Wat doen we vandaag ? [7]

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [7]

Bericht door helma »

Zita schreef:Mij verbazen over de ultrahippe kleding van mijn oma van veertig jaar geleden. Ik moet toch eens vragen waar die jurkjes zijn gebleven ;)
zo'n fotootje circuleerde hier ook vorige week.
En ze onthouden het voor als oma hun rok te kort vindt :haha
(en ik weet het antwoord van mijn moeder al: toen kon je niets anders kopen....)
Mara

Bericht door Mara »

Hoe zag het er dan uit :quoi
Ik herinner mijn moeder in die tijd met een bloemetjesjapon, maar toch wel op de knie.
Maar het grappige vond ik altijd, ze had ochtendjaponnen, voor tijdens haar hh werk, middagjaponnen, als ze op visite ging of winkelen, en nog een iets gekledere versie. Wat is dat nu maar armoeiig ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

helma schreef:
Zita schreef:Mij verbazen over de ultrahippe kleding van mijn oma van veertig jaar geleden. Ik moet toch eens vragen waar die jurkjes zijn gebleven ;)
zo'n fotootje circuleerde hier ook vorige week.
En ze onthouden het voor als oma hun rok te kort vindt :haha
(en ik weet het antwoord van mijn moeder al: toen kon je niets anders kopen....)
Wat dat betreft is de moraal wel een stuk opgeschoven, geloof ik. In de hele refogezindte. Wat veertig jaar geleden normaal was, kan nu echt niet meer. En niet alleen op gebied van kleding. Mijn moeder zat met volle instemming van oma op dansles. Oma zou hartklachten krijgen als ik op dansles zou willen. Verschillende oudooms zijn gescheiden, eentje zelfs meermalen, en daar wordt heel nuchter over gedaan.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Hoe zag het er dan uit :quoi
Ik herinner mijn moeder in die tijd met een bloemetjesjapon, maar toch wel op de knie.
Maar het grappige vond ik altijd, ze had ochtendjaponnen, voor tijdens haar hh werk, middagjaponnen, als ze op visite ging of winkelen, en nog een iets gekledere versie. Wat is dat nu maar armoeiig ;)
Boven de knie, en op verjaardagen erg vaak mouwloos. Soms een behoorlijke V-hals. Netjes, dat wel, maar zeer modieus. De kinderen hip. Erg korte jurkjes, ook voor de pubermeisjes, vooral eind jaren '60 en begin jaren '70. Hotpants. De broek was duidelijk nog geen punt van discussie.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Hoe zag het er dan uit :quoi
Boven de knie, en op verjaardagen erg vaak mouwloos. Soms een behoorlijke V-hals. Netjes, dat wel, maar zeer modieus. De kinderen hip. Erg korte jurkjes, ook voor de pubermeisjes, vooral eind jaren '60 en begin jaren '70. Hotpants. De broek was duidelijk nog geen punt van discussie.
O ja, mouwloos, met de bosjes haar zichtbaar :huhu
Ik was in de jaren 60 een pubermeisje, maar geen broek hoor. Ik zat op een gewone christelijke school, de meisjes mochten geen broek aan. De broekpakken kwamen in die tijd in de mode, maar geen denken aan !
Ik mocht alleen een lange broek aan als ik ging schaatsen of als heeeeel erg koud was. Op de fiets naar school dus. Op school omkleden.
Hotpants kwam er helemaal niet in. Ik heb ooit op eigen houtje rode lakschoenen gekocht, ik kon ze gaan ruilen :cry Ze waren voor de zondag en dan kon echt niet. Het werden dus zwarte lakschoentjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Herkenbaar...mijn moeder droeg toen ze zo oud was als ik nu best hippe kleding voor die tijd, mouwloze bloemenjurkjes in de zomer, en ik mocht nooit iets mouwloos, en ze spuugt er nog wel ens haar gal over, hoe lelijk en onsmakelijk dat toch is zomers. tja................. :quoi :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Vanochtend burgelijk boodschappen gedaan (met manlief uiteraard).
Vanmiddag ff bij een kennis over de vloer geweest.
Einde van de middag met een stel kennissen in de stad thee gedronken.
Vanavond nog geen plannen, eerst maar eens eten.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vanmorgen eerste oefenochtend met het gelegenheidskoor.
Pffffffffft... ben benieuwd of het weer gaat lukken.

voor iedereen een uitnodiging: 12 maart DV in de dorpskerk in Lunteren een zangavond.
Opbrengst geheel voor het evangelisatiewerk in Bunde (Limburg)

vanmiddag even geslapen, boodschappen gedaan.
vanavond verjaardag broer en zijn vriendin.

en nu lekker op tijd naar bed.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
BJD

Bericht door BJD »

Zo maar eens naar bed na een avonddienst. Morgen kan ik uitslapen!!
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Nadenken over gisteren, digitale post beantwoorden, vakantie regelen, boodschappen doen, voorbereiden voor morgen, 'rommelen in huis'
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Lourens

Bericht door Lourens »

Vandaag wezen sporten, schieten en instructie gehad in het gebruik van de AED.
Was een zinvolle dag.

Verder langs de garage gereden om een afspraak te maken voor de APK.
Vanavond komen ze de auto al halen, is hij als het goed is morgenavond klaar.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Vanochtend rustig opgestaan, ontbeten en wat schoongemaakt in huis.
Nu relaxen en straks douchen en aankleden.
Vanmiddag een begrafenis.
Vanavond vrouwenkring.
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

Schilderen!

Op het moment ben ik zowel boos als verdrietig... Helaas kan ik ze niet wegschilderen...
Maar goed, k'heb nog nooit zoveel geschilderd als deze ochtend. Het is dus toch nog ergens goed voor ;(
henriët

Bericht door henriët »

Barmhartigheid schreef:Schilderen!

Op het moment ben ik zowel boos als verdrietig... Helaas kan ik ze niet wegschilderen...
Maar goed, k'heb nog nooit zoveel geschilderd als deze ochtend. Het is dus toch nog ergens goed voor ;(
:love
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vanmorgen gewerkt, regionaal overleg palliatieve zorg, laatste keer...
mijn werkdagen staan wel erg in het teken van afscheid...

boodschappen gedaan, vanmiddag heerlijk niks.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten