Beroepingswerk discussie [4]

RotterS

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door RotterS »

Mara schreef:
Mistig schreef:Ik hoorde pas van een goede kennis dat hij op tweetal stond voor ouderling.
Doordat zijn vrouw en zus niet op hem hebben gestemd is hij niet gekozen.
Tot zijn eigen spijt, want hij had graag willen dienen.
Daar hadden de vrouwen dus wel wat invloed :haha
Wel hervormd trouwens, voordat ik bezorgde pb-tjes ga ontvangen.
Bij de CGK gebeurt dit ook. ;)
Dus zijn echtgenote en zus waren van mening dat hij niet geschikt is voor dit ambt?
Je kan ook stellen: ze hadden hem er niet voor over. Met andere woorden, het was een egoistisch besluit van de dames.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
refo

Bericht door refo »

samanthi schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:Tjonge wat een gezeur over vrouwen, zijn jullie allemaal van die watjes?
Ik zou er niet eens over nadenken...
Mijn man kan trouwens ook zelf heel goed nadenken en beslissen.
De man is het hoofd, maar de vrouw is het nekje. ;)
Ik heb weleens gehoord dat bepaalde mannen niet op tweetal gezet worden, vanwege hun echtgenote.
Dat zou zomaar eens waar kunnen zijn.
Niet volgens de Bijbel.
Want zo iemand zijn eigen huis niet weet te regeren, hoe zal hij voor de Gemeente Gods zorg dragen?
Mistig

Bericht door Mistig »

RotterS schreef:
Mara schreef:
Mistig schreef:Ik hoorde pas van een goede kennis dat hij op tweetal stond voor ouderling.
Doordat zijn vrouw en zus niet op hem hebben gestemd is hij niet gekozen.
Tot zijn eigen spijt, want hij had graag willen dienen.
Daar hadden de vrouwen dus wel wat invloed :haha
Wel hervormd trouwens, voordat ik bezorgde pb-tjes ga ontvangen.
Bij de CGK gebeurt dit ook. ;)
Dus zijn echtgenote en zus waren van mening dat hij niet geschikt is voor dit ambt?
Je kan ook stellen: ze hadden hem er niet voor over. Met andere woorden, het was een egoistisch besluit van de dames.
Dat vertelde hij er allemaal niet bij.
Ik moest vooral grinniken...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:Als zo'n tobberd zijn hele leven met die kenau moet samenleven, lijkt me het stembriefje wel het minste probleem, toch. :)
Jij doet net of die klein lichtpuntjes van vrijheid bij zo'n man, niet beschermingswaardig zijn.
De vaderdag tip is wel aanbevelenswaardig, al is het zitten op het hoek van een dak meer bijbels denk ik.
Je hebt gelijk. Dan moeten die mannen maar naar de ledenvergadering komen.
Wellicht kunnen ze dan in Moerkapelle de kerkorde uitbreiden met de regel dat er maximaal 30 gehuwde kenaus lid mogen zijn van de gemeente.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:Als zo'n tobberd zijn hele leven met die kenau moet samenleven, lijkt me het stembriefje wel het minste probleem, toch. :)
Jij doet net of die klein lichtpuntjes van vrijheid bij zo'n man, niet beschermingswaardig zijn.
De vaderdag tip is wel aanbevelenswaardig, al is het zitten op het hoek van een dak meer bijbels denk ik.
Je hebt gelijk. Dan moeten die mannen maar naar de ledenvergadering komen.
Wellicht kunnen ze dan in Moerkapelle de kerkorde uitbreiden met de regel dat er maximaal 30 gehuwde kenaus lid mogen zijn van de gemeente.
:gni
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

30 is nog rijkelijk veel.
Ouderling

Bericht door Ouderling »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Erskinees schreef:
Jantje schreef: Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?
https://www.gergemmoerkapelle.nl/agenda ... stem-avond

Ben benieuwd of gemeenten stemming (bijv. wel/niet stud. Vlot bij beroepbaarstelling) online gaan laten plaatsvinden. Stemmingen kun je via vele handige tools online laten plaatsvinden.
Online stemmen kan helaas kerkordelijk niet.
Wat wel kan, is stemmen bij afwezigheid. Dat kan tamelijk eenvoudig: stembriefje invullen en in gesloten envelop aan de scriba geven/sturen. Op die envelop de naam van de stemmer. Dan blijft de anonimiteit gewaarborgd.
Uiteraard kan het ook gecombineerd: een deel van de gemeente stemt ter plaatse en de rest via gesloten envelop.
De scriba maakt de envelop open en..., hij ziet welke predikant de stemmer heeft gestemd. Hoezo anoniem?
Ik ken een gemeente waar pas op de kerkenraadsvergaderinng de enveloppen worden geopend.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

De biljetten vliegen om de oren :humhihi
Bruna

Bericht door Bruna »

Bezorgd schreef:
Erskinees schreef:
Jantje schreef: Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?
https://www.gergemmoerkapelle.nl/agenda ... stem-avond

Ben benieuwd of gemeenten stemming (bijv. wel/niet stud. Vlot bij beroepbaarstelling) online gaan laten plaatsvinden. Stemmingen kun je via vele handige tools online laten plaatsvinden.

Online stemmen schijnt kerkrechtelijk nogal wat haken en ogen te hebben.
Wel goed geregeld zo in Moerkapelle
Het is natuurlijk wel heel praktisch.
Maar is het ook niet belangrijk om zo’n avond te beginnen met gebed? Of wordt dit van tevoren via de website en videoverbinding gedaan?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
DDD

Bericht door DDD »

Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.
Waarom is het natuurlijk om niet te bidden? Toch niet wat ik denk dat het is hé? :fouet
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

DDD schreef:Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.
Als de kerkenraad verstandig is schrappen ze het gebed in de kerk tijdens de dienst. Scheelt weer een kwartiertje. :nonnon
DDD

Bericht door DDD »

Doe niet zo onnozel. Er is geen sprake van een inloopkerkdienst, wel van een inloopavond voor het stemmen.

De vergelijking is belachelijk.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Het is toch voor nu verstandiger om voor zich zelf te bidden ?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Doe niet zo onnozel. Er is geen sprake van een inloopkerkdienst, wel van een inloopavond voor het stemmen.

De vergelijking is belachelijk.
Inderdaad. Maar mijn onderbuikgevoel is nog steeds niet weg.
Jantje schreef:
Waarom is het natuurlijk om niet te bidden? Toch niet wat ik denk dat het is hé? :fouet
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten