Alleen als ze verkouden zijn.Zeeuw schreef:Groepsapp gisteravond: collega's uit Brabant moeten thuis blijven.
COVID-19
-
Re: Wuhan virus
Probleem niet. Maar het wordt wel lastig.Jantje schreef:Poeh, da's voor jou toch zeker geen probleem?Tiberius schreef:Zeven dagen thuiswerken
Sinds gisteravond is het dringende advies om 7 dagen thuis te werken, ongeacht eventuele klachten.Geytenbeekje schreef:Alleen als ze verkouden zijn.Zeeuw schreef:Groepsapp gisteravond: collega's uit Brabant moeten thuis blijven.
Uiteraard als het kan; niet elke job leent zich daarvoor.
-
O echt joh, niets van mee gekregen.
Tja ik weet het niet...
Tja ik weet het niet...
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ka ... -1.1638794Geytenbeekje schreef:O echt joh, niets van mee gekregen.
Tja ik weet het niet...
Vreest 's HEEREN macht en dient Zijn Majesteit;
Juicht, bevend op 't gezicht van Zijn vermogen,
En kust den Zoon, van ouds u toegezeid,
Eer u Zijn toorn verdelg' voor aller ogen;
U op uw' weg tot stof doe wederkeren,
Wanneer Zijn wraak, getergd door uw gedrag,
U, onverhoeds, zou door haar gloed verteren,
Tot staving van Zijn langgehoond gezag.
Juicht, bevend op 't gezicht van Zijn vermogen,
En kust den Zoon, van ouds u toegezeid,
Eer u Zijn toorn verdelg' voor aller ogen;
U op uw' weg tot stof doe wederkeren,
Wanneer Zijn wraak, getergd door uw gedrag,
U, onverhoeds, zou door haar gloed verteren,
Tot staving van Zijn langgehoond gezag.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zojuist 3 collega’s uit NB op werk (buiten NB) ontmoet. Advies wordt kennelijk niet overal opgevolgd. Bij ons wordt door werkgever thuiswerken niet aangemoedigd omdat thuiswerkvoorziening dan overbelast raakt.Tiberius schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ka ... -1.1638794Geytenbeekje schreef:O echt joh, niets van mee gekregen.
Tja ik weet het niet...
Ik vind Psalm 91 zo troostvol. Het is zeker nu toch wel zaak om te vluchten tot deze Schuilplaats.
Ik ben bang van niet, nee; gezien de filemeldingen vanmorgen op de A16 en A27 naar het noorden. Dat waren beslist geen thuiswerkers.Valcke schreef:Zojuist 3 collega’s uit NB op werk (buiten NB) ontmoet. Advies wordt kennelijk niet overal opgevolgd. Bij ons wordt door werkgever thuiswerken niet aangemoedigd omdat thuiswerkvoorziening dan overbelast raakt.Tiberius schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ka ... -1.1638794Geytenbeekje schreef:O echt joh, niets van mee gekregen.
Tja ik weet het niet...
Ah, ik zei nog tegen mijn man. Zal wel lekker stil zijn op de weg. Keertje geen fileleed.Tiberius schreef:Ik ben bang van niet, nee; gezien de filemeldingen vanmorgen op de A16 en A27 naar het noorden. Dat waren beslist geen thuiswerkers.Valcke schreef:Zojuist 3 collega’s uit NB op werk (buiten NB) ontmoet. Advies wordt kennelijk niet overal opgevolgd. Bij ons wordt door werkgever thuiswerken niet aangemoedigd omdat thuiswerkvoorziening dan overbelast raakt.Tiberius schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/ka ... -1.1638794Geytenbeekje schreef:O echt joh, niets van mee gekregen.
Tja ik weet het niet...
Ow, dus jouw man is een kabinetsadvies-negeerder. 

-
Zolang het bij een advies blijft.Tiberius schreef:Ow, dus jouw man is een kabinetsadvies-negeerder.

Nee, in dit geval niet. Brabant begint aan de overkant van de rivier. .. en in de files staan veel Brabanders die richting Rotterdam gaan. En tja. Het is en blijft een man he?Tiberius schreef:Ow, dus jouw man is een kabinetsadvies-negeerder.

Vraagje: is de Italiaanse gezonheidszorg zo slecht in Noord Italie? Of wonen daar zoveel oudere mensen? De verhouding aantal besmettingen en sterfgevallen ligt daar veel hoger dan bijv in Belgie, Duitsland en Nederland.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 10 mar 2020, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons ook het nadrukkelijke verzoek aan de Brabanders om thuis te werken. Deze collega's zijn ook niet op kantoor. Nu afwachten wanneer de rest van het land volgt.
De NOS meldt:Ambtenaar schreef:Ik vind dat nogal overdreven gesteld. Bovendien betekent dat niet dat je degenen die met het virus besmet zijn onbeschermd tegemoet moet treden.Herman schreef:
Misschien komt het er de komende tijd voor de christelijke kerk wel op aan: om besmette mensen te dienen. Om de ‘verstotenen in quarantaine’ te bezoeken en te verzorgen. Om de onreinen van 2020 liefdevol tegemoet te treden.
De paus heeft priesters opgeroepen een bezoek te brengen aan mensen die besmet zijn met het coronavirus. Italië kondigde gisteren juist reisbeperkingen aan voor het hele land om de verspreiding van het virus tegen te gaan.
"Laat ons bidden tot de Heer, ook voor onze priesters", sprak de paus in de ochtendmis. "Dat zij de moed mogen hebben eropuit te gaan en de zieken de kracht van Gods woord en de eucharistie te brengen, en de gezondheidswerkers en vrijwilligers te vergezellen bij het werk dat zij doen."