Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Valcke

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

merel schreef:
Henk J schreef:
Herman schreef:Gooi die wetenschap maar in mijn hoge hoed. Ik heb werkelijk geen idee naar wat voor maatregelen we nu toe moeten. En dat is de vraag die deze week voorligt.
Herinvoering 1,5 meter. Afschaffen QR-code. Dat lijkt mij verstandig, beter had men de 1,5 meter gewoon nog een tijdje in stand gehouden.
Ik vind alles prima, maar het thuiswerken vind ik echt wel ' een ding' worden.
Dat laatste vind ik ook. Ik werk sinds begin oktober weer 2 dagen per week op kantoor (omdat dit weer mocht).
Ik zou echt niet meer terug willen naar 100% thuiswerken wat 1,5 jaar het geval is geweest.
Charles

Bericht door Charles »

Ik zit al sinds maart 2020 thuis te werken. Nog steeds dus aangezien het is verlengd als bezuinigingsmaatregel (geen vergoeding woon- werkverkeer). Ik vind dat overigens niet kunnen richting je medewerkers maar wie ben ik.

Ga wel elke week een dag naar kantoor.
Charles

Bericht door Charles »

Henk J schreef:
Herman schreef:Gooi die wetenschap maar in mijn hoge hoed. Ik heb werkelijk geen idee naar wat voor maatregelen we nu toe moeten. En dat is de vraag die deze week voorligt.
Herinvoering 1,5 meter. Afschaffen QR-code. Dat lijkt mij verstandig, beter had men de 1,5 meter gewoon nog een tijdje in stand gehouden.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar die QR code is heilig en gaat zéker niet vervallen.
merel

Bericht door merel »

Valcke schreef:
merel schreef:
Henk J schreef:
Ik vind alles prima, maar het thuiswerken vind ik echt wel ' een ding' worden.
Dat laatste vind ik ook. Ik werk sinds begin oktober weer 2 dagen per week op kantoor (omdat dit weer mocht).
Ik zou echt niet meer terug willen naar 100% thuiswerken wat 1,5 jaar het geval is geweest.
Ik ga sinds september, na anderhalf jaar thuiswerken, ook weer ( bijna zingend) twee en soms drie dagen naar kantoor. De andere dag(en) werk ik nog wel thuis. Fantastisch! Ik heb mij voorgenomen om ook niet meer terug te gaan naar volledig thuiswerken.
Henk J

Bericht door Henk J »

Charles schreef:
Henk J schreef:
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar die QR code is heilig en gaat zéker niet vervallen.
Ben ik ook bang voor, voor je het door hebt komt er een lockdown voor ongevaccineerden, zoals in Oostenrijk. Moet niet gekker worden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: Ben ik ook bang voor, voor je het door hebt komt er een lockdown voor ongevaccineerden, zoals in Oostenrijk. Moet niet gekker worden.
Ik durf best de voorspelling aan dat je in Nederland maatregelen gaat krijgen specifiek voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef: Ben ik ook bang voor, voor je het door hebt komt er een lockdown voor ongevaccineerden, zoals in Oostenrijk. Moet niet gekker worden.
Ik durf best de voorspelling aan dat je in Nederland maatregelen gaat krijgen specifiek voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Is gewoon raar . Hier in persoonlijke omgeving. Gaat een gevaccineerde oude oud oom gezellig in de lift staan vertellen tegen niet gevaccineerde oude schoonmoeder met mondkapje dat hij net terug komt van een test bij de GGD waarbij aangetoond is dat hij corona heeft. Zonder de anderhalve maatregel in acht te nemen. Of even een lift voorbij te laten gaan. Wie is hier nu onverstandig bezig?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Is gewoon raar . Hier in persoonlijke omgeving. Gaat een gevaccineerde oude oud oom gezellig in de lift staan vertellen tegen niet gevaccineerde oude schoonmoeder met mondkapje dat hij net terug komt van een test bij de GGD waarbij aangetoond is dat hij corona heeft. Zonder de anderhalve maatregel in acht te nemen. Of even een lift voorbij te laten gaan. Wie is hier nu onverstandig bezig?
Is het tegenwoordig al zo dat de uitslag bij de GGD gelijk bekend is?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ad Anker schreef:
Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Is het tegenwoordig al zo dat de uitslag bij de GGD gelijk bekend is?
Zoals zij vertelde wel. Of hij is een snel test wezen doen? In ieder geval is de gevaccineerde oom ziek, zijn vrouw ook. En handelde m.i. niet verstandig.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 26 okt 2021, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Is gewoon raar . Hier in persoonlijke omgeving. Gaat een gevaccineerde oude oud oom gezellig in de lift staan vertellen tegen niet gevaccineerde oude schoonmoeder met mondkapje dat hij net terug komt van een test bij de GGD waarbij aangetoond is dat hij corona heeft. Zonder de anderhalve maatregel in acht te nemen. Of even een lift voorbij te laten gaan. Wie is hier nu onverstandig bezig?
De overheid gaat er veel te veel vanuit dat mensen rationeel en verantwoordelijk handelen. Dat is natuurlijk niet zo.
Klavart

