Gelezen, gedacht, gehoord...

Mannetje

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef:Het artikel van Aad van Toor in het RD magazine. Geweldig!
Van Bassie en Adriaan?
Wie zijn dat?
- Niet meer zo actief -
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:
Van Bassie en Adriaan?
Wie zijn dat?
Personen die ik liever niet op Refoforum besproken zie worden, als ik het voor mezelf mag zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Inderdaad geweldig geschreven en heel herkenbaar. Het zou ons huishouden kunnen zijn....
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: Wie zijn dat?
De beste vrienden.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ambtenaar schreef:
De beste vrienden.
:D
Ik heb het gelezen, en ik denk dat het een naamgenoot is. Maar hij kan leuk schrijven! Erg vermakelijk om te lezen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
De beste vrienden.

Incl staccato pratende robot.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:
Van Bassie en Adriaan?
Wie zijn dat?
Serieus :bobo ??? Dat weet je niet?

Pas. op. mannetje. Kijk. achter. je. - de. baron.
The Groom's still waiting at the altar
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Bonny schreef:
Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef: Van Bassie en Adriaan?
Wie zijn dat?
Is dat erg?
- Niet meer zo actief -
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Erg, erg.... wat is erg. Voor de meeste mensen tussen de 30 en 45 is het jeugdsentiment :D . Maar misschien is dat wat minder als je in je jeugd geen tv tot je beschikking had :haha
The Groom's still waiting at the altar
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik ben opgegroeid zonder tv, en in ons trouwen hadden we er ook nooit een. Dat was helemaal geen probleem, maar toch mis ik soms dingen die tot het nationaal geheugen horen. Bepaalde tv-spelletjes, sommige shows, dat soort dingen. Ik ken Bassie en Adriaan een beetje, maar die teksten die er bij horen, niet. Dat is geen ramp, maar soms vind ik het een beetje jammer.
Toch zou ik het, als ik nu voor de trouwdag stond, weer zonder tv doen. De nadelen van tv zijn groter dan de voordelen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
Bonny schreef:
Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef: Van Bassie en Adriaan?
Wie zijn dat?
Is dat erg?
Nee hoor. Integendeel.

Overigens, het is zeker geen gepast gespreksonderwerp voor de voorsabbat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

(iets beters dan maar...)

"Ik moet daarom deze dingen ter overweging voorleggen aan de Jeruzalemse zondaar, die weten wil, of hij zo stout mag zijn om zich op deze genade te wagen.
1. Ziet u uw zonde?
2. Zijn zij u tot een last geworden?
3. Wenst u, met geheel uw hart, verlost te worden door Jezus Christus? Ik durf niet meer, en ik durf niet minder zeggen. Maar indien het werkelijk zo met u gesteld is, hoe groot ook uw zonden mogen zijn; hoe slecht u ook uw hart gevoelt te zijn; hoe weinig u ook moogt denken, dat God zich over u zal ontfermen; … u bent de man; de Jeruzalemse zondaar, die door het Woord van God overwonnen is, en aan wie het genade aanbiedt en vergeving van zonden, in het bloed van Jezus Christus.
Toen de stokbewaarder uitriep: Mannen, broeders, wat moet ik doen om zalig te worden?” Toen was het antwoord: “Gelooft in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.” Hij, die zijn zonden recht inziet, is tot staan gebracht. En zulk een is gewillig, om van hen te scheiden, en verlost te worden door de genade Gods. Indien dit het geval met u is, vreest niet, geeft uzelf niet over aan wanhoop. U bent niet vermetel of trots, indien u gelooft, dat u in Christus Jezus het eeuwige leven kunt beërven. Christus is gestorven voor zulke, zoals u er een bent. Daarom vat moed, en gelooft.
(...)
Beeft uw hand en uw hart? U lachen de beloften toe.”Op dezen zal Ik zien”, zegt God, op de arme en verslagene van geest, en die voor Mijn woord beeft. Jes. 66:2.. Wat ik dus van schijngeloof gezegd heb, moeten de verslagenen van geest zich niet aantrekken. Ik ben er voor, om de stenen en struikelblokken bijeen te zamelen, en uit de weg te ruimen voor Gods volk. En om hen te waarschuwen, die hun zonden en ongerechtigheden als struikelblokken voor zich leggen. En om hen te waarschuwen, die van Gods genade misbruik maken, opdat deze toe mogen zien. Ezech. 14:6-8."

John Bunyan, in: De Jeruzalemse zondaar verlost (boek over de tekst: Luk. 24:47 "Beginnende van Jeruzalem..." - het boek heeft als ondertitel: 'Goed nieuws voor de slechtsten der mensen, of: Raad voor twijfelmoedigen' en is ook op theologienet te vinden.)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Overigens, het is zeker geen gepast gespreksonderwerp voor de voorsabbat.
Een typisch voorbeeld van vergeestelijken dit. De voorsabbat was bedoeld om noodzakelijke voorbereidingen te treffen voor zaken die niet op de sabbat uitgevoerd mochten worden
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:(iets beters dan maar...)

"Ik moet daarom deze dingen ter overweging voorleggen aan de Jeruzalemse zondaar, die weten wil, of hij zo stout mag zijn om zich op deze genade te wagen.
1. Ziet u uw zonde?
2. Zijn zij u tot een last geworden?
3. Wenst u, met geheel uw hart, verlost te worden door Jezus Christus? Ik durf niet meer, en ik durf niet minder zeggen. Maar indien het werkelijk zo met u gesteld is, hoe groot ook uw zonden mogen zijn; hoe slecht u ook uw hart gevoelt te zijn; hoe weinig u ook moogt denken, dat God zich over u zal ontfermen; … u bent de man; de Jeruzalemse zondaar, die door het Woord van God overwonnen is, en aan wie het genade aanbiedt en vergeving van zonden, in het bloed van Jezus Christus.
Toen de stokbewaarder uitriep: Mannen, broeders, wat moet ik doen om zalig te worden?” Toen was het antwoord: “Gelooft in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.” Hij, die zijn zonden recht inziet, is tot staan gebracht. En zulk een is gewillig, om van hen te scheiden, en verlost te worden door de genade Gods. Indien dit het geval met u is, vreest niet, geeft uzelf niet over aan wanhoop. U bent niet vermetel of trots, indien u gelooft, dat u in Christus Jezus het eeuwige leven kunt beërven. Christus is gestorven voor zulke, zoals u er een bent. Daarom vat moed, en gelooft.
(...)
Beeft uw hand en uw hart? U lachen de beloften toe.”Op dezen zal Ik zien”, zegt God, op de arme en verslagene van geest, en die voor Mijn woord beeft. Jes. 66:2.. Wat ik dus van schijngeloof gezegd heb, moeten de verslagenen van geest zich niet aantrekken. Ik ben er voor, om de stenen en struikelblokken bijeen te zamelen, en uit de weg te ruimen voor Gods volk. En om hen te waarschuwen, die hun zonden en ongerechtigheden als struikelblokken voor zich leggen. En om hen te waarschuwen, die van Gods genade misbruik maken, opdat deze toe mogen zien. Ezech. 14:6-8."

John Bunyan, in: De Jeruzalemse zondaar verlost (boek over de tekst: Luk. 24:47 "Beginnende van Jeruzalem..." - het boek heeft als ondertitel: 'Goed nieuws voor de slechtsten der mensen, of: Raad voor twijfelmoedigen' en is ook op theologienet te vinden.)
Mooi! Bedankt.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-j-m-j ... -1.1544235

Ds. J.M.J. Kieviet met emeritaat. Gemeentepredikant van 1999-2006 in Rotterdam-Kralingen waar ik lid was.
Plaats reactie