Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

Jantje
Verbannen

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Jantje »

Zeker.

En hopelijk blijft dat ook na de lockdown voorlopig zo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Zeker.

Eerlijk is eerlijk zie ik er qua besmettingen best tegen op dat de examenkandidaten wel op school les gaan krijgen. Voor het leerproces is het een goede beslissing. Maar de consequenties is dat ik nog steeds vier verschillende klassen per week zie, die ook onderling met de andere examenklassen mengen.

Maar goed, we dwalen zo wat af van de kerken.
- Niet meer zo actief -
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Zeker.

Eerlijk is eerlijk zie ik er qua besmettingen best tegen op dat de examenkandidaten wel op school les gaan krijgen. Voor het leerproces is het een goede beslissing. Maar de consequenties is dat ik nog steeds vier verschillende klassen per week zie, die ook onderling met de andere examenklassen mengen.

Maar goed, we dwalen zo wat af van de kerken.
Voor mij ook onverklaarbaar, juist omdat er weinig tot niets voor deze groepen veranderd. En juist die groepen zijn verantwoordelijk voor een fikse verspreiding.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Het is natuurlijk een beetje off-topic, maar als het gaat over dat online-boodschappen doen. Hoe veilig is dat?
Wij hebben het één keer gedaan i.v.m. een quarantaineperiode. Dan komt er een meneer van de Jumbo, zonder mondkapje of wat dan ook. Die zet de spullen bij je binnen op de mat. En door naar het volgende adres...
Ik zit liever in de kerk als het over veiligheid gaat. :fi
Ik bestel bij Picnic. Boodschappen worden voor de deur gezet, aangebeld en afstand vernomen. Coronaproof dus.
Opmerkelijke analyse van de Picnic Cijfers: Rabo: verband Picnic-omzet en ziekenhuisopnames
Op basis van data uit de Picnic-app constateert de rabobank een duidelijk verband tussen het aantal corona-ziekenhuisopnames en de lokale Picnic-omzet. Dat geldt ook voor het bedrag per bestelling. Als de crisis afvlakt houdt Picnic de klanten niet allemaal vast.
Iedere extra ziekenhuisopname lokaal betekent volgens de bank 116 extra bezoeken aan de Picnic-app. Ook stijgt de gemiddelde besteding met zo’n 20 procent, concluderen de Rabobank-analisten op basis van de Picnic-cijfers. De Rabobank: ‘Dus stel dat er in Breda meer ziekenhuisopnamen zijn in een bepaalde week, dan stijgt daar het aantal unieke bezoekers in de app en stijgt het bedrag per bestelling vergeleken met 2018 en 2019, en ook met andere weken.
https://economie.rabobank.com/publicati ... n-stijgen/
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Ik zie dit artikel van Prof. dr. M.J. Kater als reactie op een artikel van Ds. A.T. Huijser, maar welk artikel is dat?
https://www.rd.nl/artikel/906084-overhe ... ijke-slaap
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:Ik zie dit artikel van Prof. dr. M.J. Kater als reactie op een artikel van Ds. A.T. Huijser, maar welk artikel is dat?
Dit artikel: https://www.rd.nl/artikel/906083-dringe ... tap-te-ver

Het staat in het RD van vandaag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Grote woorden van ds. Huijser. Ik snap echter niet waarom:
- Bijeenkomen met 0-30 man het "veronachtzamen van Gods inzettingen" is.
- Bijeenkomen met 120 man (zoals in Sliedrecht) gelijk staat aan "trouw zijn en blijven aan Gods inzettingen"

In een grote gemeente als Sliedrecht zit in beide gevallen het overgrote deel van de gemeente thuis. Een principieel verschil is er gewoonweg niet. Dat verschil creëert ds. Huijser zelf.
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Jantje schreef:
crossmountain schreef:Ik zie dit artikel van Prof. dr. M.J. Kater als reactie op een artikel van Ds. A.T. Huijser, maar welk artikel is dat?
Dit artikel: https://www.rd.nl/artikel/906083-dringe ... tap-te-ver

Het staat in het RD van vandaag.
En hier is de reactie van ds. Huijser op de reactie van prof. Kater: https://www.rd.nl/artikel/906086-mijn-h ... hoogleraar
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:Grote woorden van ds. Huijser. Ik snap echter niet waarom:
- Bijeenkomen met 120 man (zoals in Sliedrecht) gelijk staat aan "trouw zijn en blijven aan Gods inzettingen"

In een grote gemeente als Sliedrecht zit in beide gevallen het overgrote deel van de gemeente thuis. Een principieel verschil is er gewoonweg niet. Dat verschil creëert ds. Huijser zelf.
De wereld ziet dat nou juist wel als een verschil. Die roept zelfs op tot enkel online diensten.

Ik deel het standpunt van ds. Huijser van harte.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hollander

Bericht door Hollander »

Het is wel grappig, want juist prof. Kater heeft zich in het verweer gesteld tegen de uitspraken van het CIO. Volgens mij zijn hier twee dominees aan het woord die het in eindconclusie met elkaar eens zijn, maar in argumentatie van elkaar verschillen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat denk ik ook, maar ze praten op totaal verschillend niveau.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hollander schreef:Het is wel grappig, want juist prof. Kater heeft zich in het verweer gesteld tegen de uitspraken van het CIO. Volgens mij zijn hier twee dominees aan het woord die het in eindconclusie met elkaar eens zijn, maar in argumentatie van elkaar verschillen.
Het is daarom ook een interessant gesprek. Liever zo dan een gebrekkige motivatie om geheel online te gaan.

Los daarvan blijkt de relevantie van de academische wetenschappen mij vrij gering omdat we in 10 maanden tijd blijkbaar nog geen bijbels-theologische onderbouwing kunnen maken. (Of dat wel doordenken, maar niet toegankelijk publiceren).
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:
Los daarvan blijkt de relevantie van de academische wetenschappen mij vrij gering omdat we in 10 maanden tijd blijkbaar nog geen bijbels-theologische onderbouwing kunnen maken. (Of dat wel doordenken, maar niet toegankelijk publiceren).
De vraag is of dat überhaupt onderdeel is van de academische discussie, hoe als kerk om te gaan met beperkende maatregelen van overheidswege.

Duidelijk is in ieder geval dat de bijdrage van dr. Kater van ander niveau is dan die van ds. Huijser. En dat bewijst de meerwaarde van academisch niveau.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Erskinees schreef:Grote woorden van ds. Huijser. Ik snap echter niet waarom:

Ik zie wel degelijk verschil. Je kunt dan vervolgens wel van mening verschillen welke duiding je daar dan aan geeft.
Het verschil zit 'm volgens mij hierin:
- 0-30 mensen is een afschaling die een advies van de overheid op volgt op een terrein waar de overheid niets te vertellen heeft, en die afschaling heeft niets te maken met de noodzakelijke zorgvuldigheid / voorzichtigheid. Want in een grote ruimte samenkomen met alle maatregelen die genomen worden, is vele malen veiliger dan andere dingen die we wel doen omdat dat noodzakelijk zou zijn
- 120 man kan met inachtneming van alle voorzorgen prima in zo'n ruimte. En dus ben je niet onzorgvuldig bezig, of 'lap je daarmee niet alle regels aan je laars' zoals nogal eens gesteld wordt.
Principieel wat mij betreft een zeer groot verschil.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Dat denk ik ook, maar ze praten op totaal verschillend niveau.
Ik vind dit een oprecht goed gesprek tussen deze twee predikanten. Geef mij wat hoop voor de toekomst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie