Hoe was je zondag [2]?

HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door HersteldHervormd »

Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2225
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Arja »

Ik beluisterde een preek in mijn baptistengemeente

En ook de preken van de PKN in mijn woonplaats

De eerste PKN preek vond niet echt prediking van het Evangelie. Het was Christus NIET! https://www.youtube.com/watch?v=WYmuxpmypPo
De tweede PKN preek wil ik nog een keer luisteren omdat er iets gezegd werd waar ik veel aan had terwijl ik het op bepaalde punten niet met hem eens kon zijn (maar dat is een grijs gebied en kan ik naast me neer leggen. Ik dacht wel: je weet het zo goed: hoe het alleem "moet". Preek Hem dan ook! Preek de Christus, alstublieft. De laatste Bijbeltekst was zo krachtig. Die nam ik mee naar huis. Alles ligt in Zijn handen, niet die van mij. En daarom hoef ik niet te wanhopen in de dalen van het leven.

https://www.youtube.com/watch?v=2WUYNtiM3Qg
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door HHR »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 13:23 Een mooi interview met deze predikant in het RD van vandaag, vooral de laatste alinea.
Inderdaad.

Wat is dat geweest die scheuring.
En dan met 10 kinderen de pastorie uitgejaagd worden...
GerefGemeente-lid
Berichten: 6950
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 15:21 Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Als we een Middelaar hebben ook niet?
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 15:21 Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 13:23 Een mooi interview met deze predikant in het RD van vandaag, vooral de laatste alinea.
Zeker!
Bijzonder als je op deze leeftijd zo nog deze drie gemeenten mag dienen.
“…het is de weg die de Heere wijst. En dan is het goed.”
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6950
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 18:34
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 15:21 Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Volgens mij komt iedereen voor het gericht, ook Gods kinderen, zie Zondag 23.
Het punt is dat Gods volk een Advocaat en een Pleitbeslechter kent die hen vrijspreekt van schuld en straf.

Maar goed, er staat meer in die laatste alinea, onder andere het eerste en het laatste gedeelte. Daar doelde ik vooral op.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4818
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johannes 5; Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie Mijn woord hoort en Hem gelooft Die Mij gezonden heeft, die heeft eeuwig leven en komt niet in de verdoemenis (Gr. oordeel, zoals de KT zegt), maar is uit de dood overgegaan in het leven.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4818
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:37
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 18:34
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 15:21 Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Volgens mij komt iedereen voor het gericht, ook Gods kinderen, zie Zondag 23.
Het punt is dat Gods volk een Advocaat en een Pleitbeslechter kent die hen vrijspreekt van schuld en straf.
Jij geloofd in een halve op trapsgewijze vrijspraak?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32908
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Morgendienst:
MATTHEUS 24:1-5
ALSDAN zal het Koninkrijk der hemelen zijn gelijk tien maagden, welke haar lampen namen en gingen uit, den bruidegom tegemoet.
En vijf van haar waren wijs, en vijf waren dwaas.
Die dwaas waren, haar lampen nemende, namen geen olie met zich.
Maar de wijzen namen olie in haar vaten, met haar lampen.
Als nu de bruidegom vertoefde, werden zij allen sluimerig en vielen in slaap.
DE GELIJKENIS VAN DE TIEN MAAGDEN
1. Hun verwachting
2. Hun voorbereiding
3. Hun verachtering


Avondienst:
MATTHEUS 24:6-13
En te middernacht geschiedde een geroep: Zie, de bruidegom komt, gaat uit, hem tegemoet.
Toen stonden al die maagden op en bereidden haar lampen.
En de dwazen zeiden tot de wijzen: Geeft ons van uw olie, want onze lampen gaan uit.
Doch de wijzen antwoordden, zeggende: Geenszins, opdat er misschien voor ons en voor u niet genoeg zij; maar gaat liever tot de verkopers en koopt voor uzelven.
Als zij nu heengingen om te kopen, kwam de bruidegom; en die gereed waren, gingen met hem in tot de bruiloft, en de deur werd gesloten.
Daarna kwamen ook de andere maagden, zeggende: Heere, Heere, doe ons open.
En hij antwoordende zeide: Voorwaar zeg ik u, ik ken u niet.
Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen za
DE GELIJKENIS VAN DE TIEN MAAGDEN
1. Hun ontwaken
2. Hun einde


In de middagdienst leesdienst:
Preek van ds. W.C. Lamain
ROMEINEN 8:14
Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.
DOOR DE GEEST GELEID
1. Wat daarvan de betekenis is
2. Wat daaraan verbonden is
3. Hoe ver zich dit uitstrekt
© -DIA- 18-05-2024: 32800
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:37
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 18:34
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 15:21 Zo mooi is dat niet, voor Gods gericht te staan.
Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Volgens mij komt iedereen voor het gericht, ook Gods kinderen, zie Zondag 23.
Het punt is dat Gods volk een Advocaat en een Pleitbeslechter kent die hen vrijspreekt van schuld en straf.

Maar goed, er staat meer in die laatste alinea, onder andere het eerste en het laatste gedeelte. Daar doelde ik vooral op.
Ik bedoel niet dat iedereen voor Gods gericht komt te staan. Ik bedoel dat het verschrikkelijk is om als naakte zondaar voor God te moeten staan, en niet anders dan je hoofd te kunnen buigen. Dan sta je er echt volledig buiten, dat is geen fijne tijd GG-lid.

