COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

coco schreef:Kankercentrum Nederland: door corona 5000 diagnoses minder dit voorjaar - https://nos.nl/l/2345821

Hoeveel lockdown-slachtoffers zullen er volgen?
Laten we hopen niet te veel. Het is trouwens de vraag of het hier om slachtoffers van lock-down gaat en niet om slachtoffers van overbelasting van het zorgsysteem. Het is niet dat door de beperkingen ter bestrijding van Corona mensen in de zorg minder uren zijn gaan maken, of dat men minder effectief werkte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

coco schreef:Kankercentrum Nederland: door corona 5000 diagnoses minder dit voorjaar - https://nos.nl/l/2345821

Een nieuwe lockdown zou er m.i. ook zeker niet moeten komen (wel vooralsnog de 1,5 meter).

Maar jij vergeet kennelijk dat wanneer men het virus had laten 'rondgaan' (jouw aanpak?) het nog veel erger geweest was? Dan waren de ziekenhuizen helemaal overspoeld geweest met covid patiënten en dan was alle andere zorg helemaal niet meer mogelijk geweest.
coco

Bericht door coco »

Valcke schreef:

Een nieuwe lockdown zou er m.i. ook zeker niet moeten komen (wel vooralsnog de 1,5 meter).

Maar jij vergeet kennelijk dat wanneer men het virus had laten 'rondgaan' (jouw aanpak?) het nog veel erger geweest was? Dan waren de ziekenhuizen helemaal overspoeld geweest met covid patiënten en dan was alle andere zorg helemaal niet meer mogelijk geweest.
Je kunt je bevolking gewoon informeren en tot voorzichtigheid manen, je ouderen en andere risicogroepen beschermen (waarin men zeer nalatig is geweest), en verder blijft het een aanname dat het zonder lockdown een fiasco zou zijn geworden. De meningen verschillen daar over.
:hi
Panny

Bericht door Panny »

Zo heel ver ging de lockdown in Nederland toch ook weer niet?
Ik heb me niet heel erg belemmerd gevoeld in het dagelijks leven.
En je kunt deze 5000 gevallen ook niet direct definiëren als "lockdown" slachtoffers.
De overbelasting in de zorg en maatregelen tegen corona die er (terecht!) in ziekenhuizen waren en zijn staan los van de lockdown maatregelen die voor de maatschappij gelden.
Juist in ziekenhuizen heb je te maken met risicogroepen toch?!
Valcke

Bericht door Valcke »

coco schreef:
Valcke schreef:

Je kunt je bevolking gewoon informeren en tot voorzichtigheid manen, je ouderen en andere risicogroepen beschermen (waarin men zeer nalatig is geweest), en verder blijft het een aanname dat het zonder lockdown een fiasco zou zijn geworden. De meningen verschillen daar over.
Goed lezen! Ik heb helemaal niet over het nut van een lockdown gerept.
coco

Bericht door coco »

Valcke schreef:
coco schreef:
Valcke schreef:

De beperkende maatregelen versta ik wel degelijk onder een lockdown. En voor de 1,5 meter maatregel alleen bestaat geen enkele wetenschappelijke grond. Die werkt alleen tussen je oren en kweekt asociale mensen die met een grote boog en smetvrees om elkaar heen lopen.
coco

Bericht door coco »

Panny schreef:Zo heel ver ging de lockdown in Nederland toch ook weer niet?
Ik heb me niet heel erg belemmerd gevoeld in het dagelijks leven.
En je kunt deze 5000 gevallen ook niet direct definiëren als "lockdown" slachtoffers.
De overbelasting in de zorg en maatregelen tegen corona die er (terecht!) in ziekenhuizen waren en zijn staan los van de lockdown maatregelen die voor de maatschappij gelden.
Juist in ziekenhuizen heb je te maken met risicogroepen toch?!
Vraag dat eens aan de ondernemers die hun toko hebben kunnen sluiten. En het angst zaaien, mede door het instellen van een lockdown, heeft mensen ervan weerhouden zich op tijd te laten onderzoeken.
Valcke

Bericht door Valcke »

coco schreef:
Valcke schreef:
coco schreef:
Valcke schreef:Een nieuwe lockdown zou er m.i. ook zeker niet moeten komen (wel vooralsnog de 1,5 meter).

De beperkende maatregelen versta ik wel degelijk onder een lockdown. En voor de 1,5 meter maatregel alleen bestaat geen enkele wetenschappelijke grond. Die werkt alleen tussen je oren en kweekt asociale mensen die met een grote boog en smetvrees om elkaar heen lopen.
Sorry, je reageerde op mij door mij een onjuiste stelling toe te schrijven. Mijn opmerking 'Goed lezen!' was dus volledig terecht.

Tevens blijf ik van mening dat jouw aanpak waarin zelfs social distancing ontbreekt, tot veel ernstiger gevolgen geleid had en de zorg totaal platgelegd had. Dan vind ik het tamelijk hypocriet om nu (wat jij doet) de vinger te leggen bij het feit dat - inderdaad - een deel van de noodzakelijke zorg in het voorjaar niet geleverd is.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Maar wat ik mij nu afvraag is dit. Toen kon de zorg het niet aan . Te weinig ic plaatsen ( kans daarop) maar ook te weinig gekwalificeerd personeel. Nu hoor je weer geluiden . We kunnen het straks niet aan als er tweede golf echt komt. Dan denk ik. Waarom zijn in de afgelopen maanden geen mensen klaargestoomd om die ic zorg te kunnen geven. Zodat ze opgeroepen kunnen worden. Waarom lijkt er aan die situatie dus niets veranderd. Terwijl er al van meet af aan over tweede golf is gesproken.
Wanneer dat zo reëel is. Zorg je toch juist waar het vorige keer ontbrak nu betere voorbereiding is? Ook al is het zomer. Want die ic tekorten hebben we niet alleen met corona gehad. Maar ook met de vorige grote griepgolf. En ook met wat er ooit misschien nog komt. De ic overbelasting is een zwaarwegende reden geweest voor alle maatregelen die er toen en nu waren...
refo

Bericht door refo »

Er komt geen tweede golf. We houden afstand en gaan niet bij elkaar op bezoek met meer dan 6 personen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Het eind van de schoolvakanties nadert, en dus begint het kerkelijk leven ook weer. Hoe gaat dat bij jullie? Gaat alles van start, catechese, bijbelkringen, jeugdwerk, mannen- en vrouwenvereniging? Welke maatregelen worden er getroffen?
Ik regel een en ander voor de vrouwenkring, maar het is lastig. We kunnen in de zaal wel voldoende afstand inbouwen, maar je wil ook ontmoeting hebben en we gaan altijd in groepjes uit elkaar voor het bespreken van de vragen. Daar ligt nog wel een uitdaging.
Isala

Bericht door Isala »

De gebedskring is weer gestart. Maar helaas komen daar zo weinig bezoekers, dat 1,5 meter geen enkel probleem is.
Hora est!
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

refo schreef:Er komt geen tweede golf. We houden afstand en gaan niet bij elkaar op bezoek met meer dan 6 personen.
Je gelooft het zelf zeker?!?!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
refo

Bericht door refo »

Jantje schreef:
refo schreef:Er komt geen tweede golf. We houden afstand en gaan niet bij elkaar op bezoek met meer dan 6 personen.
Je gelooft het zelf zeker?!?!
De tijd zal het bevestigen.
coco

Bericht door coco »

@Valcke

Het eerste kan terecht zijn. Ik vat het op als een pot nat.

En dan hebben we meteen je tweede punt. Want dat is een verschil in inzicht. Het is maar net wat je als vertrekpunt neemt.
Plaats reactie