Stoer, de autonome mens. Maar of dit in overeenstemming is met Gods Woord is twijfelachtig. Denk dat het goed is als wij ons denken laten inkaderen door de Schrift.Ambtenaar schreef: ↑01 apr 2026, 15:14Ik besef heel goed wat ik zeg. Ik ben vrij onafhankelijk en niet zo gevoelig voor wat mijn omgeving vindt. Als ik onheus word bejegend, ga ik weg. Kerken genoeg. En de waarheid klinkt in veel kerken, en niemand bepaalt wat ik moet denken.Vrouwke schreef: ↑01 apr 2026, 14:58
Je beseft echt niet wat je zegt. Alsof je zomaar ff ergens anders heen kan gaan. In de praktijk zit je kerkelijke gemeente vaak ook heel erg verstengeld met de rest van je sociale omgeving. Je gezin, je familie enz. enz. Het is echt iets anders als de Wibra bevalt me niet, ik ga gewoon naar de HEMA. Daarnaast is er ook de verwarring die het met zich meebrengt. Voor jezelf en voor omstanders. Wat is nog waarheid? Wat mag je denken? Wat moet je doen?
Verder is ook jouw denken veel minder autonoom dan jij aanneemt. Allerlei invloeden komen ons denken binnen en vormen voor een groot deel ons denken. Jij bent wat dat betreft behoorlijk een open boek met vrij voorspelbare reacties.