één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.Orchidee schreef:Hoezo dat?Tiberius schreef:Hoe is het mogelijk.Jantje schreef:Er zijn zelfs predikanten die niet eens een pak dragen als ze niet voorgaan.![]()
Alleen binnenshuis dan toch zeker?
Je moet er toch niet aan denken om even wat boodschappen te halen bij de appie in een pak![]()
Beroepingswerk discussie [4]
- Johann Gottfried Walther
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Kan die mooi naar jouw gemeenteJantje schreef:Het is wel donkerblauw en niet zwart...

Dat iemand uit hoofde van zijn functie een uniform draagt, prima. Maar om het in je vrije tijd dat ook te doen, is lichtelijk overdreven wat mij betreft.Johann Gottfried Walther schreef:
één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.
Hier ook. Ds. Schr. was een vaste klant bij AH. We zagen hem regelmatig na het overlijden van zijn vrouw. Ja en vanzelf, netjes in een zwart pak.Johann Gottfried Walther schreef:één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.Orchidee schreef:Hoezo dat?Tiberius schreef:Hoe is het mogelijk.Jantje schreef:Er zijn zelfs predikanten die niet eens een pak dragen als ze niet voorgaan.![]()
Je moet er toch niet aan denken om even wat boodschappen te halen bij de appie in een pak![]()
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
Ik weet wel dat het gebeurt maar ik ben lid van een gemeente die laagdrempelig is in alles en niet een afstand "kweekt" tov andere mensen (naasten).Johann Gottfried Walther schreef:één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.Orchidee schreef:Hoezo dat?Tiberius schreef:Hoe is het mogelijk.Jantje schreef:Er zijn zelfs predikanten die niet eens een pak dragen als ze niet voorgaan.![]()
Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
Dat is niet "vanzelf", dat is opgelegd en word "uitgelegd" als:-DIA- schreef:[ Ja en vanzelf, netjes in een zwart pak.
ZO HEURT HET!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De vraag is of die afstand wel gekweekt wordt door een zwart pak. Ik denk dat daar heel andere factoren een veel grotere rol spelen, zoals de persoonlijk in het pak, de overeenkomst tussen pak en gedrag (of juist de frictie daartussen), enz.
- Niet meer zo actief -
Speelt zeker ook een grote rol! Het zit hem idd niet alleen in de kleding gelukkig!
Maar als je een predikant hebt met wat jongere kinderen of een oudere met kleinkinderen, kan ik mij niet voorstellen dat hij met pak in de zandbak gaat spelen of voetballen of gaat picknicken in het bos of werken in de tuin met een pak.Johann Gottfried Walther schreef:één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.Orchidee schreef:Hoezo dat?Tiberius schreef:Hoe is het mogelijk.Jantje schreef:Er zijn zelfs predikanten die niet eens een pak dragen als ze niet voorgaan.![]()
Ja hoor, dat gebeurt ook gerust.
Wij kwamen enkele jaren geleden op de Veluwe tijdens een wandeling een predikantsgezin tegen en hij liep ook netjes in zwart pak (geen preekjas overigens).
Wij kwamen enkele jaren geleden op de Veluwe tijdens een wandeling een predikantsgezin tegen en hij liep ook netjes in zwart pak (geen preekjas overigens).
-
- Verbannen
Precies. Dan trekt hij bijvoorbeeld een overall aan (ik spreek over de GG).ejvl schreef:werken in de tuin met een pak
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Als hij ergens ambtshalve naar toe gaat, vind ik dat hij er wel uit moet zien als een predikant.Ambtenaar schreef:Dat iemand uit hoofde van zijn functie een uniform draagt, prima. Maar om het in je vrije tijd dat ook te doen, is lichtelijk overdreven wat mij betreft.Johann Gottfried Walther schreef:
één van onze vroegere predikanten kon je toch echt in de supermarkt tegenkomen en hij was dan netjes in zwart pak.
In het verleden weleens flaters geslagen omdat de dominee er uit zag als een fotograaf, of een verre achterneef van de overledene.
Maar het voelt een tikje ongemakkelijk als je je predikant tegenkomt in het zwembad, in een hawaï-zwemshort.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Oke haha, ik kan dat wel snappen.Mara schreef:Als hij ergens ambtshalve naar toe gaat, vind ik dat hij er wel uit moet zien als een predikant.Ambtenaar schreef:Dat iemand uit hoofde van zijn functie een uniform draagt, prima. Maar om het in je vrije tijd dat ook te doen, is lichtelijk overdreven wat mij betreft.Johann Gottfried Walther schreef:
In het verleden weleens flaters geslagen omdat de dominee er uit zag als een fotograaf, of een verre achterneef van de overledene.
Maar het voelt een tikje ongemakkelijk als je je predikant tegenkomt in het zwembad, in een hawaï-zwemshort.
Maar dat is wel weer het andere uiterste.
Of een allergie tegen zwart, ik wist niet dat het bestond maar ik had een collega die dat ronduit zei.Mannetje schreef:De vraag is of die afstand wel gekweekt wordt door een zwart pak. Ik denk dat daar heel andere factoren een veel grotere rol spelen, zoals de persoonlijk in het pak, de overeenkomst tussen pak en gedrag (of juist de frictie daartussen), enz.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat is in deze tijd geen handige allergie.pierre27 schreef:Of een allergie tegen zwart, ik wist niet dat het bestond maar ik had een collega die dat ronduit zei.Mannetje schreef:De vraag is of die afstand wel gekweekt wordt door een zwart pak. Ik denk dat daar heel andere factoren een veel grotere rol spelen, zoals de persoonlijk in het pak, de overeenkomst tussen pak en gedrag (of juist de frictie daartussen), enz.