COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Valcke schreef:
merel schreef:En ja, ik slik vit D bij en ben al gestegen van 20 naar 50 qua waarde. Het gaat bij mij langzaam omdat ik nooit in de zon zit.
Ik denk er ook over om mijn vitamine D spiegel te laten meten. Hoe doe jij dat? Wat ik zie aan testen is best prijzig, vooral als je het vaker dan één keer wilt doen.
En heb je deze toename bereikt met specifieke vitamine D preparaten (1000 IE of zelfs 4000 IE) of doe je dit met lagere doses?
Ik kwam met vermoeidheidsklachten bij de huisarts en daarom moest ik naast HB ook vitamine D prikken. Deze was erg laag (20). Vervolgens een boost gehad van 7 wekelijkse pillen. En daarna via de drogist met lage waardes gaan slikken. Afgelopen jaar weer laten prikken op eigen initiatief en voorstel en nu was het 40, ook niet hoog. Ik slik nu al een tijdje 2000 IE van de drogist en wil dat de winter doorslikken.
Ik las ergens dat waardes rond de 80 momenteel aangeraden worden, dus daar ben ik nog lang niet. En ik kom alleen met factor 50 in de zon, dus dat is al een behoorlijke zonblock.
Dank je voor de info. Zelf gebruik ik factor 30, maar 10 minuten kan ik nog wel onbeschermd in de zon zitten.

Ik ga vermoedelijk 1000 IE gebruiken, maar ik zou inderdaad willen weten waar ik sta.
Valcke

Bericht door Valcke »

refo

Bericht door refo »

En Parsifal heeft herhaaldelijk gezegd dat dat niet juist lijkt. In landen met veel zon was de uitbraak even heftig of heftiger.
Valcke

Bericht door Valcke »

refo schreef:En Parsifal heeft herhaaldelijk gezegd dat dat niet juist lijkt. In landen met veel zon was de uitbraak even heftig of heftiger.
Het ging nu om jouw bewering dat in de zomer de weerstand van mensen niet verhoogd zou zijn ten opzichte van herfst en winter. Je presenteerde dit zelfs als 'feit'. Daarom gaf ik je deze link. Er is een overvloed aan bewijs dat de weerstand van mensen in de zomer wél verhoogd is. Niet alleen door de zon (vitamine D, activatie T-cellen), maar ook door verse groenten en fruit, meer lichaamsbeweging, enzovoort.

Dit stond even helemaal los van covid, lees maar terug wat je vandaag schreef. Overigens zijn er goede verklaringen te geven waarom uitbraken in landen met veel zon net zo erg of erger zijn.
merel

Bericht door merel »

Je eet in de winter toch net zoveel verse groenten en fruit? Het is niet voor niets dat in de wintergroenten en winter fruit veel vitamine C zit. In de winter heb je namelijk andere stoffen nodig en zit je dichter op elkaar.
Valcke

Bericht door Valcke »

merel schreef:Je eet in de winter toch net zoveel verse groenten en fruit? Het is niet voor niets dat in de wintergroenten en winter fruit veel vitamine C zit. In de winter heb je namelijk andere stoffen nodig en zit je dichter op elkaar.
Nou in de zomer eet ik wel degelijk veel meer vers fruit, hoor. In juni en juli dagelijks aardbeien, frambozen, rode bessen, enzovoort. En ook meer verse groente. Ik denk dat ik bepaald niet de enige ben.
merel

Bericht door merel »

In het najaar en de winter eten wij veel druiven, mandarijnen, sinaasappels, grapefruits, minneola, appels, peren en kiwi's. En vlak de wintergroenten qua vitamine's niet uit; kolen, pompoen, uien, zoete aardappel. Heerlijk in salades die ik als lunch eet.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Dank je wel voor je vriendelijke reactie.
Ik zal hier verder maar niet op reageren, lijkt me beter.
Het gaat erom dat jij middelen waarvan is aangetoond dat ze werken afzet tegen middelen waarvan er enkel een claim ligt dat ze werken.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Valcke schreef:Ik ga vermoedelijk 1000 IE gebruiken, maar ik zou inderdaad willen weten waar ik sta.
Ik gebruik dagelijks 40 mcg vit D = 1.600 IE. Deskundigen adviseren 50 mcg per dag (zegt Gert Schuitemaker). Dus dan zit ik aardig in de buurt.
Ik gebruik zelf de tabletjes van Davitamon, dat moet dan wel bij een maaltijd waarbij vet gebruikt wordt.
merel

Bericht door merel »

Ik kende Gert Schuitenmaker niet, maar bij orthomoleculaire geneeskunde haak ik af ;)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zonde van je geld, al die pilletjes. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat dit zou helpen om Covid-19 te voorkomen.

Beter is om in deze specifieke casus te leven met Zondag 10.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Orthomoleculaire geneeskunde wordt tegenwoordig gewoon als kwakzalverij beschouwd. En wel een van de populairste vormen, waarschijnlijk omdat het veel lijkt op echte geneeskunde. De voedingsstoffen worden aangeboden in de vorm van tabletten en capsules die sprekend op geneesmiddelen lijken, maar niet zo mogen heten omdat ze niet voldoen aan de wettelijke eisen die aan geneesmiddelen worden gesteld.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Vitamine D kan heel goed werken, ook op doktersvoorschrift. Dat heeft niets met kwakzalverij te maken.

Los daarvan: als een arts met succes een academische opleiding tot arts heeft gevolgd, is het niet kies om afwijkende standpunten af te doen als kwakzalverij, zonder dat je dat zorgvuldig onderbouwt. Natuurlijk kunnen er boeven zijn onder artsen, maar als je dat vindt, mag je dat wel een beetje onderbouwen.
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Dank je wel voor je vriendelijke reactie.
Ik zal hier verder maar niet op reageren, lijkt me beter.
Het gaat erom dat jij middelen waarvan is aangetoond dat ze werken afzet tegen middelen waarvan er enkel een claim ligt dat ze werken.
Nee, volgens jou denk ik alleen maar en klets maar wat.
Dus ::bye
Posthoorn schreef:Ik gebruik dagelijks 40 mcg vit D = 1.600 IE. Deskundigen adviseren 50 mcg per dag (zegt Gert Schuitemaker). Dus dan zit ik aardig in de buurt.
Ik gebruik zelf de tabletjes van Davitamon, dat moet dan wel bij een maaltijd waarbij vet gebruikt wordt.
Die slik ik ook op advies van de longarts.
Maar jij slikt toch ook vitamine C, zei je eerder? (Of Sambucol)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Orchidee schreef:Orthomoleculaire geneeskunde wordt tegenwoordig gewoon als kwakzalverij beschouwd. En wel een van de populairste vormen, waarschijnlijk omdat het veel lijkt op echte geneeskunde. De voedingsstoffen worden aangeboden in de vorm van tabletten en capsules die sprekend op geneesmiddelen lijken, maar niet zo mogen heten omdat ze niet voldoen aan de wettelijke eisen die aan geneesmiddelen worden gesteld.
Juist. Met jou kan ik praten! (al is dat dan zowat voor het eerst)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie