Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dat betekent dat de 'rekkelijken' altijd zich moeten schikken naar de 'preciezen', ook al gaat het over zaken die er niet zo toe doen. Ik weet niet of dat juist is. Er zijn dan maar weinig voetenwassers onder de 'preciezen'.eilander schreef: Nee, dit werkt maar één kant op: degene die meent dat in de kerk vrijheid bestaat om zonder hoed en met legging te komen, past zich aan aan degenen die hier moeite mee hebben. Niet andersom.
Ik meen dat @Jongere dat al eens netjes uiteengezet heeft.
Als je dat weet is het goed, maar dan zal je zeker ook de strijd niet bespaard worden.Orchidee schreef:Geeft niets hoor @DIA! Ik ben ook zwak!![]()
Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.Ambtenaar schreef:Dat betekent dat de 'rekkelijken' altijd zich moeten schikken naar de 'preciezen', ook al gaat het over zaken die er niet zo toe doen. Ik weet niet of dat juist is. Er zijn dan maar weinig voetenwassers onder de 'preciezen'.eilander schreef: Nee, dit werkt maar één kant op: degene die meent dat in de kerk vrijheid bestaat om zonder hoed en met legging te komen, past zich aan aan degenen die hier moeite mee hebben. Niet andersom.
Ik meen dat @Jongere dat al eens netjes uiteengezet heeft.
Er staat wel meer in 1 Korinthe. In het eerste en derde hoofdstuk staat iets over verdeeldheid. Kerkelijke leiders lijken dat niet bepaald serieus te nemen.Jantje schreef: Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.
Wat wil je hiermee zeggen?Ambtenaar schreef:Er staat wel meer in 1 Korinthe. In het eerste en derde hoofdstuk staat iets over verdeeldheid. Kerkelijke leiders lijken dat niet bepaald serieus te nemen.Jantje schreef: Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.
Aan welk gedeelte denk je concreet?refo schreef: maar ergens ook dat je b) geen aanstoot moet nemen als dat onbillijk is.
Dat het ontbreekt aan zelfreflectie. Ik begrijp de opstelling van bepaalde mensen t.o.v. broeken en leggings. Dat vind ik verder ook prima en provocatie is in mijn ogen niet nodig.eilander schreef:Wat wil je hiermee zeggen?
Ik denk dat refo Romeinen 14 bedoelt. Dat hele hoofdstuk geeft aan dat het een 'twee richting verkeer' is tussen de sterk gelovige en de zwak gelovigeJongere schreef:Aan welk gedeelte denk je concreet?refo schreef: maar ergens ook dat je b) geen aanstoot moet nemen als dat onbillijk is.
Beste Ambtenaar,Ambtenaar schreef:Dat het ontbreekt aan zelfreflectie. Ik begrijp de opstelling van bepaalde mensen t.o.v. broeken en leggings. Dat vind ik verder ook prima en provocatie is in mijn ogen niet nodig.eilander schreef:Wat wil je hiermee zeggen?
Het verwijzen naar bijbelteksten zie ik meestal enkel gebeuren in situaties bij een ander, zoals broeken en leggings. Ik zie maar weinig mensen hun handelen of hun positie ter discussie stellen aan de hand van bijbelteksten. Dat zorgt, in ieder geval bij mij zelf, voor een afnemende waardering van het kerkelijk gezag.
Je haalt nu het gedrag van m.n. kerkelijke leiding erbij om het gedrag van individuele christenen goed te praten. Of zoiets... Je maakt het ingewikkeld moet ik zeggen.Ambtenaar schreef:Dat het ontbreekt aan zelfreflectie. Ik begrijp de opstelling van bepaalde mensen t.o.v. broeken en leggings. Dat vind ik verder ook prima en provocatie is in mijn ogen niet nodig.eilander schreef:Wat wil je hiermee zeggen?
Het verwijzen naar bijbelteksten zie ik meestal enkel gebeuren in situaties bij een ander, zoals broeken en leggings. Ik zie maar weinig mensen hun handelen of hun positie ter discussie stellen aan de hand van bijbelteksten. Dat zorgt, in ieder geval bij mij zelf, voor een afnemende waardering van het kerkelijk gezag.
En dat met slechts twee letters, hèpierre27 schreef:Veelzeggend.Wandelende schreef:Ik.
Wandelende schreef:En dat met slechts twee letters, hèpierre27 schreef:Veelzeggend.Wandelende schreef:Ik.