Verkiezingen Tweede Kamer 2023

parsifal

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Chrisje72 schreef: 24 nov 2023, 17:49 jawel, want deze vragenlijst wordt niet bij het stembureau afgenomen maar bij respondenten van ipsos zelf (ben ook een tijdje lid geweest). Daar heb je dus ook de niet-stemmers bij.
Okee, dat maakt inderdaad verschil. Blijft vraag of SGP stemmers die na vorige verkiezingen zijn overleden meegerekend zijn als niet-gestemd nu, en of iemand van 19 nu, gezien wordt als niet-stemmer in 2021.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 17 nov 2023, 23:30
MGG schreef: 17 nov 2023, 22:35 Ik denk dat veel refo-mensen ook op het gebied van EU, milieu en visie op de rol van overheid dichterbij de SGP staan.
Ik hoop dat de SGP bij de Europese verkiezingen met een eigen lijst meedoet. Ik weet niet of ik vanuit overtuiging CU kan stemmen.
Ik hoorde dat ze dat doen. Straks krijgen ze toch geen plek en kan het zijn dat jouw stem naar een PvdA is gegaan bijv, tis maar wat je liever hebt :huhu
Op basis van de uitslag van afgelopen woensdag is de kans groter dat een stem op de CU een verspilde stem wordt ;)
DDD

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/1043159-democ ... iet-bevalt

Een mooi artikel van Enny de Bruijn.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 24 nov 2023, 19:02
Geytenbeekje schreef: 17 nov 2023, 23:30
MGG schreef: 17 nov 2023, 22:35 Ik denk dat veel refo-mensen ook op het gebied van EU, milieu en visie op de rol van overheid dichterbij de SGP staan.
Ik hoop dat de SGP bij de Europese verkiezingen met een eigen lijst meedoet. Ik weet niet of ik vanuit overtuiging CU kan stemmen.
Ik hoorde dat ze dat doen. Straks krijgen ze toch geen plek en kan het zijn dat jouw stem naar een PvdA is gegaan bijv, tis maar wat je liever hebt :huhu
Op basis van de uitslag van afgelopen woensdag is de kans groter dat een stem op de CU een verspilde stem wordt ;)
Tja dat kan, tis wel zo dat we als land 2 zetels erbij krijgen. Ik weet niet heel erg goed hoe ze in Europa staan en hoe ik dat doe. Tegen die tijd zal er wel weer kieskompassen beschikbaar zijn, ben iig over de vorige lijsttrekker ook niet heel tevreden. Stemde niet eens in met de natuurherstelwet die al zuinig geformuleerd was.
Profesto

Bericht door Profesto »

Wat een goede antwoorden van Kaag. Heel duidelijk en ze laat zich niet iets aanpraten door de vraagsteller.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 24 nov 2023, 23:13 Wat een goede antwoorden van Kaag. Heel duidelijk en ze laat zich niet iets aanpraten door de vraagsteller.
‘De winst van de PVV is voor mij een slag in het gezicht voor waardegedreven politiek.’

Jouw drempel voor goede antwoorden ligt onder NAP.
MGG

Bericht door MGG »

Gelukkig zei Kaag dat Wilders niet haar minister-president zal worden. Hopelijk wordt Wilders minister-president en emigreert Kaag naar bijvoorbeeld Palestina. Haar man komt daar vandaan en zij sponsorde de Palestijnen graag.
Profesto

Bericht door Profesto »

Zeeuw schreef: 24 nov 2023, 23:25
Profesto schreef: 24 nov 2023, 23:13 Wat een goede antwoorden van Kaag. Heel duidelijk en ze laat zich niet iets aanpraten door de vraagsteller.
‘De winst van de PVV is voor mij een slag in het gezicht voor waardegedreven politiek.’

Als daar de waarden van Wilders niet zijn, vind ik dat een prima peil.

Overigens wonderlijk dat je kritiek op racisme erger lijkt te vinden dan racisme.
Laatst gewijzigd door Profesto op 25 nov 2023, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 24 nov 2023, 23:39 Gelukkig zei Kaag dat Wilders niet haar minister-president zal worden. Hopelijk wordt Wilders minister-president en emigreert Kaag naar bijvoorbeeld Palestina. Haar man komt daar vandaan en zij sponsorde de Palestijnen graag.
Is die ouwe koe nou nog niet uit de sloot?
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 24 nov 2023, 23:46
MGG schreef: 24 nov 2023, 23:39 Gelukkig zei Kaag dat Wilders niet haar minister-president zal worden. Hopelijk wordt Wilders minister-president en emigreert Kaag naar bijvoorbeeld Palestina. Haar man komt daar vandaan en zij sponsorde de Palestijnen graag.
De koe is nog geen 24 uur oud. Het is vanzelfsprekend subjectief wanneer iets een ouwe koe is. Ik vind de benaming jong kalf in dit geval beter.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Zeeuw schreef: 24 nov 2023, 23:25

Als daar de waarden van Wilders niet zijn, vind ik dat een prima peil.

Overigens wonderlijk dat je kritiek op racisme erger lijkt te vinden dan racisme.
Je eerste zin is wonderlijk. De antwoorden waren objectief gezien gewoon alleen gevoelsargumenten die zuur overkwamen. Je mag ook best kritisch zijn op personen waar je achter staat.
Je laatste zin is een klassieke truc. Toevallig iemand van D66 deed het ooit richting mij toen we spraken over sluiting van coffeeshops. ‘Maar wat vindt u dan van tabak, dat is pas slecht’.
Psalm

Bericht door Psalm »

Ik vind niet dat je zo kunt reageren op MGG. Je mag van hem over deze zaken wat onderwijs ontvangen en dan reageer je zó.
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: 24 nov 2023, 23:51
De koe is nog geen 24 uur oud. Het is vanzelfsprekend subjectief wanneer iets een ouwe koe is. Ik vind de benaming jong kalf in dit geval beter.
Ik ben geen Kaag-fan, het tegenovergestelde, maar dat je weerzin voelt tegen iemand die effectief de sticker heks op je plakte waardoor dit in een deel van de maatschappij een gevestigd frame werd, dat begrijp ik wel. Hier zit oud zeer. Zeer over het verloop van haar politieke carrière in Nederland, zeer over de teloorgang van D66 en zeer over hoe ze behandeld is. Eerlijk is eerlijk: dat is niet netjes geweest.
Profesto

Bericht door Profesto »

Nou, niet netjes is wel het begin van alle stickerboek die daarop geplakt worden.

Ik verbaas me echt over hoe reformatorische mensen in verschillende werelden lijken te leven. Ik ken weinig refo's die, zoals hier op refoforum, Wilders verdedigen en zijn standpunten delen. Ik ken ook weinig mensen die hem mild vinden, of hem nu vetrouwen nu hij opeens een andere toon aanslaat.

In mijn omgeving is er vooral ontzetting over de verkiezingsuitslag. Hoe kunnen zoveel mensen stemmen op een partij die zulke vreselijke standpunten heeft en regelmatig zeer beledigend en laatdunkend heeft uitgelaten over onze naasten in de breedste zin des woords.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik vond wat Kaag zei goed tot aan "niet mijn premier". Als je aan democratie meedoet heb je de uitslag te respecteren. Je kunt nog steeds erg ongelukkig zijn met de uitslag, en denken dat een domme keus is gemaakt, zelfs dat de campagnes van valse beloften aan elkaar hangen rn mag dat ook uiten
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie