Pagina 27 van 43

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:05
door Christiaan
Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Ik betwijfel of men mijn kennis wil aanhoren,
ik betwijfel of men mijn kennis voor kennis aanziet,
en ik weet vrijwel zeker dat ik er hier niet in krijg.
Vind je jezelf nu erg zielig?
Christiaan schreef:Ik heb wel degelijk gezegd waarom ik die muziek mooier vindt door te zeggen dat ik erg veel waarde hecht aan orde. En die mist de modernere muziek daar is geen twijfel over mogelijk.
De muziek met de ultieme orde is de twaalftoonsmuziek van Schönberg, Webern etc. Die is zó ordelijk dat het gewoon lelijk is.
Christiaan schreef:En het geprobeerd verschillen bloot te leggen.
O? Waar dan? Ik heb alleen maar wat kretologie gezien.
Christiaan schreef:Mijn strategie blijft waarschijnlijk ongewijzigd.
Ongetwijfeld. Stel je voor...
Christiaan schreef:Ik heb de wil andere anthousiast te maken voor oude muziek maar wie niet wil wil niet.
Jammer voor al het moois wat hij of zij mist maar ja.
Mensen willen wél. Maar niet met oogkleppen op die bij 1780 ophouden. Je kunt niet van ons verlangen dat we jouw kletskoek over muziek van de Franse romantiek en de modernen serieus nemen.
Of dat nou jammer is voor ons, of jammer voor jou, daar zullen we 't verder maar niet over hebben.
Ik vindt mijzelf niet zielig. Waarom zou ik?
En als ik alleen maar kletskoek uit kraam moet jij vooral niet naar mij luisteren. Ik ben doof, ik onwijk vragen, ik heb oog kleppen, en ik ben dom. Nou, nou naar zo´n persoon zal ik dan maar niet luisteren beste Hendrikus,
Jij weet toch alles beter, alleen heb je daar mij nog geheel niet van overtuigd. Je gaat steeds tegen mij in maar weerleggingen ben ik niet tegen gekomen. Mijn visie houd ik vol tot dat ik overtuigd ben dat deze moet worden bij gesteld. En hoe bestaat het die is wel eens bijgesteld. Alleen hier en nu nog niet.

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:18
door Klavier
Christiaan schreef: Volgens De regels,
Streng contrapunt. Uitwerken van motieven. ect.
Christiaan, je houd van modern! Echt!
Daan Manneke en Bert Matter, Jan Welmers (even beperken tot de namen die in zonder al te veel typefouten neer kan zetten) componeren alle volgens de regels. En gebruiken contrapunt.
Sterker nog, contrapunt is verplicht op het conservatorium.
De regels ook.
Er is meer moois dan je weet omdat je je horizon zo beperkt houdt!

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:27
door Christiaan
Klavier schreef:
Christiaan schreef: Volgens De regels,
Streng contrapunt. Uitwerken van motieven. ect.
Christiaan, je houd van modern! Echt!
Daan Manneke en Bert Matter, Jan Welmers (even beperken tot de namen die in zonder al te veel typefouten neer kan zetten) componeren alle volgens de regels. En gebruiken contrapunt.
Sterker nog, contrapunt is verplicht op het conservatorium.
De regels ook.
Er is meer moois dan je weet omdat je je horizon zo beperkt houdt!
Matter weet je wel wat je zegt, ooit Von Gott wil ich nich lassen gehoord.
Nooi dat kan iedereen zelf die geen noot kan lezen of orgelspeelt
bijn azo spelen. Als je dat strenge muziek noemt.
Nou niet streng genoeg voor mij.

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:42
door wim
Christiaan schreef: Nou niet streng genoeg voor mij.
Hoe herken jij streng contrapunt?

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:51
door Jongere
Christiaan schreef:
Klavier schreef:
Christiaan schreef: Volgens De regels,
Streng contrapunt. Uitwerken van motieven. ect.
Christiaan, je houd van modern! Echt!
Daan Manneke en Bert Matter, Jan Welmers (even beperken tot de namen die in zonder al te veel typefouten neer kan zetten) componeren alle volgens de regels. En gebruiken contrapunt.
Sterker nog, contrapunt is verplicht op het conservatorium.
De regels ook.
Er is meer moois dan je weet omdat je je horizon zo beperkt houdt!
Matter weet je wel wat je zegt, ooit Von Gott wil ich nich lassen gehoord.
Nooi dat kan iedereen zelf die geen noot kan lezen of orgelspeelt
bijn azo spelen. Als je dat strenge muziek noemt.
Nou niet streng genoeg voor mij.
Ik kan me herinneren dat je gisteren Rinck aanprees op een zeer enthousiaste manier. Het spijt me, maar dàt is muziek die makkelijk na te spelen is.

Je link van de verlichting/het humanisme naar hedendaagse muziek vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd. Dit heet ontwikkeling. Als iedereen in de stijl van Bach was blijven componeren en niet anders was de muziek nu uitgeput. Wat heerlijk dat muziek zo divers is.

Geplaatst: 13 sep 2006, 17:57
door Christiaan
Jongere schreef:
Christiaan schreef:
Klavier schreef:
Christiaan schreef: Volgens De regels,
Streng contrapunt. Uitwerken van motieven. ect.
Christiaan, je houd van modern! Echt!
Daan Manneke en Bert Matter, Jan Welmers (even beperken tot de namen die in zonder al te veel typefouten neer kan zetten) componeren alle volgens de regels. En gebruiken contrapunt.
Sterker nog, contrapunt is verplicht op het conservatorium.
De regels ook.
Er is meer moois dan je weet omdat je je horizon zo beperkt houdt!
Matter weet je wel wat je zegt, ooit Von Gott wil ich nich lassen gehoord.
Nooi dat kan iedereen zelf die geen noot kan lezen of orgelspeelt
bijn azo spelen. Als je dat strenge muziek noemt.
Nou niet streng genoeg voor mij.
Ik kan me herinneren dat je gisteren Rinck aanprees op een zeer enthousiaste manier. Het spijt me, maar dàt is muziek die makkelijk na te spelen is.

Je link van de verlichting/het humanisme naar hedendaagse muziek vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd. Dit heet ontwikkeling. Als iedereen in de stijl van Bach was blijven componeren en niet anders was de muziek nu uitgeput. Wat heerlijk dat muziek zo divers is.
Nou, ik heb al gezegd dat van mij die moderne muziek niet hoeft.
Ik kan er echt niet naar luisteren het heeft een slechte invloed op mij en ik vindt het geen kwaliteit. Dat wij het wiel opnieuw zouden uitgevonden vindt ik een dwaze gedachte. Men wil niet verder borduren op tradities nee steeds iets heel nieuws ze doen maar, maar ik doe niet mee.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:32
door Hendrikus
Christiaan schreef:Ik kan er echt niet naar luisteren het heeft een slechte invloed op mij en ik vindt het geen kwaliteit.
Kwaliteit is meetbaar, dat is geen kwestie van "ik vind(t)".
Maar: op welke manier heeft moderne muziek een slechte invloed op je? Word je er agressief van, ga je rare dingen doen?

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:34
door Christiaan
Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Ik kan er echt niet naar luisteren het heeft een slechte invloed op mij en ik vindt het geen kwaliteit.
Kwaliteit is meetbaar, dat is geen kwestie van "ik vind(t)".
Maar: op welke manier heeft moderne muziek een slechte invloed op je? Word je er agressief van, ga je rare dingen doen?
Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.
En krijg ik het idee dat de organist erg depressief moet zijn geweest toen hij de muziek schreef. Ook buiten dat ik het hoor vindt ik dat.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:39
door Zosinus
Beste Christiaan,

Ik zei het al eerder vandaag maar kreeg geen antwoord: waarom besteed je niet meer tijd aan het ons enthousiasmeren waarom bepaalde oude muziek zo goed is. Geef links naar mooie stukken. Kunnen we gelijk luisteren. Leg uit waarom het zo strak, mooi, typisch of juist bijzonder is. Dat lijkt me veel vruchtbaarder dan maar steeds te beweren dat het intrinsiek beter of hoogstaander is dan nieuwe muziek. Zo'n bewering heeft bij muziek weinig waarde. Naar muziek moet je vooral luisteren. Dan kun je erna natuurlijk nog over praten.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:41
door wim
Christiaan schreef: Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.
Volgens mij krijg jij juist heel vreemde gedachten van oude muziek.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:42
door Christiaan
wim schreef:
Christiaan schreef: Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.
Volgens mij krijg jij juist heel vreemde gedachten van oude muziek.
Echt niet,
hoe weet jij wat ik denk. Wat een naieve gedachte.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:47
door wim
Christiaan schreef:
wim schreef:
Christiaan schreef: Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.
Volgens mij krijg jij juist heel vreemde gedachten van oude muziek.
Echt niet,
hoe weet jij wat ik denk. Wat een naieve gedachte.
1. Je luistert veel oude muziek
2. Je probeert hier je gedachten onder woorden te brengen (neem ik aan), waardoor we toch wel een beetje een idee krijgen op welke manier je denkt.

Statistisch valt hier niets mee te bewijzen, dus maak je niet ongerust.

Geplaatst: 13 sep 2006, 18:59
door Christiaan
wim schreef:
Christiaan schreef:
wim schreef:
Christiaan schreef: Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.
Volgens mij krijg jij juist heel vreemde gedachten van oude muziek.
Echt niet,
hoe weet jij wat ik denk. Wat een naieve gedachte.
1. Je luistert veel oude muziek
2. Je probeert hier je gedachten onder woorden te brengen (neem ik aan), waardoor we toch wel een beetje een idee krijgen op welke manier je denkt.

Statistisch valt hier niets mee te bewijzen, dus maak je niet ongerust.
Dat probeer ik wel maar dat is niet zo gemakelijk. Ik luister ook minder oude muziek, zo naief ben ik niet dat minder oude muziek per definitie fout en lelijk is nee, dat is onzin.

Geplaatst: 13 sep 2006, 19:06
door wim
Christiaan schreef:Ik luister ook minder oude muziek, zo naief ben ik niet dat minder oude muziek per definitie fout en lelijk is nee, dat is onzin.
Waar bedoelde je de punten en hoofdletters in bovenstaande tekst? Uit de context zou ik opmaken dat achter 'ben ik' een punt moet. Klopt dat? (just kidding :mrgreen: )

Geplaatst: 13 sep 2006, 19:29
door Christiaan
wim schreef:
Christiaan schreef:Ik luister ook minder oude muziek, zo naief ben ik niet dat minder oude muziek per definitie fout en lelijk is nee, dat is onzin.
Waar bedoelde je de punten en hoofdletters in bovenstaande tekst? Uit de context zou ik opmaken dat achter 'ben ik' een punt moet. Klopt dat? (just kidding :mrgreen: )
Nee joh, ik gebruik weinig punten, ik praat in 1 keer door. :mrgreen: