En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.huisman schreef:Graag had ik nog een antwoord op mijn vraagEn nogmaals het citaat van Ds TuinierEn waar hoort de oproep van Ds Tuinier dan bij ? nederig bidden of smekend pleiten?Wees werkzaam met je doop. Kom met je gedoopte voorhoofd bij de Heere. Laat het Hem zien. Je hebt grond om tot Hem te gaan. Het water droogt nooit op. Dat blijft geldig, je leven lang. Smeek de Heere of Hij met Zijn Geest wil vervullen wat Hij jou in de doop toezegt
Pleiten op je doop
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Pleiten op je doop
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Een onbekeerde kan ten enenmale niet nederig bidden. Daar is het werk van Gods Geest voor nodig.huisman schreef: En waarom kan een onbekeerde zondaar wel nederig bidden en niet smekend pleiten op de doopbeloften.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Klopt. Maar de oproep om te bidden is Bijbels, de oproep om te pleiten op je doop is niet Bijbels.Bert Mulder schreef:Een onbekeerde kan ten enenmale niet nederig bidden. Daar is het werk van Gods Geest voor nodig.huisman schreef: En waarom kan een onbekeerde zondaar wel nederig bidden en niet smekend pleiten op de doopbeloften.
Het is niet mijn citaat maar van Ds Tuinier van hetzelfde kerkverband (GG) als Ds de Heer waar dit topic mee begonnen is en waar jij van zei : "ben het er ook mee eens." Vind jij dit artikel anders dan van Ds de Heer ?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.huisman schreef:Graag had ik nog een antwoord op mijn vraagEn nogmaals het citaat van Ds TuinierEn waar hoort de oproep van Ds Tuinier dan bij ? nederig bidden of smekend pleiten?Wees werkzaam met je doop. Kom met je gedoopte voorhoofd bij de Heere. Laat het Hem zien. Je hebt grond om tot Hem te gaan. Het water droogt nooit op. Dat blijft geldig, je leven lang. Smeek de Heere of Hij met Zijn Geest wil vervullen wat Hij jou in de doop toezegt
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, ik vind dat ds. Tuinier te ver gaat in zijn bewoordingen, ook al denk ik dat hij hetzelfde bedoelt als ds. de Heer. Je hebt grond om te gaan... Wat wil hij daarmee zeggen? Een grond in de doop? In de belofte van de doop?huisman schreef:Het is niet mijn citaat maar van Ds Tuinier van hetzelfde kerkverband (GG) als Ds de Heer waar dit topic mee begonnen is en waar jij van zei : "ben het er ook mee eens." Vind jij dit artikel anders dan van Ds de Heer ?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.huisman schreef:Graag had ik nog een antwoord op mijn vraagEn nogmaals het citaat van Ds TuinierEn waar hoort de oproep van Ds Tuinier dan bij ? nederig bidden of smekend pleiten?Wees werkzaam met je doop. Kom met je gedoopte voorhoofd bij de Heere. Laat het Hem zien. Je hebt grond om tot Hem te gaan. Het water droogt nooit op. Dat blijft geldig, je leven lang. Smeek de Heere of Hij met Zijn Geest wil vervullen wat Hij jou in de doop toezegt
Ik ben daar inderdaad ook erg allergisch voor ´´werkzaam zijn met je doop´´ hoe moet dat uitgelegd worden aan de hand van de Bijbel?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Johann schreef:Ik ben daar inderdaad ook erg allergisch voor ´´werkzaam zijn met je doop´´ hoe moet dat uitgelegd worden aan de hand van de Bijbel?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.
Om eerlijk te zijn vind ik het Kuyperiaans. Als je gedoopt ben en straks belijdenis gedaan hebt ga je ook aan het Heilig Avondmaal.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ja straks gaan onze vrienden nog uit van een veronderstelde wedergeboorte, dat zou niet goed zijn!albion schreef:Johann schreef:Ik ben daar inderdaad ook erg allergisch voor ´´werkzaam zijn met je doop´´ hoe moet dat uitgelegd worden aan de hand van de Bijbel?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.
