Welke niet-actief leverende landen? De vorige keer dat VS om hulp vroeg verloor Denemarken ongeveer net zoveel militairen per inwoner als VS en VK niet heel veel minder. Ook Nederland heeft zijn steentje echt wel bijgedragen (en uiteindelijk is de wereld er niet veel veiliger op geworden).pierre27 schreef: ↑Vandaag, 20:11Leuke en treffende post. Ik deel jouw verrast zijn over de wijze van aansturen van de VS. Al zeg ik er gelijk bij dat zijn grillige en onvoorspelbare kant weleens voor verrassingen zorgt. Groot gelijk dat hij niet actief leverende NAVO-landen links laat liggen. Al had ik liever Mike Pence als leider gehad.KDD schreef: ↑15 apr 2026, 22:50 Een merkwaardig fenomeen hier op het forum wat betreft de meningen over Trump. Ik was aanvankelijk erg sceptisch over hem (zie mijn eerste bericht in dit topic), maar hij heeft me verrast en het is goed om te zien hoe hij het voortouw neemt om de VS militair assertiever te maken. Hij groeide op in de gloriedagen van Amerika en lijkt die te willen terugbrengen. Er valt nog veel meer over hem te zeggen, maar ik zie in hem een echte leider die zijn land rond de vlag kan verenigen. Zijn succes zal waarschijnlijk beperkt worden door zijn tegenstanders – zowel nationaal als internationaal.
Nu begint VS een oorlog. Rest van Navo wordt niet ingelicht , maar rest van Navo wordt wel geacht de bende op te ruimen. Dit net na ook gedreigd is ander Navogebied aan te vallen en continu twijfel wordt gezaaid of VS wel komt helpen als Navoland daadwerkeljjk wordt aangevallen.