Dat denk ik ook.Zita schreef: De ingewikkeldheid zie ik niet zo, maar waarschijnlijk is dat een gebrek aan inlevingsvermogen.
Lekker makkelijk wel zo he, jij hebt w.s. geen dochter en je kerkt ook niet in zo'n gemeente.JCRyle schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je de bal aan de andere kant van het "speelveld" legt. Je zegt nu: "Omdat andere vrouwen de hoed niet meer op hebben en omdat de kerkenraad (via de catechisatie) het een bijzaak vindt, daarom draagt mijn dochter geen hoed meer".
Je dochter moet haar hoed niet afhouden, omdat kerkenraads- en predikantsvrouwen hun hoed aflaten, of omdat haar leeftijdsgenoten het onzin vinden, of omdat het op catechisatie bijzaak genoemd is. Je dochter heeft haar hoed "op te houden", omdat Gods Woord dat ons leert en voorhoud.
Als je jong bent wil je je graag indentificeren met meerderen.
Mijn dochter heeft zelf niet de overtuiging dat ze een hoed op moet zetten, zoals ook vele VOLWASSEN forummers hier zo gevoelen. Maar dan is het opeens vrijheid van keuze.
Ik ga niet tegen haar zeggen dat ze de hoed op moet zetten, want dan komt het bij haar niet van binnenuit en is het een wettisch besluit (je voldoet al of niet aan de norm).
Verder vind ik de toon nogal vervelend worden zo. Ik zet zelf een hoed op, mijn volwassen dochter niet. So what?