Marieke schreef:
Maar ik hoor die mensen nooit zeggen "ik denk dat ik wedergeboren ben, maar ik ken Christus niet, maar dat komt nog wel".
helaas ken ik die mensen wél en heb ik mensen zelf dit horen zeggen. En onlangs hoorde ik ook nog een predikant van de GG zeggen dat hij dit wel gehoord had (van een ouderling in de consistorie!)
En dan zeggen ze nog niet eens: maar dat komt nog wel; maar dan zeggen ze: maar dat maakt ook niet iedereen mee.
Ze zeggen inderdaad niet ronduit dat ze wedergeboren zijn maar wel dat ze op de (toeleidende...) weg zijn.
En ook heb ik wel een predikant horen zeggen tegen de gemeente: en gij Gods volk, gij die Christus nog niet kent...
dat was een derde categorie mensen die aangesproken werden; Gods volk, de onbekeerden en toen deze groep.
En dan herken ik dit ook wel in mijn eigen leven, dat ik toch heimelijk rustte in bevindingen buiten het werk van Christus om. Daarom moet de prediking scherp zijn: Buiten Jezus is geen leven, maar een eeuwig zielsverderf. Wie Christus niet kent is een vervloeking.
Geen rustbanken op weg naar de vrijstad.