jvdg schreef:Diogenes, je verwijt Bert een vermeende rechtzinnigheid, en daarnaast stel je dat Bert de 3FvE verafgood.
Bert is niet "vermeend" rechtzinnig en nochtans beschuldig je hem van verafgoding van de 3FvE.
Nee, als deelnemer aan dit forum heb je de Heilige Schrift alsmede die door jou verfoeide 3FvE onderschreven.
Nee! Ik verfoei de 3FvE niet maar ik maak er geen afgod van. Vergelijk het eens met het latere gevaar t.a.v. de koperen slang die eens tot zegen was geweest!
jvdg schreef:Ik heb het idee dat Bert meer in de Schrift leest dan jij
Dat weet hij dan goed te verstoppen want hij heeft het altijd maar over Calvijn en andere oude vaders en zoals de 3FvE
jvdg schreef:jvdg schreef:en zijn zicht op de theologie middels die FvE ziet onderbouwd. Logisch, want die 3FvE zijn voor 100% gebaseerd op de Bijbel, en dienen ter uitlegging van die Heilige Schrift en apologetiek jegens hen die schriftkritiek aanhangen.
Dio, je kent de bekende uitspraak tegen Paulus: Uw wetenschap brengt u tot razernij.
Helaas moet ik jou ditzelfde toevoegen.
Dat was toch aan het adres van Paulus? Wat een eer aan mijn adres!
Alleen laat je na de bonnetjes erbij te noemen. Ik zie geen argument waarom ik zou razen. Ik heb slechts de Schrift boven menselijke schriften hoog geacht. Terwijl het op dit forum slechts andersom gebeurt. Desnoods via een cirkelredenering.
jvdg schreef:Jouw advies aan Bert kan ik wel onderschrijven: Ga in plaats van jouw gedoe de bijbel eens lezen
Je draait de boel om. Alleen maar om op een goedkope manier het eigen gelijk te halen.
Steeds maar weer mensen bannen die echte vragen stellen. Dat is het enige waar deze forumleiding kampioen in is. Maar niet in kennis van de Schriften!
Als ik hierom niet geband word dan is er een wonder gebeurd op refoforum!