Leggings

Orchidee

Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Geeft niets hoor @DIA! Ik ben ook zwak!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Nee, dit werkt maar één kant op: degene die meent dat in de kerk vrijheid bestaat om zonder hoed en met legging te komen, past zich aan aan degenen die hier moeite mee hebben. Niet andersom.
Ik meen dat @Jongere dat al eens netjes uiteengezet heeft.
Dat betekent dat de 'rekkelijken' altijd zich moeten schikken naar de 'preciezen', ook al gaat het over zaken die er niet zo toe doen. Ik weet niet of dat juist is. Er zijn dan maar weinig voetenwassers onder de 'preciezen'.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Geeft niets hoor @DIA! Ik ben ook zwak! Afbeelding
Als je dat weet is het goed, maar dan zal je zeker ook de strijd niet bespaard worden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Nee, dit werkt maar één kant op: degene die meent dat in de kerk vrijheid bestaat om zonder hoed en met legging te komen, past zich aan aan degenen die hier moeite mee hebben. Niet andersom.
Ik meen dat @Jongere dat al eens netjes uiteengezet heeft.
Dat betekent dat de 'rekkelijken' altijd zich moeten schikken naar de 'preciezen', ook al gaat het over zaken die er niet zo toe doen. Ik weet niet of dat juist is. Er zijn dan maar weinig voetenwassers onder de 'preciezen'.
Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.
Er staat wel meer in 1 Korinthe. In het eerste en derde hoofdstuk staat iets over verdeeldheid. Kerkelijke leiders lijken dat niet bepaald serieus te nemen.
refo

Bericht door refo »

Paulus geeft aan dat je a) geen aanstoot moet geven aan zwakkeren in het geloof, maar ergens ook dat je b) geen aanstoot moet nemen als dat onbillijk is.
Ik stel vast dat op dit forum geen zwakken in het geloof voorkomen. Dus kan in deze discussie hooguit b) aan de orde zijn.
eilander
Moderator

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Paulus heeft het in 1 Korinthe er toch echt over.
Er staat wel meer in 1 Korinthe. In het eerste en derde hoofdstuk staat iets over verdeeldheid. Kerkelijke leiders lijken dat niet bepaald serieus te nemen.
Wat wil je hiermee zeggen?
Jongere

Bericht door Jongere »

refo schreef: maar ergens ook dat je b) geen aanstoot moet nemen als dat onbillijk is.
Aan welk gedeelte denk je concreet?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Wat wil je hiermee zeggen?
Dat het ontbreekt aan zelfreflectie. Ik begrijp de opstelling van bepaalde mensen t.o.v. broeken en leggings. Dat vind ik verder ook prima en provocatie is in mijn ogen niet nodig.

Het verwijzen naar bijbelteksten zie ik meestal enkel gebeuren in situaties bij een ander, zoals broeken en leggings. Ik zie maar weinig mensen hun handelen of hun positie ter discussie stellen aan de hand van bijbelteksten. Dat zorgt, in ieder geval bij mij zelf, voor een afnemende waardering van het kerkelijk gezag.
gallio

Bericht door gallio »

Jongere schreef:
refo schreef: maar ergens ook dat je b) geen aanstoot moet nemen als dat onbillijk is.
Aan welk gedeelte denk je concreet?
Ik denk dat refo Romeinen 14 bedoelt. Dat hele hoofdstuk geeft aan dat het een 'twee richting verkeer' is tussen de sterk gelovige en de zwak gelovige
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
Dat het ontbreekt aan zelfreflectie. Ik begrijp de opstelling van bepaalde mensen t.o.v. broeken en leggings. Dat vind ik verder ook prima en provocatie is in mijn ogen niet nodig.

Het verwijzen naar bijbelteksten zie ik meestal enkel gebeuren in situaties bij een ander, zoals broeken en leggings. Ik zie maar weinig mensen hun handelen of hun positie ter discussie stellen aan de hand van bijbelteksten. Dat zorgt, in ieder geval bij mij zelf, voor een afnemende waardering van het kerkelijk gezag.
Beste Ambtenaar,

Kun je wat concreter worden wat je bedoelt met kerkelijke leiders?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:

Je haalt nu het gedrag van m.n. kerkelijke leiding erbij om het gedrag van individuele christenen goed te praten. Of zoiets... Je maakt het ingewikkeld moet ik zeggen.
Je mag ook beide dingen afkeuren.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

pierre27 schreef:
Wandelende schreef:Ik.
Veelzeggend.:)
En dat met slechts twee letters, hè :)
(~)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Wandelende schreef:
pierre27 schreef:
Wandelende schreef:Ik.
Veelzeggend.:)
En dat met slechts twee letters, hè :)
:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GGotK

Bericht door GGotK »

Maar even zonder dollen: zijn alle 'leggingdragers' op refoforum weer netjes terug in lange rok of zit dat er niet in?
Plaats reactie