Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik denk dat de kerken toch maar eens moeten kijken naar streamen bij YouTube. De plaatselijke servers zouden het best moeilijk kunnen krijgen.
-
Wat ook wel een positief iets kan zijn is dat men misschien wel naar een hele andere dominee luistert dan dat men gewend is.
Dan mis je het gebed. Maar bij ons in de kerk zijn de eerste keer alleen mensen welkom die thuis niet kunnen luisteren en niet tot de risicogroep behoren en niet verkouden of ziek zijn.
Dat lijkt me een logischer besluit.
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat je aanvullend nog mensen welkom heet die anders alleen thuis zijn, maar verder vind ik dat een mooie vorm.
Hoewel ik liever had gezien dat de kerkdiensten gesplitst worden.
Dat lijkt me een logischer besluit.
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat je aanvullend nog mensen welkom heet die anders alleen thuis zijn, maar verder vind ik dat een mooie vorm.
Hoewel ik liever had gezien dat de kerkdiensten gesplitst worden.
Dat zou ik niet positief willen noemen. Je predikant is niet voor niets naar jouw gemeente gezonden.Geytenbeekje schreef:Wat ook wel een positief iets kan zijn is dat men misschien wel naar een hele andere dominee luistert dan dat men gewend is.
- Niet meer zo actief -
-
Tja, als je niet kan luisteren naar je gemeente...Mannetje schreef:Dat zou ik niet positief willen noemen. Je predikant is niet voor niets naar jouw gemeente gezonden.Geytenbeekje schreef:Wat ook wel een positief iets kan zijn is dat men misschien wel naar een hele andere dominee luistert dan dat men gewend is.
Hollander schreef:We kunnen in ieder geval constateren dat 'zwaarwegende' principiële bezwaren tegen kerkdienstuitzendingen via internet, als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Positief gevolg van Covid19.
En zelfs de bezwaren tegen beelduitzendingen lijken voor een deel te verdwijnen.
-
- Verbannen
Volgens mij heeft jouw gemeente gewoon een website waar je kunt inloggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ja maar dan kan je nog niet live luisteren....Jantje schreef:Volgens mij heeft jouw gemeente gewoon een website waar je kunt inloggen.
-
- Verbannen
En kerktelefoon?Geytenbeekje schreef:Ja maar dan kan je nog niet live luisteren....Jantje schreef:Volgens mij heeft jouw gemeente gewoon een website waar je kunt inloggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Hebben we niet.Jantje schreef:En kerktelefoon?Geytenbeekje schreef:Ja maar dan kan je nog niet live luisteren....Jantje schreef:Volgens mij heeft jouw gemeente gewoon een website waar je kunt inloggen.
We leven in 2020 niet in 1995

Zo gek is die vraag niet. Vrijwel iedere gemeente heeft een kerkradio.Geytenbeekje schreef:Hebben we niet.Jantje schreef:En kerktelefoon?Geytenbeekje schreef:Ja maar dan kan je nog niet live luisteren....Jantje schreef:Volgens mij heeft jouw gemeente gewoon een website waar je kunt inloggen.
We leven in 2020 niet in 1995
-
Nou ja wij hebben die niet.
Wij luisteren gewoon een preek die al jaren geleden gehouden is.
Zo.
Wij luisteren gewoon een preek die al jaren geleden gehouden is.
Zo.
-
- Verbannen
-
NeeJantje schreef:En een scanner?
-
- Verbannen
Ze kosten nog geen € 50,- en ik zie dat je gemeente een frequentie heeft.Geytenbeekje schreef:NeeJantje schreef:En een scanner?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje