30 jaar abortus in nederland

parsifal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

Henk J schreef: 18 nov 2024, 12:11 Wat ik ook wel opvallend vond toen ik naar de demonstratie van KOZP keek in Middelharnis was hoe dicht de demonstranten al schreeuwend bij het aanmeren van de boot stonden. Terwijl tegen de wakers van Schreeuw om Leven steeds meer repressie komt. Men moet een stuk verder gaan staan of wordt opgepakt. Ik stel me dan voor dat een groep schreeuwende mensen pal naast een abortuskliniek gaat staan (niet dat het mijn manier van demonstreren zou zijn) en hoeveel uren het zou duren voor ze weg moeten.
Hoewel het vaak anders wordt voorgesteld erkennen politici echt wel dat abortus echt ingrijpend is en veel mensen het niet puur als uitgestelde anti-conceptie gebruiken. Er kunnen zelfs vrouwen bij zijn die gehoord hebben dat kind niet levensvatbaar is, terwijl kind wel gewenst is. De emotionele impact van geconfronteerd worden met demonstranten is echt anders bij abortus en KOZP.

Dit is geen pleidooi om de beperkingen voor wakers goed te keuren of om te zeggen dat KOZP goed bezig is. Het is alleen om aan te geven dat de situaties niet vergelijkbaar zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
helma

Bericht door helma »

Deze opmerking/vraag is op een andere plek ook gesteld;
Ik zal het antwoord van daar hier plakken:

Ik betwijfel ten zeerste of deze vrouwen bij een abortuscentrum komen.
Immers bij gewenste zwangerschap en constatering van een niet levensvatbaar kind, word je begeleid door een gynaecoloog.
En die zal je zomaar niet naar een abortuscentrum sturen.
En dan nog is het beter om te bevallen van een kindje dat na de geboorte wellicht komt te overlijden. Dan dat je het zelf weg laat halen.
Als je het leven van je gewenste kindje zelf afbreekt is dat voor de verwerking heel moeilijk. De moeder heeft die keuze zelf gemaakt.
Als het kindje na de bevalling overlijdt, hoef je als moeder jezelf niets te verwijten, je hebt je gewenste kindje alle liefde kunnen geven die nodig was en je kan afscheid nemen van je kindje. Dat kan in een abortuscentrum totaal niet.

En bovendien, we vallen onder demonstratierecht; maar er wordt zo met twee maten gemeten.
Wij roepen en schreeuwen niet, het enige wat we doen is een folder aanbieden en we gaan niet in gesprek als de vrouwen aangeven dat niet te willen. Met veel vrouwen mochten we bidden, ook al gingen ze daarna toch naar binnen.
Het is zo vaak gebeurd dat bezoekers van een kliniek ons bedankten en zelfs omhelsden na een gesprek. Ook al gingen ze toch naar binnen voor abortus of waren ze net buiten gekomen na een abortus.
We hebben zoveel mooie gesprekken gehad. De manier waarop de kliniek en de media ons afschilderen klopt gewoon niet. Maar het wordt wel geloofd.

Laatst gewijzigd door helma op 18 nov 2024, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

En helaas gebruiken veel mensen het wél als anticonceptie. Want abortus wordt vergoed en anticonceptie niet voor iedereen.
Sommige vrouwen hebben meerdere abortssen gehad.

Zulke verhalen vind je volop op social media. Dit zijn vrouwen die aan de andere kant strijden.
Afbeelding
parsifal

Bericht door parsifal »

helma schreef: 18 nov 2024, 18:59 Deze opmerking/vraag is op een andere plek ook gesteld;
Ik zal het antwoord van daar hier plakken:

Ik betwijfel ten zeerste of deze vrouwen bij een abortuscentrum komen.
Immers bij gewenste zwangerschap en constatering van een niet levensvatbaar kind, word je begeleid door een gynaecoloog.
En die zal je zomaar niet naar een abortuscentrum sturen.
En dan nog is het beter om te bevallen van een kindje dat na de geboorte wellicht komt te overlijden. Dan dat je het zelf weg laat halen.
Als je het leven van je gewenste kindje zelf afbreekt is dat voor de verwerking heel moeilijk. De moeder heeft die keuze zelf gemaakt.
Als het kindje na de bevalling overlijdt, hoe je als moeder jezelf niets te verwijten, je hebt je gewenste kindje alle liefde kunnen geven die nodig was en je kan afscheid nemen van je kindje. Dat kan in een abortuscentrum totaal niet.

En bovendien, we vallen onder demonstratierecht; maar er wordt zo met twee maten gemeten.
Wij roepen en schreeuwen niet, het enige wat we doen is een folder aanbieden en we gaan niet in gesprek als de vrouwen aangeven dat niet te willen. Met veel vrouwen mochten we bidden, ook al gingen ze daarna toch naar binnen.
Het is zo vaak gebeurd dat bezoekers van een kliniek ons bedankten en zelfs omhelsden na een gesprek. Ook al gingen ze toch naar binnen voor abortus of waren ze net buiten gekomen na een abortus.
We hebben zoveel mooie gesprekken gehad. De manier waarop de kliniek en de media ons afschilderen kloppen gewoon niet. Maar het wordt wel geloofd.
O, ik geloof dat ook en dat gaat op voor verreweg grootste deel vrouwen. Maar de vergelijking met KOZP gaat gewoon niet op. Abortus is ingrijpender dan een sinterklaasviering.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie