Dat is weer een heel andere kwestie. Ik zie niet in waarom dat logisch onmogelijk zou zijn. Over de betekenis van water en zee in de evangeliën is weer van alles te melden, maar volgens mij doet dat hier verder niet zo ter zake.Luther schreef:Er staat in de Bijbel dat Jezus en Petrus op het water liepen.Ezen schreef:Iemand zei eens: als in de bijbel had gestaan dat Jona de vis had opgeslokt in plaats van andersom geloof ik dat ook.
En zo is het dus niet. Zulk bijbelgeloof wil God niet.
Maar zo is dat niet. Zulk bijbelgeloof wil God niet.
Maar als er zou staan dat Jona een walvis inslokte, is dat zo overduidelijk beeldspraak dat alleen mensen met een beperking dat niet kunnen begrijpen.
Dit zijn echter allemaal afleidingen van de stellingen die ik heb bestreden. Dat geldt eigenlijk ook voor je hele reactie. Ik heb geen standpunt over de zes dagen ingenomen. Ik heb beweerd dat het onzin is om uit de tien geboden af te leiden dat de schepping in zes dagen heeft plaatsgevonden, omdat je daarvoor volstrekt willekeurige keuzes moet maken in de uitleg van de tekst. Met veel van wat je schrijft kan ik instemmen, maar niet met de stelling dat mensen die niet in een schepping van zes dagen geloven de bijbel geen recht zouden (willen) doen.