De 'echte' is vrij taai; ik heb 'm ook staan. Als kind las ik zo'n verkorte versie, dat vond ik wel mooi toen.vlinder schreef:Dat boek heb ik voorgelezen en we vonden het allebei een mooi boek!Bonny schreef:Ik ben begonnen met Robinson Crusoë. Jaren geleden een stapeltje Engelstalige klassiekers bij De Slegte gekocht. Ik kom er met moeite doorheen.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Leest makkelijk, lichte verstrooiende kost.Bonny schreef:Ik ben begonnen met Robinson Crusoë. Jaren geleden een stapeltje Engelstalige klassiekers bij De Slegte gekocht. Ik kom er met moeite doorheen.
TIPS:
Pietje Bell
Dik Trom
Ouwe Bram
Een heer van stand
De Kameleon
Peter Pan
Maar even een serieuze tip: Afgelopen biddag is ons nog geadviseerd
om "Een gelukkige zanger" te lezen, een historisch verhaal, geschreven
door I. Hubregtse. Het is wel wat vrij bewerkt maar de kern is dezelfde
gebleven. Het was ook een van de laatste boeken die mijn moeder
nog gelezen heeft.
Dit verhaal heeft mijn vader ons als kind wel eens verteld, Hij kende het
door mondelinge overlevering, daar het toen nog niet op schrift was gesteld.
Hartelijk aanbevolen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Als lichte kost zou ik eerder de ouderwetsche Witte Raven pockets aanbevelen.
Heel wat bekende auteurs hebben hun bijdrage geleverd aan deze serie.
Er is nog steeds een levendige handel in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boekjes van meesterverteller W.G. v.d. Hulst lezen ook makkelijk!Mara schreef:Als lichte kost zou ik eerder de ouderwetsche Witte Raven pockets aanbevelen.
Ze doen alleen een klein weinigje gedateerd aan voor de moderne jeugd.
Een paar titels:
- Anneke en de sik
Om twee schitteroogjes
Kleine zwerver
Peerke en z'n kameraden
Het klompje dat op 't water dreef
De bengels in het bos
Fik
In de Soete Suikerbol
Van den boozen koster!
Jaap Holm en z'n vrinden
'Jaap Holm' en 'Gerdientje', meesterwerkjes! En wat gedateerd, oké. Maar dat is beter dan dat je een 'historische roman' leest, waarin de mensen denken en praten als 21e eeuwers...-DIA- schreef:Boekjes van meesterverteller W.G. v.d. Hulst lezen ook makkelijk!Mara schreef:Als lichte kost zou ik eerder de ouderwetsche Witte Raven pockets aanbevelen.
Ze doen alleen een klein weinigje gedateerd aan voor de moderne jeugd.
Een paar titels:enz.
- Anneke en de sik
Om twee schitteroogjes
Kleine zwerver
Peerke en z'n kameraden
Het klompje dat op 't water dreef
De bengels in het bos
Fik
In de Soete Suikerbol
Van den boozen koster!
Jaap Holm en z'n vrinden
Rozemarijntje, geweldig!
Ik heb de meeste boeken van WGvdH, onze kinderen hebben alleen die serie gelezen.
Het tempo is te traag en de onderwerpen te saai, voor de moderne jeugd.
De kindjes lopen met hun smartphoontje op sneakers en niet met een stroopsoldaatje op klompjes meer
Ik heb de meeste boeken van WGvdH, onze kinderen hebben alleen die serie gelezen.
Het tempo is te traag en de onderwerpen te saai, voor de moderne jeugd.

De kindjes lopen met hun smartphoontje op sneakers en niet met een stroopsoldaatje op klompjes meer

Alles gaat tegenwoordig sneller. Ik las laatst dat we (ik meen) dubbel zo snel zijn gaanMara schreef:Rozemarijntje, geweldig!
Het tempo is te traag en de onderwerpen te saai, voor de moderne jeugd.![]()
praten als in de vooroorlogse jaren en net na de 2e wereldoorlog.... Overal lijkt HAAST
achter zitten, een soort drijver, een orustige geest lijkt het... We komen niet meer tot
onszelf, we gunnen ons vaak niet eens meer de tijd om eens in alle rust te mediteren.
Als je soms oude foto's ziet, wat kan daar een weldadige rust van uitstralen...
Maar ja, dat zal wel een ouderwets gevoel zijn.... We leven immers nu, in deze tijd,
en we moeten uit het leven halen wat er maar uit te halen is.... Pluk de dag, zeggen
ze tegenwordig, toch?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 15 mar 2013, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat leest de moderne jeugd dan wél? En bestaat 'de' moderne jeugd eigenlijk wel?Mara schreef:Rozemarijntje, geweldig!
De jeugd schijnt tegenwoordig haast geen tijd meer te hebben om kind te zijn...Afgewezen schreef:Wat leest de moderne jeugd dan wél? En bestaat 'de' moderne jeugd eigenlijk wel?Mara schreef:Rozemarijntje, geweldig!
Die 'drijver' hè...? Die haast...
Ik ben al heel blij dat "mijn" jeugd leest, want vrienden en vriendinnen vinden het maar een saai tijdsverdrijf en gamen en FBen liever.Afgewezen schreef:Wat leest de moderne jeugd dan wél? En bestaat 'de' moderne jeugd eigenlijk wel?Mara schreef:Rozemarijntje, geweldig!
DE jeugd bestaat natuurlijk niet

Als ik voor dochter (net van jeugd naar volwassenbieb gegaan) boeken mee moet nemen, vind ik dat best lastig.
Voor haar doelgroep is er een bedroevend aanbod in de openbare bieb.

Mara schreef:Ik ben al heel blij dat "mijn" jeugd leest, want vrienden en vriendinnen vinden het maar een saai tijdsverdrijf en gamen en FBen liever.Afgewezen schreef:Wat leest de moderne jeugd dan wél? En bestaat 'de' moderne jeugd eigenlijk wel?Mara schreef:Rozemarijntje, geweldig!
DE jeugd bestaat natuurlijk nietnet zomin las DE oudere, DE werkenden, DE gehandicapten.
Als ik voor dochter (net van jeugd naar volwassenbieb gegaan) boeken mee moet nemen, vind ik dat best lastig.
Voor haar doelgroep is er een bedroevend aanbod in de openbare bieb.
Ook niet in het christelijke assortiment trouwens.
Nu las ik zelf op de Lagere school al Bab West enzo....ik denk dat ik mijn leeftijd wel een beetje vooruit was.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat mijn dochter van 11 nog gewoon geniet van Hans Mijnders en niet taalt naar romannetjes.
Nee he? Het is al snel een te ouwelijk onderwerp, vindt mijn dochter althans. Stukgelopen of tegenvallend huwelijk, dementerende ouders, doodgeboren kindje, daar heeft ze allemaal (nog) geen zin in.
Ma had onlangs behoefte aan een verstrooiend boek, en toen bracht ik Babs! mee. Erg leuk. En gisteren bracht ik voor haar een deel van de serie van Moord in Ommoord en dergelijke van Ben de Raaf mee. Ik miste met dank aan dat boek een halte in de metro.
Net meegebracht door dochterlief:
Hans Werkman - Een dagje naar huis, novelle
Ze kreeg het kado toen ze een boek kocht in de chr. boekhandel.
Ik heb de eerste bladzijde gelezen en met frisse tegenzin in de boekenkast gezet.
Ik moet nog een maaltijd verzorgen, hedenavond.
Veelbelovend i.i.g.
Hans Werkman - Een dagje naar huis, novelle
Ze kreeg het kado toen ze een boek kocht in de chr. boekhandel.
Ik heb de eerste bladzijde gelezen en met frisse tegenzin in de boekenkast gezet.
Ik moet nog een maaltijd verzorgen, hedenavond.

Veelbelovend i.i.g.

-
`Israels Wachter sluimert niet`- herinneringen van Ds F. Mallan (John Mastenbroek)
Stuk kleine kerkgeschiedenis tweede helft vorige eeuw verteld bij zijn leven door een
godsman met extreme opvattingen.
Stuk kleine kerkgeschiedenis tweede helft vorige eeuw verteld bij zijn leven door een
godsman met extreme opvattingen.