Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben...
Het is natuurlijk maar helemaal de vraag of je de Bijbel naleeft als je meent dat de vrouw in de politiek niets te zeggen/zoeken heeft.Erasmiaan schreef:Dat zal het wel zijn ja. Want het voelt wel degelijk als verdrukking van de seculiere meerderheid die een klein hoopje volk dat de Bijbel naleeft, het leven zuur wil maken. Want hoe worden de proces-partijen geschaad in hún vrouwenstandpunt? En welke SGP-vrouw wordt er geschaad in haar standpunt?rekcor schreef:Ik vind dat je deze tekst iets te gemakkelijk uit de kast trekt, maar dat heeft er waarschijnlijk veel mee te maken dat ik vrouwenstandpunt van de SGP niet onderschrijf.Erasmiaan schreef:Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben...
Dat is niet eens belangrijk in deze discussie. Heb ik het recht om mijn uitleg van de Bijbel uit te leven, dat is de vraag.Mister schreef:Het is natuurlijk maar helemaal de vraag of je de Bijbel naleeft als je meent dat de vrouw in de politiek niets te zeggen/zoeken heeft.Erasmiaan schreef:Dat zal het wel zijn ja. Want het voelt wel degelijk als verdrukking van de seculiere meerderheid die een klein hoopje volk dat de Bijbel naleeft, het leven zuur wil maken. Want hoe worden de proces-partijen geschaad in hún vrouwenstandpunt? En welke SGP-vrouw wordt er geschaad in haar standpunt?rekcor schreef:Ik vind dat je deze tekst iets te gemakkelijk uit de kast trekt, maar dat heeft er waarschijnlijk veel mee te maken dat ik vrouwenstandpunt van de SGP niet onderschrijf.Erasmiaan schreef:Wordt de SGP verboden? In de wereld zult gij verdrukking hebben...
Een emotionele schreeuw:.......als de SGP verboden wordt.....
Ik zou niet graag in de schoenen van mevr. Grabijn staan, hoezeer ze ook gelijk had.
Er is ook een moslimpartij beschikbaar voor de komende verkiezingen.
Zou de oudste politieke partij van NL verboden worden terwijl die moslimpartij toegestaan wordt ondanks hun vrouwenstandpunten die veel verder gaan dan die van de SGP?
Maar de aardse rechter zal hierover beslissen, en daar moeten we ons bij neerleggen.
Soms denk ik dat Johanna gelijk heeft.
Mocht de SGP wegvallen, zal ik stemmen op, schrik niet: SP of CDA.
CU is voor mij absoluut geen optie om een groot aantal redenen.
Ik zou niet graag in de schoenen van mevr. Grabijn staan, hoezeer ze ook gelijk had.
Zou de oudste politieke partij van NL verboden worden terwijl die moslimpartij toegestaan wordt ondanks hun vrouwenstandpunten die veel verder gaan dan die van de SGP?
Maar de aardse rechter zal hierover beslissen, en daar moeten we ons bij neerleggen.
dat kan ik me voorstellen. maar SP?!jvdg schreef:Een emotionele schreeuw:.......als de SGP verboden wordt.....
dat is de partij der antisemieten anja meulenbelt,van Bommel en Duisenberg!
denk daar aub nog eens heel goed over na!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
't Was een emotionele schrikreactie, dusdanig dat ik zelfs de SP noemde, even vergetende wat jij noemde.Joannah schreef:dat kan ik me voorstellen. maar SP?!jvdg schreef:Een emotionele schreeuw:.......als de SGP verboden wordt.....
dat is de partij der antisemieten anja meulenbelt,van Bommel en Duisenberg!
denk daar aub nog eens heel goed over na!
't Wordt dus CDA, met tegenzin.
Menno de Bruyne op twitter:
"het is mis".
"het is mis".
Schrik ik eigenlijk toch van. Zorgelijk.Erasmiaan schreef:Menno de Bruyne op twitter:
"het is mis".