Over advocaat en pleitbeslechter ben ik het niet perse met je eens, je moet daar m.i. geen standaard van maken. Juist vele van Gods lieve kinderen kunnen deze vierschaarbeleving niet zozeer aanwijzen in hun leven. Zo zou je een hele groep weg van godsvruchtige mensen weg kunnen zetten. In de bijbel lees je dit ook niet echt terug en al helemaal niet als een soort standaard.

Of zie jij dat wel zo?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door helma »

Een goede zondag in CGK Renswoude
Ds A den Boer

Lezen: Genesis 3:1-15, Johannes 18:1-9

Genesis3:9:
En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?

God roept Adam
1. uit zijn vervreemding
2. ter verantwoording
3. tot zijn redding


Middag:

Lezen: Ezechiël 36:16-36

Ez. 36: 21-23
Maar Ik verschoonde hen om Mijn heiligen Naam, dien het huis Israëls ontheiligde onder de heidenen, waarhenen zij gekomen waren. Daarom zeg tot het huis Israëls: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om uwentwil, gij huis Israëls! maar om Mijn heiligen Naam, dien gijlieden ontheiligd hebt onder de heidenen, waarhenen gij gekomen zijt. Want Ik zal Mijn groten Naam heiligen, die onder de heidenen ontheiligd is, dien gij in het midden van hen ontheiligd hebt; en de heidenen zullen weten, dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik aan u voor hun ogen zal geheiligd zijn.


Gods vrije genade voor een onheilig volk
1. waar die genade níet op rust
2. waar die genade wèl op gegrond is
3. wat Gods doel met Zijn genade is

https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?preacher=19

DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 20:25
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:37
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 18:34
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32 Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Volgens mij komt iedereen voor het gericht, ook Gods kinderen, zie Zondag 23.
Het punt is dat Gods volk een Advocaat en een Pleitbeslechter kent die hen vrijspreekt van schuld en straf.

Maar goed, er staat meer in die laatste alinea, onder andere het eerste en het laatste gedeelte. Daar doelde ik vooral op.
Ik bedoel niet dat iedereen voor Gods gericht komt te staan. Ik bedoel dat het verschrikkelijk is om als naakte zondaar voor God te moeten staan, en niet anders dan je hoofd te kunnen buigen. Dan sta je er echt volledig buiten, dat is geen fijne tijd GG-lid.

Over advocaat en pleitbeslechter ben ik het niet perse met je eens, je moet daar m.i. geen standaard van maken. Juist vele van Gods lieve kinderen kunnen deze vierschaarbeleving niet zozeer aanwijzen in hun leven. Zo zou je een hele groep weg van godsvruchtige mensen weg kunnen zetten. In de bijbel lees je dit ook niet echt terug en al helemaal niet als een soort standaard.

Of zie jij dat wel zo?
Het gaat hier niet om een ervaring nu, maar om een beeldspraak over de oordeelsdag of over het oordeel van het persoonlijk leven.
Online
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 20:25
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:37
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 18:34
GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 18:32 Als we een Middelaar hebben ook niet?
Dan sta je daar niet meer.
Volgens mij komt iedereen voor het gericht, ook Gods kinderen, zie Zondag 23.
Het punt is dat Gods volk een Advocaat en een Pleitbeslechter kent die hen vrijspreekt van schuld en straf.

Maar goed, er staat meer in die laatste alinea, onder andere het eerste en het laatste gedeelte. Daar doelde ik vooral op.
Ik bedoel niet dat iedereen voor Gods gericht komt te staan. Ik bedoel dat het verschrikkelijk is om als naakte zondaar voor God te moeten staan, en niet anders dan je hoofd te kunnen buigen. Dan sta je er echt volledig buiten, dat is geen fijne tijd GG-lid.

Over advocaat en pleitbeslechter ben ik het niet perse met je eens, je moet daar m.i. geen standaard van maken. Juist vele van Gods lieve kinderen kunnen deze vierschaarbeleving niet zozeer aanwijzen in hun leven. Zo zou je een hele groep weg van godsvruchtige mensen weg kunnen zetten. In de bijbel lees je dit ook niet echt terug en al helemaal niet als een soort standaard.

Of zie jij dat wel zo?
Dit is wat er staat
Maar het gaat er niet om wat ik eraan heb, het gaat om de Heere Die zaligmaakt. Om de Heere Jezus, Die gekomen is om het verlorene te zoeken. Als je in de kerk zit, wocdt de gemeente voor de rechterstoel van God gedaagd, zoals ds. G. Boer gewoon was te zeggen. Er is alleen maar vergeving door verzoening: „Ik voor u, daar gij anders de eeuwige dood moet sterven. In de prediking doen we zaken.”
Verkeerd geciteerd?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

Ochtenddienst Ds. T. Overbeeke.
Preek over Psalm 1
Punten:
1. Een goed advies is van levensbelang
2. Het mag ergens naar toe gaan, vrucht dragen
3. Om behouden aan te komen
Schriftlezing Psalm 1 en 1 Timotheüs 2: 14 t/m 26

Avonddienst Ds. M.B. v/d Akker.
Preek over Genesis 12: 10, 13 en 17a
Thema: Verlos ons uit des bozen macht
Schriftlezing Genesis 12: 10 t/m 20 en Hebreeën 12: 1 t/m 6
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Plaats reactie