COVID-19

Tiberius
Administrator

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:Complot denken doet zich voor in vele varianten. Hier etaleren velen de misvatting dat iedereen toch wat minder getalenteert is dan zichzelf.
Niet persé.
Jouw misvatting is dat je denkt dat iedereen die kritiek levert van mening is dat hij zelf meer getalenteerd is. Dat hoeft niet zo te zijn: ik kan geen huis bouwen. Maar ik kan wel zien of een huis scheef staat.
Terri

Bericht door Terri »

HersteldHervormd schreef:
Bertiel schreef:nieuwe cijfers van RIVM geven stabilisatie weer van de besmettingen.
Das fijn!
Fijn inderdaad!
Besmettingen ongeveer t zelfde als vorige week maar;
Epidemioloog Susan van den Hof zegt dat de groei van het aantal besmettingen voor het eerst "stabiliseert". Ze voegt eraan toe: "Maar we zien wel een toename van opnames en overlijdens."
Anselmus

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Wim Anker schreef:Complot denken doet zich voor in vele varianten. Hier etaleren velen de misvatting dat iedereen toch wat minder getalenteert is dan zichzelf.
Dat vind ik een onterechte vooronderstelling. Ik heb echt veel vertrouwen in onze overheid en vind dat ze het goed doen. Ik ben geen complotdenker (juist niet denk ik), maar ik ben wel zuinig op mijn privacy en ook daar denken experts over na. Zie bijvoorbeeld https://nos.nl/artikel/2344465-privacyw ... a-app.html
Fides Quaerens Intellectum
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Terri schreef:
Bertiel schreef:nieuwe cijfers van RIVM geven stabilisatie weer van de besmettingen.
Das fijn!
Fijn inderdaad!
Epidemioloog Susan van den Hof zegt dat de groei van het aantal besmettingen voor het eerst "stabiliseert". Ze voegt eraan toe: "Maar we zien wel een toename van opnames en overlijdens."
Dat is logisch: opnames en sterftegevallen lopen enkeke weken achter op het aantal besmettingen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Terri schreef:
Das fijn!
Fijn inderdaad!
Dat klopt, maar dat was ook de verwachting. Als de besmetting stabiliseren, en daarna afnemen, wat de normale gang van zaken is bij een virus, gaat op termijn ook het aantal opnames en overlijdens omlaag
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:
Niet persé.
Jouw misvatting is dat je denkt dat iedereen die kritiek levert van mening is dat hij zelf meer getalenteerd is. Dat hoeft niet zo te zijn: ik kan geen huis bouwen. Maar ik kan wel zien of een huis scheef staat.

Nee, ik suggereer niet dat critici een betere app kunnen bouwen.
Ik zeg dat in dit geval de deskundigen adviseren dat gebruik, ondanks onvolkomenheden zoals de gesignaleerde scheefheid, zinvol is. Dan moeten er zeer goede argumenten zijn om te stellen dat gebruik, door de onvolkomenheden, niet zinvol is.

Dat impliceert een "beter weten".
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 18 aug 2020, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Valcke schreef:Zoals eerder besproken: de app registreert ontmoetingen die minimaal een bepaalde tijd duren en binnen enkele meters plaatsvinden (maar de plaatsbepaling is niet nauwkeurig); zulke ontmoetingen weet ik zelf ook wel, dat betreft alleen mijn vrouw en kinderen. Voor mij (en met wie ik in contact kom) heeft het dus geen waarde. Voor mensen met een contactberoep kan ik mij voorstellen dat het zin heeft; verder zie ik de zin eerlijk gezegd niet.
Het gaat niet alleen om jezelf.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:
Tiberius schreef:
Niet persé.

Ik zeg dat in dit geval de deskundigen adviseren dat gebruik, ondanks onvolkomenheden zoals de gesignaleerde scheefheid, zinvol is. Dan moeten er zeer goede argumenten zijn om te stellen dat gebruik, door de onvolkomenheden, niet zinvol is.

Ok. Zoals gezegd ga ik hem t.z.t. wel gebruiken. De argumenten die Brenno de Winter in het RD van hedenavond noemt, vind ik plausibel genoeg. Wellicht staat de AP er iets te strak in.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:het RD van hedenavond
Wordt deze uitdrukking toch een blijvertje op het forum? :)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik verwacht het wel. Ergens anders op dit forum las ik: Het hanteren van een uniform taalveld is een belangrijke voorwaarde voor herkenning.
Dus ja.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Ik verwacht het wel. Ergens anders op dit forum las ik: Het hanteren van een uniform taalveld is een belangrijke voorwaarde voor herkenning.
Dus ja.
::lol
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:
Valcke schreef:Zoals eerder besproken: de app registreert ontmoetingen die minimaal een bepaalde tijd duren en binnen enkele meters plaatsvinden (maar de plaatsbepaling is niet nauwkeurig); zulke ontmoetingen weet ik zelf ook wel, dat betreft alleen mijn vrouw en kinderen. Voor mij (en met wie ik in contact kom) heeft het dus geen waarde. Voor mensen met een contactberoep kan ik mij voorstellen dat het zin heeft; verder zie ik de zin eerlijk gezegd niet.
Het gaat niet alleen om jezelf.
Ik schreef: ... ‘en met wie ik in contact kom’...
Ook voor hen voegt het niets toe wanneer ik de app installeer.
Valcke

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:
Tiberius schreef:
Niet persé.

Sorry hoor, deskundigen moeten ook kunnen uitleggen waarom het in bepaalde gevallen zinvol is; anders zijn het geen deskundigen.

Nogmaals: voor mensen die steeds weer andere mensen zien binnen 1,5 meter, kan het iets toevoegen. Voor mensen die alleen vaste, bekende contacten hebben, is het vrij zinloos.
CvdW

Bericht door CvdW »

Jantje schreef:Ik vind het gezeur op de vierkante centimeter. Als je maar genoeg verdient om rond te komen, dan maakt het helemaal niet uit hoe het beroep bij naam wordt genoemd.
Kunt u mij uitleggen wanneer een beschermde titel wordt afgeschaft de titel ineens door velen gebruikt wordt?
Als voorbeeld: makelaar - handelaar
Voor veel mensen maakt het wel uit.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

CvdW schreef:
Jantje schreef:Ik vind het gezeur op de vierkante centimeter. Als je maar genoeg verdient om rond te komen, dan maakt het helemaal niet uit hoe het beroep bij naam wordt genoemd.
Kunt u mij uitleggen wanneer een beschermde titel wordt afgeschaft de titel ineens door velen gebruikt wordt?
Als voorbeeld: makelaar - handelaar
Voor veel mensen maakt het wel uit.
Je mag ook 'je' zeggen hoor.

Het gaat niet om de naam, maar om de vrucht, ook in het tijdelijke leven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie