Je leest niet welwillend en veel te kritisch. Ik vind je reactie erg bot en bijna zuur overkomen. Maar goed, dat zal vast aan mij liggen.Wim Anker schreef:Ik begrijp A. niet dat ds. Mijnders zich hiervoor leent. Hij legitimeert hiermee ook de onzin in de krant. En B. Zeggen dat het om Hem gaat en dan 3 pagina’s over mijzelf laten schrijven, het blijft bij mij wringen. In de Bijbel staat nergens zo’n interview met Petrus b.v.eilander schreef:Je leest ook de verkeerde artikelen dan. Er staat heus wel meer in. Mooie dingen ook (interview ds. Mijnders) of schrijnende werkelijkheid (Syrië). Enzovoorts. Je hoeft heus niet alles te lezen.
(Overigens is dit interview voor het RD vooral business, kost weinig en levert een goed gevoel op).
Gelezen, gedacht, gehoord...
-
- Verbannen
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
[knip] Spreek met respect over predikanten!Ad Anker schreef:Inderdaad. Nashville was een grote misser. Al schrijft Laurens vd Tang daar vandaag wel zinnig over..
En dan nu, als RD, zwammen over snel ruzie maken en Steef belerend laten doceren richting de lezers? Hoe dik is dan het bord bij het RD?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 02 feb 2019, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hier niet zo'n zin in eigenlijk. Ik adviseer je om het RD niet meer te lezen en om aan je nachtrust te denken. Man man...Wim Anker schreef:Ik begrijp A. niet dat ds. Mijnders zich hiervoor leent. Hij legitimeert hiermee ook de onzin in de krant. En B. Zeggen dat het om Hem gaat en dan 3 pagina’s over mijzelf laten schrijven, het blijft bij mij wringen. In de Bijbel staat nergens zo’n interview met Petrus b.v.eilander schreef:Je leest ook de verkeerde artikelen dan. Er staat heus wel meer in. Mooie dingen ook (interview ds. Mijnders) of schrijnende werkelijkheid (Syrië). Enzovoorts. Je hoeft heus niet alles te lezen.
(Overigens is dit interview voor het RD vooral business, kost weinig en levert een goed gevoel op).
Een goed gevoel is niet normerend @Eilander.eilander schreef:Ik heb hier niet zo'n zin in eigenlijk. Ik adviseer je om het RD niet meer te lezen en om aan je nachtrust te denken. Man man...Wim Anker schreef:Ik begrijp A. niet dat ds. Mijnders zich hiervoor leent. Hij legitimeert hiermee ook de onzin in de krant. En B. Zeggen dat het om Hem gaat en dan 3 pagina’s over mijzelf laten schrijven, het blijft bij mij wringen. In de Bijbel staat nergens zo’n interview met Petrus b.v.eilander schreef:Je leest ook de verkeerde artikelen dan. Er staat heus wel meer in. Mooie dingen ook (interview ds. Mijnders) of schrijnende werkelijkheid (Syrië). Enzovoorts. Je hoeft heus niet alles te lezen.
En ik vind het zorgelijk dat bagger in de krant wordt gelegitimeerd door te wijzen naar goede stukken. Dat is hetzelfde als de vrouw in het ambt in een gemeente goedpraten door te zeggen dat de kinderdoop in die gemeente wel rechtzinnig is.
Als je social media volgt zie je regelmatig wat complottheorieën langskomen, maar dat dit soort gedachten ook leven rond het RD heb ik nog niet eerder meegekregen.
Ik ben het er niet mee eens maar ik ga deze stelling tóch onthouden. Je weet nooit of het nog eens in een discussie van pas komtWim Anker schreef:Een goed gevoel is niet normerend @Eilander.
En ik vind het zorgelijk dat bagger in de krant wordt gelegitimeerd door te wijzen naar goede stukken. Dat is hetzelfde als de vrouw in het ambt in een gemeente goedpraten door te zeggen dat de kinderdoop in die gemeente wel rechtzinnig is.

