Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Lourens

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Bericht door Lourens »

Een goedgekeurde auto!!!!

Alleen werd wel verteld dat het volgend jaar wel moeilijk zal worden.
Het oudje loopt toch kennelijk op zijn laatste beentjes.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Lourens schreef:Een goedgekeurde auto!!!!

Alleen werd wel verteld dat het volgend jaar wel moeilijk zal worden.
Het oudje loopt toch kennelijk op zijn laatste beentjes.
Ik ben nu wel benieuwd naar jouw auto. Een auto op beentjes....
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Willem schreef:
vlinder schreef: Hoorde gister hoe duur alles is. Een gemiddelde HB-bepaling (iets simpels als ijzer) in het ziekenhuis kost bijna 70 euro. Sommige onderzoeken (om uit te sluiten of iemand een erge infectie of hepatitis heeft) gaan richting de 300 euro....
Geld dat ook b.v. bij de bloedbank? Daar schieten ze zo'n naaldje in je vinger, even een bloeddruppel op een plaatje en dat wordt in het apparaat geschoven. Het apparaat piept vervolgens na zo'n 10 a 15 seconden en meld de HB in de display. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu zoveel kost maar wat is dan het verschil in het ziekenhuis?
Verschil met ziekenhuis:
* personeel dat komt prikken is niet gratis.
* Materialen (buisjes) zijn erg duur, moeten steriel zijn, moeten tegen een stootje kunnen onderweg.
* Analyseren in het laboratorium is niet gratis en het personeel dat daar werkt ook niet.
* Materiaal moet bewaard en opgeslagen worden -> Kost tijd, geld en ruimte.
* Uitslagen moeten in een systeem gezet worden en opgeslagen op een pc. Daarbij komt dat in een ziekenhuis je veel meer met check-check-dubbelcheck zit om fouten en diagnosefouten te voorkomen.

Bij de bloedbank zit je naar een dokter die je vijf minuten ziet, uitslag kan worden opgeschreven. Stripje weggooien en klaar is kees.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef: @Vlinder: volgende week moet ik met oom naar de cardio, ik zal het toch eens vragen. In het begin toen hij pas de pacemaker had, kreeg hij 1 x per maand of zo een duwtje, maar inmiddels regelt die pacemaker zijn complete hartslagritme en raakt de batterij nu snel leeg. Hij krijgt vermoedelijk dus een nwe batterij. Ik was vanmmiddag bij hem en je wordt er akelig van, hij haalt echt met schokjes adem. Je hoort iedere keer : puf, puf. Hij heeft het zelf niet in de gaten.
Ik zou niet durven zeggen dat dit door de pacemaker komt. Lijkt mij persoonlijk wat onwaarschijnlijk. Dat een PM het hele hartritme regelt kan heel goed. Maar daar is hij toch voor? Dan doet ie z'n werk.
Mara schreef: Maar ik kreeg het idee, dankzij die pacemaker, bent u hier nog :oO
Dat zou heel goed kunnen. De vraag is of dat een probleem is.
Mara schreef: Dus in het geval van mijn oom, wordt het elk half jaar gecontroleerd, + trouwens zijn gehele bloedbeeld ! Enne... hij is bijna 100 !!
Respectabele leeftijd. Hele bloedbeeld is trouwens zo'n beetje standaard. Althans, zoals het gezegd wordt."Het bloedbeeld" is een vast aantal punten waarop gecontroleerd wordt. Het totale bloedbeeld wordt bij niemand gecontroleerd. Dat is veel te duur en onnodig. Hoorde gister hoe duur alles is. Een gemiddelde HB-bepaling (iets simpels als ijzer) in het ziekenhuis kost bijna 70 euro. Sommige onderzoeken (om uit te sluiten of iemand een erge infectie of hepatitis heeft) gaan richting de 300 euro....
Leverwaarden, werking van nieren, cholesterol en Na/K staat er op het formulier.
Wat dacht je wat een bedje kost in een academisch ziekenhuis ?
1600 euro per dag !!
Tot een paar weken geleden stonden de prijzen op de medicijnen. Ik vind dat wel goed. Mensen kunnen zo nonchalant zijn met hun medicatie soms. Maar wij hebben hier wel medicijnen in huis (gehad) die 3.000 euro per maand kost.
Een stootkuurtje prednison is maar 3 euro :oO
Bepaalde medicijnen kun je beter zelf kopen, als het in de vrije verkoop is. Omdat je een eigen risico hebt, betaal je naar verhouding meer.
Maar als je bijv maagzuurremmers moet slikken (en dat zijn heel veel mensen) betaal je bij de drogist ca 8 euro voor een week, krijg je het via een recept, blijkt het 13 euro voor 3 maanden te kosten !
Ook krijg je medicijnen uit allerlei landen, parallelimport is blijkbaar goedkoper dan het in Nederland aan te kopen.
Stickertje erop met de vertaling en klaar. Maar lees je verder zie je dat er wel degelijk andere hulpstoffen toegevoegd zij. Dus de redenering : het is precies hetzelfde, gaat niet helemaal op. Wel de stof op zich, maar niet de toegevoegde !! En daar kun je nu net allergisch voor zijn. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

vlinder schreef:
Willem schreef:
vlinder schreef: Hoorde gister hoe duur alles is. Een gemiddelde HB-bepaling (iets simpels als ijzer) in het ziekenhuis kost bijna 70 euro. Sommige onderzoeken (om uit te sluiten of iemand een erge infectie of hepatitis heeft) gaan richting de 300 euro....
Geld dat ook b.v. bij de bloedbank? Daar schieten ze zo'n naaldje in je vinger, even een bloeddruppel op een plaatje en dat wordt in het apparaat geschoven. Het apparaat piept vervolgens na zo'n 10 a 15 seconden en meld de HB in de display. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu zoveel kost maar wat is dan het verschil in het ziekenhuis?
Verschil met ziekenhuis:
* 1.personeel dat komt prikken is niet gratis.
* 2. Materialen (buisjes) zijn erg duur, moeten steriel zijn, moeten tegen een stootje kunnen onderweg.
* 3. Analyseren in het laboratorium is niet gratis en het personeel dat daar werkt ook niet.
* 4. Materiaal moet bewaard en opgeslagen worden -> Kost tijd, geld en ruimte.
* 5. Uitslagen moeten in een systeem gezet worden en opgeslagen op een pc. Daarbij komt dat in een ziekenhuis je veel meer met check-check-dubbelcheck zit om fouten en diagnosefouten te voorkomen.

Bij de bloedbank zit je naar een dokter die je vijf minuten ziet, uitslag kan worden opgeschreven. Stripje weggooien en klaar is kees.
Maar even de opmerking genummerd.

1. Personeel van de Bloedbank wordt toch ook betaald?
2. We hebben het over een HB bepaling. Daarvoor zijn bij de bloedbank geen buisjes nodig. Waarom dan wel in ziekenhuis?
3. Anlayseren gebeurd bij de bloedbank ter plaatse. Hoeft niet naar het lab. Waarom moet het dan wel in ziekenhuis?
4. & 5. Waarom moet (het) materiaal voor een HB bepaling worden opgeslagen? Uitslag vastleggen in systeem en klaar. Dubbelcheck kan gedaan worden door hb bepaling dan 2x uit te voeren.

:bobo Mischien voor de HB bepaling systeem bloedbank kopieren? Hopenlijk wordt de marktwerking in ziekenhuizen met volle kracht doorgezet, dat lost iig dit soort van dure -standaard - systemen op.
Lassie

Bericht door Lassie »

Volgens mij verschilt het om welke reden je HB gehalte wordt gemeten.

Mijn schoonzus (die bevallen is in januari) moest ook bloedprikken ipv zo'n vingerprikje om de HB gehalte te bepalen.
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Een heel fijn gesprek vanmorgen :love en nu, na een wandeling, een heerlijke frisse neus! Echt genieten met dit weer!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef: @Vlinder: volgende week moet ik met oom naar de cardio, ik zal het toch eens vragen. In het begin toen hij pas de pacemaker had, kreeg hij 1 x per maand of zo een duwtje, maar inmiddels regelt die pacemaker zijn complete hartslagritme en raakt de batterij nu snel leeg. Hij krijgt vermoedelijk dus een nwe batterij. Ik was vanmmiddag bij hem en je wordt er akelig van, hij haalt echt met schokjes adem. Je hoort iedere keer : puf, puf. Hij heeft het zelf niet in de gaten.
Ik zou niet durven zeggen dat dit door de pacemaker komt. Lijkt mij persoonlijk wat onwaarschijnlijk. Dat een PM het hele hartritme regelt kan heel goed. Maar daar is hij toch voor? Dan doet ie z'n werk.
Mara schreef: Maar ik kreeg het idee, dankzij die pacemaker, bent u hier nog :oO
Dat zou heel goed kunnen. De vraag is of dat een probleem is.
Mara schreef: Dus in het geval van mijn oom, wordt het elk half jaar gecontroleerd, + trouwens zijn gehele bloedbeeld ! Enne... hij is bijna 100 !!
Respectabele leeftijd. Hele bloedbeeld is trouwens zo'n beetje standaard. Althans, zoals het gezegd wordt."Het bloedbeeld" is een vast aantal punten waarop gecontroleerd wordt. Het totale bloedbeeld wordt bij niemand gecontroleerd. Dat is veel te duur en onnodig. Hoorde gister hoe duur alles is. Een gemiddelde HB-bepaling (iets simpels als ijzer) in het ziekenhuis kost bijna 70 euro. Sommige onderzoeken (om uit te sluiten of iemand een erge infectie of hepatitis heeft) gaan richting de 300 euro....
@Vlinder: ik kon het helaas niet vragen, de cardioloog was ziek :hum Alleen de pacemaker werd gecontroleerd en het batterijtje loopt op zn endje. Over 4 maanden terugkomen. (ipv de gebruikelijke 6) ongelooflijk dat die batterij het zo lang doet ! Ik geloof dat de pacemaker in 2005 geplaatst is.
Lassie

Bericht door Lassie »

Een medeling van de tandarts dat die mij niet wilde behandelen...mag pas bellen als het kind eruit is en ik me goed voel Niet slecht zo'n mededeling. :haha
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Lassie schreef:Een medeling van de tandarts dat die mij niet wilde behandelen...mag pas bellen als het kind eruit is en ik me goed voel Niet slecht zo'n mededeling. :haha
huh? hoe bedoel je?
Auto

Bericht door Auto »

Zita schreef:
Lassie schreef:Een medeling van de tandarts dat die mij niet wilde behandelen...mag pas bellen als het kind eruit is en ik me goed voel Niet slecht zo'n mededeling. :haha
huh? hoe bedoel je?
Begrijp je het niet ;)

Lassie, van HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Dank je wel :love .
Mara

Bericht door Mara »

Wat een manier om dit grote nieuws bekend te maken :oO
Ik zou het van de daken schreeuwen meid.
Van harte gelukgewenst, dat je maar een fijne zorgeloze tijd mag hebben :)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:Dank je wel :love .
:super :fleur :love
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

HOERA! Gefeliciteerd!
't zou zo naar geweest zijn als ik het verkeerd interpreteerde, vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even vroeg...
Gesloten