Om eerlijk te zijn vind ik het Kuyperiaans. Als je gedoopt ben en straks belijdenis gedaan hebt ga je ook aan het Heilig Avondmaal.
Dit is allemaal reactietheologie en angst. Iedereen die ds Tuinier heeft horen preken weet dat hij niet leert dat je automatisch gaat van doop naar belijdenis naar avondmaal. Het is een GG predikant met een m.i. Bijbelse kijk op de doop.albion schreef:Johann schreef:Ik ben daar inderdaad ook erg allergisch voor ´´werkzaam zijn met je doop´´ hoe moet dat uitgelegd worden aan de hand van de Bijbel?Bert Mulder schreef:En zo wordt de mens aan het werk gezet. De paap zit in ons allen. Maar God zegt ons in de doop niets persoonlijk toe, anders zou de doop zelf zaligmakend zijn. Zoals ik zei, de paap zit in ons allen.
Hij kan dit zeggen omdat o.a. Hand2:39 in de Bijbel staat .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Niet de kinderen naar het vlees, maar de kinderen der belofte worden voor het zaad gerekend....huisman schreef: Zou je dan niet om vervulling smeken en zeggen tot de HEERE : U heeft het immers gezegd dat mij en mijn kinderen de belofte toekomen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
je vraagt naar de bekende weg.huisman schreef:Het is niet mijn citaat maar van Ds Tuinier van hetzelfde kerkverband (GG) als Ds de Heer waar dit topic mee begonnen is en waar jij van zei : "ben het er ook mee eens." Vind jij dit artikel anders dan van Ds de Heer ?
Dat zeg je wel telkens, maar hoe je daar bij komt? We mogen pleiten op het verbond, op Gods beloften... en die geeft Hij al bij de doop. Op die manier mag je als gelovige pleiten op de doop, op dat verbond wat Hij bij de doop sluit.Ander schreef:Klopt. Maar de oproep om te bidden is Bijbels, de oproep om te pleiten op je doop is niet Bijbels.Bert Mulder schreef:Een onbekeerde kan ten enenmale niet nederig bidden. Daar is het werk van Gods Geest voor nodig.huisman schreef: En waarom kan een onbekeerde zondaar wel nederig bidden en niet smekend pleiten op de doopbeloften.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat zeg jij ook wel telkens maar waar is jou onderbouwde reactie? Argumenten en Bijbels.Marnix schreef:Dat zeg je wel telkens, maar hoe je daar bij komt? We mogen pleiten op het verbond, op Gods beloften... en die geeft Hij al bij de doop. Op die manier mag je als gelovige pleiten op de doop, op dat verbond wat Hij bij de doop sluit.Ander schreef:Klopt. Maar de oproep om te bidden is Bijbels, de oproep om te pleiten op je doop is niet Bijbels.Bert Mulder schreef:Een onbekeerde kan ten enenmale niet nederig bidden. Daar is het werk van Gods Geest voor nodig.huisman schreef: En waarom kan een onbekeerde zondaar wel nederig bidden en niet smekend pleiten op de doopbeloften.
Hoe leg jij Hand 2: 39 uit ?Bert Mulder schreef:Niet de kinderen naar het vlees, maar de kinderen der belofte worden voor het zaad gerekend....huisman schreef: Zou je dan niet om vervulling smeken en zeggen tot de HEERE : U heeft het immers gezegd dat mij en mijn kinderen de belofte toekomen.
Het is niet aan mij de vraag maar het is maar simpel even de kanttekening erbij pakken: toe roepen zal.huisman schreef:Hoe leg jij Hand 2: 39 uit ?Bert Mulder schreef:Niet de kinderen naar het vlees, maar de kinderen der belofte worden voor het zaad gerekend....huisman schreef: Zou je dan niet om vervulling smeken en zeggen tot de HEERE : U heeft het immers gezegd dat mij en mijn kinderen de belofte toekomen.
Namelijk tot de uitverkoren Joden, door de predikatie des Evangelies.