Die interviews met oude dominees zijn veelal precies hetzelfde. Wat betreft bekeringsgeschiedenis, wat betreft nederige zinsneden en ook zit er altijd een zekere hoeveelheid wondergeloof in.
We leren op catechisatie dat dat wil zeggen dat aan mij of door mij een wonder zal geschieden.
We leren op catechisatie dat dat wil zeggen dat aan mij of door mij een wonder zal geschieden.
Het RD moet gewoon geld verdienen. En dat verdien niet genoeg als je als Johannes de Doper preekt.Bezorgd schreef:Als je social media volgt zie je regelmatig wat complottheorieën langskomen, maar dat dit soort gedachten ook leven rond het RD heb ik nog niet eerder meegekregen.
Gelukkig maar. Het is niet zo'n best teken als we altijd maar nieuwe en verfrissende dingen willen lezen. Het is een goed teken als we ons kunnen verwonderen over de (theoretisch) bekende dingen.refo schreef:Die interviews met oude dominees zijn veelal precies hetzelfde. Wat betreft bekeringsgeschiedenis, wat betreft nederige zinsneden en ook zit er altijd een zekere hoeveelheid wondergeloof in.
Als je iets verfrissends wil lezen en je gaat dan bv. Arminius lezen, kom je vast wel aan je trekken maar dat maakt het daarmee nog niet verstandig.
Ik begrijp dat er een interview met onze oud-predikant in de krant staat.
Dat maakt me best wel een beetje nieuwsgierig.
Nu wil het geval dat de krant nog beneden, in de bus zit,
maar dat maakt een afdaling naar de brievenbus nog wat lichter voor mij.
We hopen dus zo (als de tijd er is) af te dalen naar beneden,
en aldaar de krant uit de bus te halen.
Dat maakt me best wel een beetje nieuwsgierig.
Nu wil het geval dat de krant nog beneden, in de bus zit,
maar dat maakt een afdaling naar de brievenbus nog wat lichter voor mij.
We hopen dus zo (als de tijd er is) af te dalen naar beneden,
en aldaar de krant uit de bus te halen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nee Wim. Jij beschuldigt mij nu met je vrouw-in-het-ambt voorbeeld. Dat is uiteraard onzin. Is ook niet eerlijk.
Natuurlijk voegt zo'n interview met een dominee weinig toe, toch vind ik het mooi. Al vind ik een interview met die SP-er vorige week zeker zo interessant.
En conflicten: daar kunnen we echt wel wat van leren. Vooral in de rechterflank. Zie hier.
Natuurlijk voegt zo'n interview met een dominee weinig toe, toch vind ik het mooi. Al vind ik een interview met die SP-er vorige week zeker zo interessant.
En conflicten: daar kunnen we echt wel wat van leren. Vooral in de rechterflank. Zie hier.
Ik waardeer je prikkeling hier wel overigens. Deden we dat maar meer! Daar zouden we van opknappen. Ik werd recent geconfronteerd met een staaltje kerkpolitiek waar ik bijkans ziek van wordt. Daar zijn we toch nog erg bedreven in, omwille van liefde en waarheid.
Ik hoop dat je het niet zo bedoelt, maar het lijkt alsof je er een vraagteken achter plaatst.refo schreef:Die interviews met oude dominees zijn veelal precies hetzelfde. Wat betreft bekeringsgeschiedenis, wat betreft nederige zinsneden en ook zit er altijd een zekere hoeveelheid wondergeloof in.
Dat zou ik in dit geval erg verdrietig vinden. Ik ken Ds. Mijnders goed, en zoals hij spreekt in het interview zo is en zo leeft hij.
En ik denk dat we vooral jaloers op hem kunnen zijn. Zouden wij zo'n getuigenis kunnen geven?
Er wordt reeds geknipt. Dat is best jammer. Het RD zou openheid van zaken moeten geven over de rol van hoogleraren, initiatiefnemers en de krant. Er is een gesprek geweest, las ik onlangs. En L. vd Tang mag vandaag weer wat schrijven over dit thema.