Het weer

Wim Anker

Re: Het weer

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Gisteren, 08:19
Wim Anker schreef: 08 jul 2026, 19:13
Jij (@Eloesje) schreef: "Maar ik ben bang dat heel veel mensen alleen maar naar het heden kijken. Als zij het maar goed hebben, hun kindskinderen zoeken het maar uit....". Hoe moet ik dat duiden? Is dat dan incl. jezelf?
Maar het kan toch zo zijn dat bepaalde zaken goed zijn en andere zaken slecht (voor het milieu)?

Bijvoorbeeld een restje benzine in de natuur gooien. Dat is objectief slecht.
Als jij dat niet doet en een ander doet het wel, ben je dan beter? In zekere zin wel, want een objectief slechte daad doe jij bewust niet en een ander wel.

Dit voorbeeld kun je toch uitbreiden met duizend en een andere zaken?

Ben je dan een beter mens? Moet je trots zijn op jezelf? Of mag je zeggen dat je (door genade) meer zicht hebt gekregen op de schepping, meer oog voor de Schepper en daardoor dingen laat?

Hoe zie jij dat? Zou het geen aanklacht zijn als christenen zich hierin niet onderscheiden van anderen?
Ik ben het niet eens met de suggestie dat heel veel mensen restjes benzine in de natuur gooien. Bewijs?
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: Gisteren, 18:06
Jij (@Eloesje) schreef: "Maar ik ben bang dat heel veel mensen alleen maar naar het heden kijken. Als zij het maar goed hebben, hun kindskinderen zoeken het maar uit....". Hoe moet ik dat duiden? Is dat dan incl. jezelf?
Maar het kan toch zo zijn dat bepaalde zaken goed zijn en andere zaken slecht (voor het milieu)?

Als jij dat niet doet en een ander doet het wel, ben je dan beter? In zekere zin wel, want een objectief slechte daad doe jij bewust niet en een ander wel.

Ben je dan een beter mens? Moet je trots zijn op jezelf? Of mag je zeggen dat je (door genade) meer zicht hebt gekregen op de schepping, meer oog voor de Schepper en daardoor dingen laat?

Hoe zie jij dat? Zou het geen aanklacht zijn als christenen zich hierin niet onderscheiden van anderen?
Ik ben het niet eens met de suggestie dat heel veel mensen restjes benzine in de natuur gooien. Bewijs?
Ik zeg niet dat velen dat doen? Het was een voorbeeld, aan te vullen met andere vergelijkbare zaken.

Wat is je antwoord op mijn vraag?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Gisteren, 19:50
Wim Anker schreef: Gisteren, 18:06

Ik zeg niet dat velen dat doen? Het was een voorbeeld, aan te vullen met andere vergelijkbare zaken.

Wat is je antwoord op mijn vraag?
Nee, wederom een misselijke verdachtmaking. Deze zin werd geschreven (door @Eloes) omdat zij wel naar de boer fietst voor vlees en de "anderen" niet. @Merel zei iets soortgelijks omdat zij wel met de seizoenen mee eet en de "anderen" niet. (Met de seizoenen meeeten zal anno 2026 deels kunnen, voor een deel ook niet, dus zowieso al een veel te stellige claim). Dat jij dit even vertaalt naar dat het ging over bv benzine dumpen in de natuur is schandalig. Ik ben klaar met dit soort valse voorstellingen van zaken.
Plaats reactie