Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
In de National Post van vandaag:
…
Het leiderschap van de Amerikaanse president Joe Biden is verschrikkelijk geweest, maar alleen een doorgewinterde optimist zou zeggen dat het dieptepunt is bereikt. Biden en andere westerse leiders hebben Oekraïne zelfgenoegzaam versterkt, in plaats van er antitank- en luchtafweerwapens in te gieten. Maanden werden verspild aan onheilspellend diplomatiek getouwtrek, toen de 40.000 man tellende NAVO-Reactiemacht, met nationale versterkingen, aan de westelijke grens van Oekraïne had moeten worden geïnstalleerd. Tussen de 500 en 1.000 gevechtsvliegtuigen hadden moeten worden ingezet in de naburige NAVO-landen van Oekraïne en een aanzienlijk aantal van hen had tijdelijk naar Oekraïne moeten worden overgebracht om te worden gevlogen door Oekraïense luchtmachtpiloten. Het BBP van Rusland is kleiner dan dat van Canada en het zou een conflict als dit niet lang kunnen volhouden. In plaats daarvan heeft Biden Duitsland toegestaan om te voorkomen dat de Russische toegang tot SWIFT-codes voor geldoverdracht werd afgesloten en om zijn onderdanige energie-vazalage aan Rusland te behouden, zelfs terwijl Duitsland zich voordoet als een sanctiemacht. Er wordt niets gedaan om het krankzinnige, zelfdestructieve groene beleid van het Westen overboord te gooien, aangezien Poetin wordt beloond voor zijn barbaarse agressie met de rijke vrucht van $ 100 per vat olie. Biden praat maar door over het verdedigen van "elke vierkante centimeter van het NAVO-grondgebied". Maar geen vierkante centimeter ervan wordt nu bedreigd. Hij kan net zo goed beweren de integriteit van Paraguay te garanderen.
China's vroege besluit om de rest van de wereld niet te informeren over het nieuwe coronavirus, de gruwelijke puinhoop in Afghanistan, de zelfbestraffende groene verbrokkeling, de nu bijna zekere capitulatie voor de nucleaire ambities van Iran, samen met het onfatsoenlijke schouwspel van zelfhaat Amerika heeft gemaakt van zijn binnenlandse aangelegenheden, en nu de zorgvuldig gearrangeerde, verpletterende nederlaag van de pro-westerse optie in Oekraïne, heeft de ineenstorting van de westerse beschaving en onze onderwerping aan onze nieuwe Chinese meesters en hun versnipperde Russische sidekick snel versneld. Het enige gevaar dat Rusland vormde, was de geopolitieke omhelzing van China te accepteren, en de Amerikaanse democraten slaagden erin hen samen te brengen zoals Cupido. Onze beschaving heeft gefaald, verbrokkeld in schaamte en vernedering, slechts 30 jaar nadat we alles leken te hebben gewonnen. Ik geloof nog steeds dat we zullen herleven, maar alleen met een verandering van leiderschap die zo radicaal is als die van Herbert Hoover, Neville Chamberlain en Édouard Daladier in Franklin D. Roosevelt, Winston Churchill en Charles de Gaulle. Over het algemeen krijgen we geïnspireerde leiders wanneer we ze echt nodig hebben; de Volksrepubliek China is uiteindelijk een oplichter en het Rusland van Poetin is een gangsterstaat.
…
…
Het leiderschap van de Amerikaanse president Joe Biden is verschrikkelijk geweest, maar alleen een doorgewinterde optimist zou zeggen dat het dieptepunt is bereikt. Biden en andere westerse leiders hebben Oekraïne zelfgenoegzaam versterkt, in plaats van er antitank- en luchtafweerwapens in te gieten. Maanden werden verspild aan onheilspellend diplomatiek getouwtrek, toen de 40.000 man tellende NAVO-Reactiemacht, met nationale versterkingen, aan de westelijke grens van Oekraïne had moeten worden geïnstalleerd. Tussen de 500 en 1.000 gevechtsvliegtuigen hadden moeten worden ingezet in de naburige NAVO-landen van Oekraïne en een aanzienlijk aantal van hen had tijdelijk naar Oekraïne moeten worden overgebracht om te worden gevlogen door Oekraïense luchtmachtpiloten. Het BBP van Rusland is kleiner dan dat van Canada en het zou een conflict als dit niet lang kunnen volhouden. In plaats daarvan heeft Biden Duitsland toegestaan om te voorkomen dat de Russische toegang tot SWIFT-codes voor geldoverdracht werd afgesloten en om zijn onderdanige energie-vazalage aan Rusland te behouden, zelfs terwijl Duitsland zich voordoet als een sanctiemacht. Er wordt niets gedaan om het krankzinnige, zelfdestructieve groene beleid van het Westen overboord te gooien, aangezien Poetin wordt beloond voor zijn barbaarse agressie met de rijke vrucht van $ 100 per vat olie. Biden praat maar door over het verdedigen van "elke vierkante centimeter van het NAVO-grondgebied". Maar geen vierkante centimeter ervan wordt nu bedreigd. Hij kan net zo goed beweren de integriteit van Paraguay te garanderen.
