Zita schreef:Mara schreef:Hoe zag het er dan uit
Ik herinner mijn moeder in die tijd met een bloemetjesjapon, maar toch wel op de knie.
Maar het grappige vond ik altijd, ze had ochtendjaponnen, voor tijdens haar hh werk, middagjaponnen, als ze op visite ging of winkelen, en nog een iets gekledere versie. Wat is dat nu maar armoeiig

Boven de knie, en op verjaardagen erg vaak mouwloos. Soms een behoorlijke V-hals. Netjes, dat wel, maar zeer modieus. De kinderen hip. Erg korte jurkjes, ook voor de pubermeisjes, vooral eind jaren '60 en begin jaren '70. Hotpants. De broek was duidelijk nog geen punt van discussie.
O ja, mouwloos, met de bosjes haar zichtbaar
Ik was in de jaren 60 een pubermeisje, maar geen broek hoor. Ik zat op een gewone christelijke school, de meisjes mochten geen broek aan. De broekpakken kwamen in die tijd in de mode, maar geen denken aan !
Ik mocht alleen een lange broek aan als ik ging schaatsen of als heeeeel erg koud was. Op de fiets naar school dus. Op school omkleden.
Hotpants kwam er helemaal niet in. Ik heb ooit op eigen houtje rode lakschoenen gekocht, ik kon ze gaan ruilen

Ze waren voor de zondag en dan kon echt niet. Het werden dus zwarte lakschoentjes.