Bedankt namens Jantje!

Dit is Jantje toch niet?
Kent iemand Jantje nog? Soms vond ik hem ergens wel een sympathiek open persoontje, al was ik het lang niet altijd met hem eens. Wat hij zei en dacht daar draaide er in elk geval niet omheen. Wat ik minder waardeerde is dat hij nogal 'één-kerkig' was. Alles was goed als het maar GG was. Zoiets.
Bladvulling, noemen ze dat hier.Evangelist schreef: ↑04 sep 2023, 17:51 Tweetal te GG Kalamazoo (USA): ds. E. Hakvoort te Norwich (Canada) en ds. J. den Hoed te Lynden (USA).
(Laatstgenoemde is gekandideerd vanwege 'wie de jeugd heeft, heeft de toekomst'...)
Precies. Dat bedoelde ik.
Volgens mij is ds Den Hoed iemand die een enorm goede band heeft met de jeugd. Daar komt nog bij dat als je hem hoort preken je hem zeker 15 jonger inschat dan zijn werkelijke leeftijd. Tenminste, dat was mijn impressie toen ik hem voor het laatst hoorde.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 sep 2023, 18:16Misschien moet je eerst de leeftijd van ds. Den Hoed checken.
Natuurlijk mag dat. Dat jij van duizenden kilometers afstand besluiten van een kerkenraad kan beoordelen verbaast mij niet. Vond je vier jaar terug het tweetal van Lynden ook erg dwaas?GerefGemeente-lid schreef: ↑04 sep 2023, 17:58Bladvulling, noemen ze dat hier.Evangelist schreef: ↑04 sep 2023, 17:51 Tweetal te GG Kalamazoo (USA): ds. E. Hakvoort te Norwich (Canada) en ds. J. den Hoed te Lynden (USA).
(Laatstgenoemde is gekandideerd vanwege 'wie de jeugd heeft, heeft de toekomst'...)
Ik vind het erg dwaas. Mag ik dat zeggen?
Niet al te hard roepen...GerefGemeente-lid schreef: ↑04 sep 2023, 17:58Bladvulling, noemen ze dat hier.Evangelist schreef: ↑04 sep 2023, 17:51 Tweetal te GG Kalamazoo (USA): ds. E. Hakvoort te Norwich (Canada) en ds. J. den Hoed te Lynden (USA).
Ik vind het erg dwaas. Mag ik dat zeggen?
Oké. Dat kan. Bijzonder in ieder geval.gallio schreef: ↑04 sep 2023, 18:34Volgens mij is ds Den Hoed iemand die een enorm goede band heeft met de jeugd. Daar komt nog bij dat als je hem hoort preken je hem zeker 15 jonger inschat dan zijn werkelijke leeftijd. Tenminste, dat was mijn impressie toen ik hem voor het laatst hoorde.GerefGemeente-lid schreef: ↑04 sep 2023, 18:16Misschien moet je eerst de leeftijd van ds. Den Hoed checken.
Het zou me daarom helemaal niet verbazen als hij nog beroepen wordt.