COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Ik sprak een man die uit Aruba is komen vliegen. Tien uur in een vliegtuig met een mondmasker voor. Het was prima te doen zei hij.
Alleen gingen op den duur de elastiekjes lichtelijk irriteren achter zijn oren.
En toen ze een maaltijd kregen, gingen de maskertjes af, bij iedereen.
Vliegtuigen zijn denk ik heel goede bronnen voor statistiek. De gegevens van alle passagiers zijn bekend en contact tracing en testen is makkelijk. Het viel me in februari en maart op dat er vrijwel geen besmet vliegtuigpersoneel was, wat suggereerd dat het niet goed verspreidt in vliegtuigen. Ik weet niet van hard statistisch onderzoek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Het is gewoon wennen. Je huid moet er aan wennen, even. Ik vond het eerst ook vervelend en kreeg er jeuk van. Maar dat houdt heel snel op als je huid er aan went dat je gezicht een wat hogere luchtvochtigheid heeft. Alleen als het warm is op een bepaalde plaats of beter gezegd als je zweet, vind ik het nog vervelend.

Wat natuurlijk iets anders is dan de vraag of het nut heeft, dat vraag ik mij ook af, gezien het feit dat zo'n mondkapje iedere keer met de vingers aangeraakt wordt.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Het is gewoon wennen. Je huid moet er aan wennen, even. Ik vond het eerst ook vervelend en kreeg er jeuk van. Maar dat houdt heel snel op als je huid er aan went dat je gezicht een wat hogere luchtvochtigheid heeft. Alleen als het warm is op een bepaalde plaats of beter gezegd als je zweet, vind ik het nog vervelend.

Wat natuurlijk iets anders is dan de vraag of het nut heeft, dat vraag ik mij ook af, gezien het feit dat zo'n mondkapje iedere keer met de vingers aangeraakt wordt.
Veel effect heeft het niet. In Frankrijk overal binnen mondkapjesplicht en in heel wat gemeenten ook buiten. Franse minister zei gisteren dat door de mondkapjes de mensen zich veilig wanen en daardoor de andere maatregelen negeren. Op onze vakantie in Frankrijk hebben wij dit veel gezien. Handenschudden, elkaar aanraken en zelfs zoenen met mondkapje op.
Het gaat daar echt niet goed en de besmettingen nemen snel toe. Hetzelfde geldt trouwens voor Spanje en Duitsland.

Voor mij is het duidelijk. Niet medische mondkapjes bieden schijnveiligheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Christen

Bericht door Christen »

Ik denk dat de basisregels het beste zijn. Maar ik moet mezelf verdedigen bijna omdat ik me liet testen bij verkoudheid. En mensen die overlijden als ze jong zijn.. wordt niet geloofd. En dat ik meer condoleance kaarten naar dezelfde persoon moest sturen.. binnen zo korte tijd. Dat is echt nooit gebeurd met griep.
De kerken doen het prima volgens mij.. en ga zo maar door... school bij ons iig ook.

Liefde tot je naaste. Dan kun je gewoon handen wassen, afstand houden en bij klachten testen en niet naar de kerk die keer etc. Inderdaad samen.. en wij in het vertrouwen dat God de middelen zegent. Wij kunnen Hem niet ontlopen.. maar Hij is er.. ook tijdens Corona.

Ik denk dat er best veel egoisme achter de anti-regels mensen zit. Ze vinden zichzelf belangrijker dan de naaste.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
coco

Bericht door coco »

refo schreef:
coco schreef:Krimpense supermarkt is voor mondkapjesplicht, maar voert die zelf niet in - https://nos.nl/r/30662

Dit soort types bedoel ik. Ik begin echt te koken van dat soort mensen.
Dat van de korte lontjes klopt dus.
Er zijn niet veel lontjes die in 5 maanden tijd niet opbranden
:hi
Terri

Bericht door Terri »

Christen schreef:Ik denk dat de basisregels het beste zijn. Maar ik moet mezelf verdedigen bijna omdat ik me liet testen bij verkoudheid. En mensen die overlijden als ze jong zijn.. wordt niet geloofd. En dat ik meer condoleance kaarten naar dezelfde persoon moest sturen.. binnen zo korte tijd. Dat is echt nooit gebeurd met griep.
De kerken doen het prima volgens mij.. en ga zo maar door... school bij ons iig ook.

Liefde tot je naaste. Dan kun je gewoon handen wassen, afstand houden en bij klachten testen en niet naar de kerk die keer etc. Inderdaad samen.. en wij in het vertrouwen dat God de middelen zegent. Wij kunnen Hem niet ontlopen.. maar Hij is er.. ook tijdens Corona.

Ik denk dat er best veel egoisme achter de anti-regels mensen zit. Ze vinden zichzelf belangrijker dan de naaste.
Heel erg eens.
Ik heb regelmatig dat ik me moet verdedigen als ik me aan de regels wil houden en voorzichtig wil leven.
Er lijkt iets zo negatiefs te ontstaan...al die rellen, al die steekpartijen... al die onvrede en korte lontjes.

"Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is."
coco

Bericht door coco »

Christen schreef:Ik denk dat de basisregels het beste zijn. Maar ik moet mezelf verdedigen bijna omdat ik me liet testen bij verkoudheid. En mensen die overlijden als ze jong zijn.. wordt niet geloofd. En dat ik meer condoleance kaarten naar dezelfde persoon moest sturen.. binnen zo korte tijd. Dat is echt nooit gebeurd met griep.

Dat laatste is een vreemde opmerking. Daarmee geef je aan dat je een duidelijke tunnelvisie hebt op het aantal doden met het corona-label.
:hi
Hollander

Bericht door Hollander »

Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

De tweede keer verloopt wel milder, of zoals bij deze man zonder klachten. In die zin is er geen reden tot paniek. Iemand zal niet voor een tweede maal drie weken op de ic terecht komen.
refo

Bericht door refo »

Na weken van waarschuwingen zeggen deskundigen: 'Voor nu gaat het best goed'
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Die waarschuwingen waren ook niet meer dan een door het volk zelf afgedwongen bevestiging van hun angst.

Zoiets zou je er dus achteraan kunnen stellen.

En dat kost mij mijn bbq komende donderdag.

Afijn, laat ik eerlijk zijn, die gaat niet door vanwege het weer.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Kwam deze tegen, vond hem wel aardig.
Afbeelding
parsifal

Bericht door parsifal »

Afgelopen week geen nieuwe Covidoverlijdens gemeld in de Stockholm provincie. Het is nu wel weer heel druk in het OV. Ik hoop niet dat dat weer voor een stijging gaat zorgen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

parsifal schreef:Afgelopen week geen nieuwe Covidoverlijdens gemeld in de Stockholm provincie. Het is nu wel weer heel druk in het OV. Ik hoop niet dat dat weer voor een stijging gaat zorgen.
Ik las vandaag iets over Zweden. Het RIVM daar was niet bang voor een nieuwe uitbraak.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:
parsifal schreef:Afgelopen week geen nieuwe Covidoverlijdens gemeld in de Stockholm provincie. Het is nu wel weer heel druk in het OV. Ik hoop niet dat dat weer voor een stijging gaat zorgen.
Ik las vandaag iets over Zweden. Het RIVM daar was niet bang voor een nieuwe uitbraak.
Ik denk ook dat in Stockholm nu genoeg mensen immuniteit hebben om een eventuele nieuwe groei snel genoeg op te merken en eventueel met wat extra maatregelen klein te houden, maar helemaal zeker ben ik niet.
Plaats reactie