Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

merel

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Voorjaarsvakantie
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef:Voorjaarsvakantie
Wow! Ik hoop dat jullie heel veel uitbesteden. Veel succes en sterkte met verbouwen!
merel

Bericht door merel »

Zita schreef:
merel schreef:Voorjaarsvakantie
Wow! Ik hoop dat jullie heel veel uitbesteden. Veel succes en sterkte met verbouwen!
Ja, doen het zeker niet alleen. En in februari zijn we ook nog niet klaar, maar is het huis wel bewoonbaar. Als je in de buurt bent, waai je maar eens aan ;)
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Sterkte ermee.
Dodo

Bericht door Dodo »

@Merel: als je nog overweegt om een en ander aan domotica in te bouwen, dit is het goede moment.
STerkte verder met al het werk en gedoe, maar als het goed is komt er een fijn huis en thuis voor jullie uit!
merel

Bericht door merel »

Dank je allemaal! Het komt vast goed. Dit wisten we van te voren. Alleen hopen dat er weinig onverwachte en kostbare zaken om de hoek komen.

En qua domotica zou ik niet weten wat ik in zou moeten/kunnen bouwen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Idd, die onverwachte zaken
Hopelijk valt dat mee!
Succes en sterkte!
Lijkt me best een geregel allemaal, ook met het gewone dagelijkse leven wat gewoon door gaat.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Mijn zoon kent iemand die met een app veertig lichtpunten in huis kan aan- en uitzetten en dimmen. Elk lichtpunt apart.
merel

Bericht door merel »

Dat zijn zaken die voor mij dus echt niet nodig zijn. Als ik een (schemer)lampje aan wil zetten, loop ik er heen. In de kamers waar ik niet aanwezig ben, hoeft ook geen licht te branden. Althans dat is hetgeen wij de kinderen leren. Ik hoef ook niet te weten wanneer mijn wasmachine minder energie verbruikt. Ik was als het nodig is. Ik hoef ook niet te weten waar en wanneer 112 meldingen zijn. Met al dat soort dingen ben je de hele dag met je telefoon bezig en dat doe ik al meer dan mij lief is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:Mijn zoon kent iemand die met een app veertig lichtpunten in huis kan aan- en uitzetten en dimmen. Elk lichtpunt apart.
Veertig is wel een beetje veel van het goede lijkt me.
Als je ze 's avonds allemaal aan wilt zetten en voordat je naar bed gaat weer uit, kom je nergens anders meer aan toe, toch?
Dan heb je een app nodig om die app te automatiseren.
Mara

Bericht door Mara »

Laat je niet verleiden tot "over-isoleren". Onze buren hebben dat laten doen en in een oud(er) huis leidt dat alleen maar tot problemen, tenminste, i.g.v. houten balken en houten vloeren.
Ons huis is ook volledig gestript geweest tot op de kale muren en vloeren. Er zijn containers vol met linoleum en soms zaten er 6 lagen behang op!
Gelukkig troffen we geen asbest aan, wel bleek de afvoerpijp van de openhaard asbest te bevatten. Maar die kon destijds gewoon nog bij het bouwafval gelukkig.
Maak een budget en houd vooral een post "onvoorzien" aan.
En het loont om i.i.g. dingen zelf te slopen en evt. te verwijderen.
Bij de keukenrenovatie hebben wij zelf de apparatuur en aanrecht e.d. afgevoerd, dat scheelde ons bijna 200 euro.
Het is fijn als je er nog niet zelf woont.
Wij hebben tijdenlang in een soort bouwput verkeerd en dat was soms afzien. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Klavart

Bericht door Klavart »

Mara schreef:Laat je niet verleiden tot "over-isoleren". Onze buren hebben dat laten doen en in een oud(er) huis leidt dat alleen maar tot problemen, tenminste, i.g.v. houten balken en houten vloeren.
Je kan (een oud) huis niet "over-isoleren", maar je kan het wel op de verkeerde manier isoleren.
merel

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 13 nov 2020, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara

Bericht door Mara »

Klavart schreef:
Mara schreef:Laat je niet verleiden tot "over-isoleren". Onze buren hebben dat laten doen en in een oud(er) huis leidt dat alleen maar tot problemen, tenminste, i.g.v. houten balken en houten vloeren.
Je kan (een oud) huis niet "over-isoleren", maar je kan het wel op de verkeerde manier isoleren.
Als je je hand tussen plafond en vloer (van de bovenverdieping) houdt, voel je een continue luchtstroom. De aannemer zei dat dit ervoor zorgt dat de balken niet rotten i.g.v. lekkage (wat er een paar keer was kon hij zien) drogen die snel weer op.
Bij de buren is dat helemaal dichtgestopt, zodat na een lekkage in hun badkamer 2 vloerbalken vervangen moesten worden.
Wij hebben de kozijnen vervangen omdat er in de oude geen dubbel glas geplaatst kon worden, maar het hout was nog puntgaaf!
Nu worden woningen gesloopt die pas 50 jaar staan.
Ons huis heeft 2 wereldoorlogen en een watersnoodramp doorstaan.
Wij mogen het dak niet van binnen isoleren, dat is ons sterk afgeraden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Vintage Meurop salontafel van Pierre Guariche bij de kringloop.
Plaats reactie