Profesto schreef:huisman schreef: ↑Gisteren, 08:08
Profesto schreef: ↑Gisteren, 07:35
helma schreef: ↑Gisteren, 07:30
'Tussen de regels door' is heel wat zichtbaar over je visie....meer dan je misschien bewust van bent.
Het gaat helemaal niet om mijn visie.
Het gaat om jongeren die in een kwetsbare positie zitten en als gevolg van de visie die jij hier vertolkt te maken krijgen met angst, depressie, zelfhaat en een grotere kans op suïcide.
Dat probeer jij te pareren door de boodschapper aan te vallen, maar ik heb je nergens verantwoordelijkheid zien nemen of maar ergens op zien ingaan met betrekking tot deze gevolgen.
Jij reageert zoals meerdere mensen doen tegen mensen die deze problematiek met een open Bijbel behandelen. Alsof dat harde veroordelende mensen zijn. Laat mij dan zeggen uit de pastorale praktijk dat jongeren die worstelen met hun geaardheid met veel liefde en mededogen pastoraal bezocht worden. Inderdaad met de Bijbelse boodschap van zonde en gebrokenheid.
Denk dat jij homoseksueel samenleven geen zonde vindt of zie ik dat verkeerd?
Nogmaals, daar gaat het niet om.
Ik heb het ook niet over harde veroordelende mensen.
In dit topic wordt een gedachtegoed gedeeld waarbij 'verandering van gerichtheid' wordt gepresenteerd als voorbeeld voor homoseksuelen. Daar ageer ik tegen en daar gaat deze discussie om wat mij betreft. En dan zie ik dat er geen verantwoordelijkheid genomen wordt voor de aangetoonde gevolgen van dit gedachtegoed.
Nee, dat heb je niet goed gelezen.
Het werd niet als 'voorbeeld' neergezet. Maar als 'mogelijkheid'.
Daar zit een groot verschil in.
Vervolgens werd die mogelijkheid ontkend.
Daar kwam dit gesprek uit voort.
En ook nu blijf je de vraag ontwijken of je homoseksueel samenleven wel als zonde ziet.
Je zegt dat het daar niet om gaat.
Maar het is wel degelijk van belang in een gesprek over Bijbelse noties bij lhbtq+ kwesties.
Want heeft het wel zin om verder te spreken als niet duidelijk is welke Bijbelse noties je wel of niet aanvaardt.