Hoewel het vaak anders wordt voorgesteld erkennen politici echt wel dat abortus echt ingrijpend is en veel mensen het niet puur als uitgestelde anti-conceptie gebruiken. Er kunnen zelfs vrouwen bij zijn die gehoord hebben dat kind niet levensvatbaar is, terwijl kind wel gewenst is. De emotionele impact van geconfronteerd worden met demonstranten is echt anders bij abortus en KOZP.Henk J schreef: ↑18 nov 2024, 12:11 Wat ik ook wel opvallend vond toen ik naar de demonstratie van KOZP keek in Middelharnis was hoe dicht de demonstranten al schreeuwend bij het aanmeren van de boot stonden. Terwijl tegen de wakers van Schreeuw om Leven steeds meer repressie komt. Men moet een stuk verder gaan staan of wordt opgepakt. Ik stel me dan voor dat een groep schreeuwende mensen pal naast een abortuskliniek gaat staan (niet dat het mijn manier van demonstreren zou zijn) en hoeveel uren het zou duren voor ze weg moeten.
Dit is geen pleidooi om de beperkingen voor wakers goed te keuren of om te zeggen dat KOZP goed bezig is. Het is alleen om aan te geven dat de situaties niet vergelijkbaar zijn.