Toeschouwer schreef:Want ik heb het hier over gelovige Joden binnen het Jodendom die duidelijk tonen God en Zijn Tora lief te hebben.
Moslims hebben Allah lief, en zo ook de gelovige Jood die heeft de Tora lief en het beeld van God dat hij gemaakt heeft.
Hoe serieus ze ook zijn ze zijn serieus fout, omdat Christus de Weg, de Waarheid en het Leven is.
God zegt niet door de Tora, dat is de letter die doodt, maar genade door Christus doet leven.
Naar den ijver een vervolger der Gemeente; naar de rechtvaardigheid, die in de wet is, zijnde onberispelijk.
Maar hetgeen mij gewin was, dat heb ik om Christus' wil schade geacht
Paulus heeft alles schade geacht om Christus te mogen winnen, daarom zal een Jood als die tot ware bekering komt ook Christen worden en geen Messias belijdende Jood, hoe serieus ook, toch serieus verloren.
Toeschouwer schreef:Zolang de kerk van hen eist dat zij hun Jood zijn opgeven is dit voor hen onbespreekbaar
Zolang iemand de Joodse Godsdienst aanhangt, kan men geen Christen zijn, want Christen zijn is ALLES opgeven om Christus te mogen winnen, tot jezelf toe, zoals Johannes de doper zegt Hij moet wassen en ik moet minder worden, dat is het centrale in het christenleven.
Toeschouwer schreef:Zolang de kerk van hen eist dat zij hun Jood zijn opgeven is dit voor hen onbespreekbaar. En het past ook in Gods raadsplan om binnen het Jodendom een Israël Gods te bewaren. Want als de Joden idd. massaal het christendom omhelsd hadden zou Hij straks bij Zijn komst geen volk meer hebben om zijn rijk mee op te richten.
De bijbel geeft nergens aan dat dit in Gods raadsplan staat.
Ook een aards koninkrijk niet.
In de wereld lijden wij christenen verdrukking, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
En we weten dat ze ons haten maar wij weten ook dat de wereld Christus voor ons gehaat heeft.
Christus komt niet in de wereld om als Koning in een door zonde vervloekte wereld te wezen, de zondaren zouden voor Hem niet kunnen bestaan, want Heilig als Christus is zou Hij voor ons zondaren en verterend vuur zijn en wij zouden vergaan, lees alle verschijnen van God maar eens na in de bijbel.
Toeschouwer schreef:Wie Openbaring 20 onbevooroordeeld leest, kan hier niet anders lezen dan dat er twee opstandingen zijn met een tussenruimte van 1000 jaar, al heeft hij nog nooit van chiliasme gehoord.
we ontkennen geen twee opstandingen, maar de ene opstanding is geestelijk.
Ja zo geestelijk zelf als je die opstanding niet deelachtig bent zult je het koninkrijk niet eens kunnen zien, vandaar misschien al die verwarring.
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Martha wist heel goed dat de opstanding op de laatste dag is!
Martha zeide tot Hem: Ik weet, dat hij opstaan zal in de opstanding ten laatsten dage.
dat de ene opstanding een geestelijk is blijkt wel uit de volgende woorden,
En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?
alle Christenen zijn tot nu toe gestorven, of dit woord van Jezus is niet waar of het heeft een geestelijke betekenis.
Toeschouwer schreef:omdat je de kerk verabsoluteert als het enige instituut waarvan God zich bedient om Zijn heil uit te delen denk jij dat geloven hetzelfde is als het cristendom omhelzen.
Door de kerk als Lichaam van Christus is er alleen behoudenis, al geldt ook binnen de kerk dat er veel kaf onder het koren is, en als is de kerk als het zand der zee een overblijfsel wordt behouden.
Ik kies voor christen en niet voor varken
.