China's vroege besluit om de rest van de wereld niet te informeren over het nieuwe coronavirus, de gruwelijke puinhoop in Afghanistan, de zelfbestraffende groene verbrokkeling, de nu bijna zekere capitulatie voor de nucleaire ambities van Iran, samen met het onfatsoenlijke schouwspel van zelfhaat Amerika heeft gemaakt van zijn binnenlandse aangelegenheden, en nu de zorgvuldig gearrangeerde, verpletterende nederlaag van de pro-westerse optie in Oekraïne, heeft de ineenstorting van de westerse beschaving en onze onderwerping aan onze nieuwe Chinese meesters en hun versnipperde Russische sidekick snel versneld. Het enige gevaar dat Rusland vormde, was de geopolitieke omhelzing van China te accepteren, en de Amerikaanse democraten slaagden erin hen samen te brengen zoals Cupido. Onze beschaving heeft gefaald, verbrokkeld in schaamte en vernedering, slechts 30 jaar nadat we alles leken te hebben gewonnen. Ik geloof nog steeds dat we zullen herleven, maar alleen met een verandering van leiderschap die zo radicaal is als die van Herbert Hoover, Neville Chamberlain en Édouard Daladier in Franklin D. Roosevelt, Winston Churchill en Charles de Gaulle. Over het algemeen krijgen we geïnspireerde leiders wanneer we ze echt nodig hebben; de Volksrepubliek China is uiteindelijk een oplichter en het Rusland van Poetin is een gangsterstaat.
…
Klinkt als een Conrad Black editorial. Waarvan meestal de eindconclusie is dat Trump de beste en Biden de slechtste president ooit is.KDD schreef:In de National Post van vandaag:
Het leiderschap van de Amerikaanse president Joe Biden is verschrikkelijk geweest ...... Rusland van Poetin is een gangsterstaat.
…
Het is inderdaad van Conrad Black. Hij is wel Trump gezind maar ik denk niet dat hij hem als de beste president zal beschouwen.
Maybe not. Maar Trump heeft hem een pardon gegeven van de veroordeling voor fraude, dus dat weegt wel mee in Black's beoordeling van de politieke situatie.KDD schreef:Het is inderdaad van Conrad Black. Hij is wel Trump gezind maar ik denk niet dat hij hem als de beste president zal beschouwen.
Ik kan het artikel niet online lezen, maar schrijft Black nog iets over hoe Trump de verdeeldheid tussen westerse landen alleen maar verergerd heeft, en dat dat net zo goed een belangrijke factor is in de aggressie van Rusland en China de laatste jaren?
Er wordt niets over Trump gezegd. Wel iets over Bush sr en Clinton.gallio schreef:Maybe not. Maar Trump heeft hem een pardon gegeven van de veroordeling voor fraude, dus dat weegt wel mee in Black's beoordeling van de politieke situatie.KDD schreef:Het is inderdaad van Conrad Black. Hij is wel Trump gezind maar ik denk niet dat hij hem als de beste president zal beschouwen.
Ik kan het artikel niet online lezen, maar schrijft Black nog iets over hoe Trump de verdeeldheid tussen westerse landen alleen maar verergerd heeft, en dat dat net zo goed een belangrijke factor is in de aggressie van Rusland en China de laatste jaren?
Voorspelbaar !KDD schreef:Er wordt niets over Trump gezegd. Wel iets over Bush sr en Clinton.gallio schreef:Maybe not. Maar Trump heeft hem een pardon gegeven van de veroordeling voor fraude, dus dat weegt wel mee in Black's beoordeling van de politieke situatie.KDD schreef:Het is inderdaad van Conrad Black. Hij is wel Trump gezind maar ik denk niet dat hij hem als de beste president zal beschouwen.
Heb je nog gedachte over wat ik van hem gepost heeft?
Zeker. Achteraf is het gemakkelijk om even te zeggen wat anders gedaan had moeten worden.KDD schreef:Heb je nog gedachte over wat ik van hem gepost heeft?
De meeste postings op RF geven meer inzicht dan het schrijven van CB.
gallio schreef:Zeker. Achteraf is het gemakkelijk om even te zeggen wat anders gedaan had moeten worden.KDD schreef:Heb je nog gedachte over wat ik van hem gepost heeft?
De meeste postings op RF geven meer inzicht dan het schrijven van CB.

Grappig van je. Ik koop vaak de zaterdagkrant maar daar is het vandaag nog niet van gekomen. En zo te zien is het artikel van Black die drie dollar ook niet waard. Een vooruitziende blik heb ik bij CB iig nog nooit bespeurd.KDD schreef:gallio schreef:Zeker. Achteraf is het gemakkelijk om even te zeggen wat anders gedaan had moeten worden.KDD schreef:Heb je nog gedachte over wat ik van hem gepost heeft?
De meeste postings op RF geven meer inzicht dan het schrijven van CB.. Hij heeft in het verleden aardig wat gewaarschuwd voor de gevolgen van de beslissingen die genomen worden door verschillende regeringen. Wat hij nu schrijft is niet nieuw van hem. Maar je moet hem wel lezen natuurlijk anders is het moeilijk om te oordelen.
Een beetje zoeken en dan weet je dat hij wel wat vooruitzicht heeft. Van Nov. 2021:gallio schreef:Grappig van je. Ik koop vaak de zaterdagkrant maar daar is het vandaag nog niet van gekomen. En zo te zien is het artikel van Black die drie dollar ook niet waard. Een vooruitziende blik heb ik bij CB iig nog nooit bespeurd.KDD schreef:gallio schreef:Zeker. Achteraf is het gemakkelijk om even te zeggen wat anders gedaan had moeten worden.KDD schreef:Heb je nog gedachte over wat ik van hem gepost heeft?
De meeste postings op RF geven meer inzicht dan het schrijven van CB.. Hij heeft in het verleden aardig wat gewaarschuwd voor de gevolgen van de beslissingen die genomen worden door verschillende regeringen. Wat hij nu schrijft is niet nieuw van hem. Maar je moet hem wel lezen natuurlijk anders is het moeilijk om te oordelen.
Er is geen duidelijke verklaring van de NAVO of de Verenigde Staten of enige serieuze bron geweest over welke reactie er zou kunnen zijn op directe Russische agressie tegen Oekraïne, of Chinese agressie tegen Taiwan. In het Shanghai Communiqué ten tijde van het bezoek van de Amerikaanse president Richard Nixon aan China in 1972, beloofde China Taiwan niet aan te vallen zolang de Verenigde Staten het concept van de ultieme en niet-dwingende hereniging van China accepteerden. De resultaten van de schending van die overeenkomst zijn nooit gespecificeerd. Met de huidige onzorgvuldige en besluiteloze Amerikaanse regering kan de regering van Peking, die niet aarzelde om een formeel verdrag met het Verenigd Koninkrijk over Hong Kong te sluiten, niet worden vertrouwd om zich te houden aan het Shanghai Communiqué, zoals haar huidige oorlogszuchtige gedrag aantoont. Het Kremlin heeft nooit formeel het recht aanvaard van de voormalige Sovjetrepublieken om zich af te scheiden van de USSR. Wit-Rusland is nog steeds een Russische satellietstaat en er zijn aanzienlijke Russische minderheden in de meeste voormalige republieken die het Kremlin graag in beweging brengt. Oekraïne was de grootste van deze republieken en Rusland heeft de Krim al teruggegrepen, maar het was pas na 1954 een deel van Oekraïne. Oekraïne heeft de afgelopen 30 jaar niet erg succesvol zelfbestuur onder de knie gekregen, maar het is een land met meer dan 41 miljoen mensen en hoewel het niet in de NAVO zit, zou het Westen, als Rusland het zou binnenvallen, serieuze maatregelen moeten nemen of toegeven dat de NAVO een leeg omhulsel is geworden en dat het nu ieder voor zich is. Met een beetje hulp zouden zowel Oekraïne als Taiwan een indringer een heel akelig welkom kunnen geven.
Nou, Biden had juist de maand daarvoor duidelijk uitgesproken dat de VS en bondgenoten aktie zouden ondernemen als China Taiwan aanvalt. Hij gaf niet specifiek aan wat voor aktie, maar heeft het wel heel duidelijk gemaakt dat China dit maar beter kan vergeten.KDD schreef: Een beetje zoeken en dan weet je dat hij wel wat vooruitzicht heeft. Van Nov. 2021:
Er is geen duidelijke verklaring van de NAVO of de Verenigde Staten of enige serieuze bron geweest over welke reactie er zou kunnen zijn op directe Russische agressie tegen Oekraïne, of Chinese agressie tegen Taiwan....
-
Biden houdt niet van oorlog, dus als China Taiwan invalt dan volgen er waarschijnlijk internationale sancties maar geen militair ingrijpen.gallio schreef: Nou, Biden had juist de maand daarvoor duidelijk uitgesproken dat de VS en bondgenoten aktie zouden ondernemen als China Taiwan aanvalt. Hij gaf niet specifiek aan wat voor aktie, maar heeft het wel heel duidelijk gemaakt dat China dit maar beter kan vergeten.
- Bert Mulder
- Contacteer:
God is hier ook soeverein in. Op God betrouwen, en je zult merken dat dit zijn voetstappen zijn. Oorlog en geruchten van oorlog...DDD schreef:Ik ben anders erg bezorgd en niet blij. Ik kan er de hele week al niet goed van werken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dit is het artikel:gallio schreef: Grappig van je. Ik koop vaak de zaterdagkrant maar daar is het vandaag nog niet van gekomen. En zo te zien is het artikel van Black die drie dollar ook niet waard. Een vooruitziende blik heb ik bij CB iig nog nooit bespeurd.
https://nationalpost.com/opinion/conrad ... vilization
Conrad Black is nog niet zo gek...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.