Bericht door Klavart »

Ambtenaar schreef:De overheid gaat er veel te veel vanuit dat mensen rationeel en verantwoordelijk handelen. Dat is natuurlijk niet zo.
Ambtenaar gaat er veel te veel vanuit dat de overheid rationeel en verantwoordelijk handelt. Dat is natuurlijk niet zo.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Is gewoon raar . Hier in persoonlijke omgeving. Gaat een gevaccineerde oude oud oom gezellig in de lift staan vertellen tegen niet gevaccineerde oude schoonmoeder met mondkapje dat hij net terug komt van een test bij de GGD waarbij aangetoond is dat hij corona heeft. Zonder de anderhalve maatregel in acht te nemen. Of even een lift voorbij te laten gaan. Wie is hier nu onverstandig bezig?
De overheid gaat er veel te veel vanuit dat mensen rationeel en verantwoordelijk handelen. Dat is natuurlijk niet zo.
Is geen antwoord op mijn vraag ;) . Verder geven gevaccineerden het net zo goed nog door, ook aan elkaar. Ook al sluiten we alle mensen uit van zorg die geen prik durven of willen halen uit... terwijl de gevaccineerde gewoon leeft alsof er niets aan de hand is? Zie rekensom in link. Dan blijven we met overvolle zh vol gevaccineerden zitten komende jaren, die elkaar gewoon besmetten (en misschien wel heel wat nonchalanter met hygiëne etc met betrekking tot verspreiden corona omgaan dan de niet gevaccineerde)

[url]OMT-lid: ziekenhuiscapaciteit moet structureel omhoog https://nos.nl/l/2403150[/url]
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 26 okt 2021, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Het zou kunnen, maar het is dan wel heel triest dat dat gaat gebeuren op basis van cijfers die er echt volledig naast zitten. Want het is onmogelijk dat in België (met een lagere vaccinatiegraad dan in Nederland) in 55% van de ziekenhuisopnames het gaat om gevaccineerden en in Nederland dit slechts 20 of 25% zou zijn. Het RIVM heeft dit keer echt heel slecht werk geleverd door uit te gaan van CIMS, terwijl men heel goed weet dat CIMS geen betrouwbare bron is om de vaccinatiestatus van mensen te bepalen (a. registratie is vrijwillig. b. registratie van vaccinaties door huisartsen en instellingsartsen zijn sterk achtergebleven). De GGD doet dit beter: die vraagt mensen gewoon naar hun status, juist omdat er geen betrouwbare registratie is. De GGD rapporteert ook dat 80% van de besmettingen onder ouderen (70+) plaatsvindt bij wél gevaccineerden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Het zou kunnen, maar het is dan wel heel triest dat dat gaat gebeuren op basis van cijfers die er echt volledig naast zitten. Want het is onmogelijk dat in België (met een lagere vaccinatiegraad dan in Nederland) in 55% van de ziekenhuisopnames het gaat om gevaccineerden en in Nederland dit slechts 20 of 25% zou zijn.
Ik deel je opvatting dat cijfers een verschil laten zien dat een nadere verklaring vereist voordat maatregelen worden genomen op basis ervan.
Het RIVM heeft dit keer echt heel slecht werk geleverd door uit te gaan van CIMS, terwijl men heel goed weet dat CIMS geen betrouwbare bron is om de vaccinatiestatus van mensen te bepalen (a. registratie is vrijwillig. b. registratie van vaccinaties door huisartsen en instellingsartsen zijn sterk achtergebleven). De GGD doet dit beter: die vraagt mensen gewoon naar hun status, juist omdat er geen betrouwbare registratie is. De GGD rapporteert ook dat 80% van de besmettingen onder ouderen (70+) plaatsvindt bij wél gevaccineerden.
Het RIVM gebruikt beschikbare cijfers. Dat vind ik wat anders dan de bewering dat het RIVM slecht werk levert. En nogmaals, het draait niet om besmetting, het draait om zorgbehoefte.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Ambtenaar gaat er veel te veel vanuit dat de overheid rationeel en verantwoordelijk handelt. Dat is natuurlijk niet zo.
Het klopt dat de overheid niet altijd rationeel en verantwoordelijk handelt. Wat niet klopt is dat ik daarvan uitga.
Plaats reactie