Ervaringen met goede DVD's ?
Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?
Klopt, ik gaf slechts mijn persoonlijke mening. Zelfde geldt voor een strand met mensen in badkleding (waarvan soms nog dingen ontbreken ook)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik heb ook een film gezien van janette Oke welke weet ik niet meer. Ik denk dat het Love Comes Softly was. Hij was heel goed te zien, niks mis mee en kun je gerust met je kinderen bekijken. Weet je wat ook erg mooi is en kan ook gerust met je kinderen bekeken worden? Dat zijn de films van Jane Austen."Pride and Prejudice", "Sense and Sensebillety", "Persuation", enz. Ook de films van Elisabeth Gaskel zijn heel mooi bv "North and South" Het is prachtig!!!!! "Larkrise to Candlefort" is ook prachtig maar in Nederland niet te verkrijgen. Je kan hem wel importeren via http://www.Boudsque.nl Je hebt hem dan wel niet gelijk binnen maar dat kan wel een week of twee duren omdat het door de douane moet. Maar ik kan het je wel aanbevelen.cofaidh schreef:Voor mij is het verschil tussen DVD en bioscoop heel groot - de film blijft hetzelfde, dat ben ik met jullie eens. Maar wat ik wel heel prettig vind is dat ik de DVD kan pauzeren om even iets anders te doen, hem in meerdere etappes bekijken op een tijdstip dat mij uitkomt en gewoon uit kan zetten als het mij niet bevalt.
Een hele goede en verantwoorde film is The Magic of Ordinary Days. Daar wordt je stil van, zo mooi en ingetogen.
De verfilmingen van de boeken van Janette Oke (Love Comes Softly, Love's Enduring Promise, Love's Long Journey etc) en die van Beverley Lewis (Saving Sarah Cain) zijn ook zeer de moeite waard. Die kun je gerust kijken met je kinderen en er dan ook nog een goed gesprek aan over houden.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Kun je best zien, is niks mis mee, etc. etc....Meeting schreef:Ik heb ook een film gezien van janette Oke welke weet ik niet meer. Ik denk dat het Love Comes Softly was. Hij was heel goed te zien, niks mis mee en kun je gerust met je kinderen bekijken. Weet je wat ook erg mooi is en kan ook gerust met je kinderen bekeken worden? Dat zijn de films van Jane Austen."Pride and Prejudice", "Sense and Sensebillety", "Persuation", enz. Ook de films van Elisabeth Gaskel zijn heel mooi bv "North and South" Het is prachtig!!!!! "Larkrise to Candlefort" is ook prachtig maar in Nederland niet te verkrijgen. Je kan hem wel importeren via http://www.Boudsque.nl Je hebt hem dan wel niet gelijk binnen maar dat kan wel een week of twee duren omdat het door de douane moet. Maar ik kan het je wel aanbevelen.cofaidh schreef:Voor mij is het verschil tussen DVD en bioscoop heel groot - de film blijft hetzelfde, dat ben ik met jullie eens. Maar wat ik wel heel prettig vind is dat ik de DVD kan pauzeren om even iets anders te doen, hem in meerdere etappes bekijken op een tijdstip dat mij uitkomt en gewoon uit kan zetten als het mij niet bevalt.
Een hele goede en verantwoorde film is The Magic of Ordinary Days. Daar wordt je stil van, zo mooi en ingetogen.
De verfilmingen van de boeken van Janette Oke (Love Comes Softly, Love's Enduring Promise, Love's Long Journey etc) en die van Beverley Lewis (Saving Sarah Cain) zijn ook zeer de moeite waard. Die kun je gerust kijken met je kinderen en er dan ook nog een goed gesprek aan over houden.
Maar waar brengt het ons?
Dat vind ik ook een groot dilemma. Soms zit ik daar ook wel mee. Geef ik toe. Want het voegt niets wezenlijks toe wat betreft het behoud van je ziel, want eens zal je toch rekenschap af moeten leggen. Pas heb ik een hele vuilniszak met dvd's weggegooid. Ik heb er nu niet zoveel meer maar is toch nog teveel. In principe kun je geen dvd kijken met de bijbel ernaast.jvdg schreef:Kun je best zien, is niks mis mee, etc. etc....Meeting schreef:Ik heb ook een film gezien van janette Oke welke weet ik niet meer. Ik denk dat het Love Comes Softly was. Hij was heel goed te zien, niks mis mee en kun je gerust met je kinderen bekijken. Weet je wat ook erg mooi is en kan ook gerust met je kinderen bekeken worden? Dat zijn de films van Jane Austen."Pride and Prejudice", "Sense and Sensebillety", "Persuation", enz. Ook de films van Elisabeth Gaskel zijn heel mooi bv "North and South" Het is prachtig!!!!! "Larkrise to Candlefort" is ook prachtig maar in Nederland niet te verkrijgen. Je kan hem wel importeren via http://www.Boudsque.nl Je hebt hem dan wel niet gelijk binnen maar dat kan wel een week of twee duren omdat het door de douane moet. Maar ik kan het je wel aanbevelen.cofaidh schreef:Voor mij is het verschil tussen DVD en bioscoop heel groot - de film blijft hetzelfde, dat ben ik met jullie eens. Maar wat ik wel heel prettig vind is dat ik de DVD kan pauzeren om even iets anders te doen, hem in meerdere etappes bekijken op een tijdstip dat mij uitkomt en gewoon uit kan zetten als het mij niet bevalt.
Maar waar brengt het ons?
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Ik denk dat er genoeg dvds zijn die je kunt kijken met de Bijbel ernaast. Pride and Prejudice (zeker de bbc serie) kijken lijkt me verantwoorde ontspanning, niet slechter dan het boek lezen (hoewel artistiek misschien wel wat minder). Ook zou ik het niet slechter inschatten dan een partijtje monopolie of kolonisten.
Er zijn daarnaast ook genoeg films die een meerwaarde hebben, denk aan Chariots of Fire, Amazing Grace, Sophie Scholl en anderen. Dat zijn stuk voor stuk films die belangrijke zaken naar voren brengen en ook van de kijker een standpunt vragen.
Er zijn daarnaast ook genoeg films die een meerwaarde hebben, denk aan Chariots of Fire, Amazing Grace, Sophie Scholl en anderen. Dat zijn stuk voor stuk films die belangrijke zaken naar voren brengen en ook van de kijker een standpunt vragen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ook ik bekijk van tijd tot tijd DVD's hoor, maar....ik herhaal: waar en wat brengt het mij?parsifal schreef:Ik denk dat er genoeg dvds zijn die je kunt kijken met de Bijbel ernaast. Pride and Prejudice (zeker de bbc serie) kijken lijkt me verantwoorde ontspanning, niet slechter dan het boek lezen (hoewel artistiek misschien wel wat minder). Ook zou ik het niet slechter inschatten dan een partijtje monopolie of kolonisten.
cofaidh schreef:
cofaidh schreef: Niet alleen wordt er niet gevloekt, slechte taal uitgeslagen, geen bloot en vrij scenes vertoond, het zijn films die gemaakt vanuit een positief christelijke instelling. Er komen geen onwaarschijnlijke dingen in voor, geen overdreven emoties, de mens staat niet centraal, het is doorademd van christelijke normen en waarden; zonder dat God's naam misbruikt wordt of dat er ge-evangeliseerd wordt.
Daarom herhaal ik nogmaals dat ze zeker de moeite waard van het bekijken waard zijn. En jvdg, bij dat goede gesprek na afloop is de Bijbel open gegaan.
er zit zelfs al een bijbelstudieboekje bij ingelsoten

nadeel is dat je ze niet in nederland te koop zijn....
Mag ik eens hetzelfde vragen maar dan over bijvoorbeeld het boek "de christenreis"? Als je daar een antwoord op weet, weet je misschien ook het antwoord op je eigen vraagjvdg schreef:Ook ik bekijk van tijd tot tijd DVD's hoor, maar....ik herhaal: waar en wat brengt het mij?parsifal schreef:Ik denk dat er genoeg dvds zijn die je kunt kijken met de Bijbel ernaast. Pride and Prejudice (zeker de bbc serie) kijken lijkt me verantwoorde ontspanning, niet slechter dan het boek lezen (hoewel artistiek misschien wel wat minder). Ook zou ik het niet slechter inschatten dan een partijtje monopolie of kolonisten.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Heb je het gelezen, Marnix ?:)Marnix schreef:
Mag ik eens hetzelfde vragen maar dan over bijvoorbeeld het boek "de christenreis"? Als je daar een antwoord op weet, weet je misschien ook het antwoord op je eigen vraag
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ja, en daarom is het nog maar de vraag of je daar hoort te komen...Marnix schreef:Klopt, ik gaf slechts mijn persoonlijke mening. Zelfde geldt voor een strand met mensen in badkleding (waarvan soms nog dingen ontbreken ook)
Ik denk zeker dat Marnix het gelezen heeft, maar dat hij de geestelijke strekking die Bunyan in zijn geschrift gelegd heeft, verwardt met het feit dat dit niet in een film is vast te leggen.albion schreef:Heb je het gelezen, Marnix ?:)Marnix schreef:
Mag ik eens hetzelfde vragen maar dan over bijvoorbeeld het boek "de christenreis"? Als je daar een antwoord op weet, weet je misschien ook het antwoord op je eigen vraag
Die geesteijke zaken zijn heel persoonlijk, en kunnen niet worden uitgebeeld in een film door een filmmaker die naar eigen inzichten regisseert.
Maar daar hebben we het al eerder over gehad.
Dat schilderij/ tekening (de beelden daarvan) is anders wel indrukwekkend..jvdg schreef:Ik denk zeker dat Marnix het gelezen heeft, maar dat hij de geestelijke strekking die Bunyan in zijn geschrift gelegd heeft, verwardt met het feit dat dit niet in een film is vast te leggen.albion schreef:Heb je het gelezen, Marnix ?:)Marnix schreef:
Die geesteijke zaken zijn heel persoonlijk, en kunnen niet worden uitgebeeld in een film door een filmmaker die naar eigen inzichten regisseert.
ik heb hem een paar weken geleden hierover nog horen zeggen dat hij er veel van gehoord heeft, maar nog nooit gelezen heeft. Vandaar mijn vraag.jvdg schreef:Ik denk zeker dat Marnix het gelezen heeft, maar dat hij de geestelijke strekking die Bunyan in zijn geschrift gelegd heeft, verwardt met het feit dat dit niet in een film is vast te leggen.albion schreef:Heb je het gelezen, Marnix ?:)Marnix schreef:
Is deze vraag aan mij gericht of aan Marnix?albion schreef:ik heb hem een paar weken geleden hierover nog horen zeggen dat hij er veel van gehoord heeft, maar nog nooit gelezen heeft. Vandaar mijn vraag.jvdg schreef:Ik denk zeker dat Marnix het gelezen heeft, maar dat hij de geestelijke strekking die Bunyan in zijn geschrift gelegd heeft, verwardt met het feit dat dit niet in een film is vast te leggen.albion schreef:Heb je het gelezen, Marnix ?:)Marnix schreef:
aan Marnix, maar jij reageerde op mijn vraag en nu leg ik uit waarom ik de vraag stelde.jvdg schreef:Is deze vraag aan mij gericht of aan Marnix?albion schreef:ik heb hem een paar weken geleden hierover nog horen zeggen dat hij er veel van gehoord heeft, maar nog nooit gelezen heeft. Vandaar mijn vraag.jvdg schreef:[
Ik denk zeker dat Marnix het gelezen heeft, maar dat hij de geestelijke strekking die Bunyan in zijn geschrift gelegd heeft, verwardt met het feit dat dit niet in een film is vast te leggen.