Ik ben nu wat voorzichtig in mijn reactie, gezien de vele tegenstemmen die ik hier verneem.Fjodor schreef:Maar kan het volgens jou dan zo zijn dat een mens weet van zijn oude natuur, dat hij weet dat dat een keer veranderd is, maar dat hij niet weet wanneer die verandering geweest is?Tiberius schreef:Dat is inderdaad al wat beter, maar m.i. te scherp.Fjodor schreef:Ik denk dat je wat nauwkeuriger moet formuleren.. Want ook dit is het punt niet echt. De vraag die je zou moeten stellen is deze: waar geeft de bijbel ruimte om wedergeboren te zijn, zonder dat men bewust een staatsverwisseling heeft meegemaakt.Tiberius schreef: Ok, laat ik het dan anders formuleren: geef maar aan waar de Bijbel ruimte geeft om wedergeboren te zijn, zonder dat men weet heeft van een staatsverwisseling. Want daar gaat het om.
Om mijn standpunt goed te verwoorden, moet de vraag zijn: waar geeft de bijbel ruimte om wedergeboren te zijn, zonder dat men bewust is van zijn eerdere staat (of zijn eertijds, zo je wilt).
Want dan zijn we het eens.
Maar als je het zo stelt, denk ik wel dat we het eens zijn, ja.