Dank je voor de info. Zelf gebruik ik factor 30, maar 10 minuten kan ik nog wel onbeschermd in de zon zitten.merel schreef:Ik kwam met vermoeidheidsklachten bij de huisarts en daarom moest ik naast HB ook vitamine D prikken. Deze was erg laag (20). Vervolgens een boost gehad van 7 wekelijkse pillen. En daarna via de drogist met lage waardes gaan slikken. Afgelopen jaar weer laten prikken op eigen initiatief en voorstel en nu was het 40, ook niet hoog. Ik slik nu al een tijdje 2000 IE van de drogist en wil dat de winter doorslikken.Valcke schreef:Ik denk er ook over om mijn vitamine D spiegel te laten meten. Hoe doe jij dat? Wat ik zie aan testen is best prijzig, vooral als je het vaker dan één keer wilt doen.merel schreef:En ja, ik slik vit D bij en ben al gestegen van 20 naar 50 qua waarde. Het gaat bij mij langzaam omdat ik nooit in de zon zit.
En heb je deze toename bereikt met specifieke vitamine D preparaten (1000 IE of zelfs 4000 IE) of doe je dit met lagere doses?
Ik las ergens dat waardes rond de 80 momenteel aangeraden worden, dus daar ben ik nog lang niet. En ik kom alleen met factor 50 in de zon, dus dat is al een behoorlijke zonblock.
Ik ga vermoedelijk 1000 IE gebruiken, maar ik zou inderdaad willen weten waar ik sta.