Je kan ook stellen: ze hadden hem er niet voor over. Met andere woorden, het was een egoistisch besluit van de dames.Mara schreef:Bij de CGK gebeurt dit ook.Mistig schreef:Ik hoorde pas van een goede kennis dat hij op tweetal stond voor ouderling.
Doordat zijn vrouw en zus niet op hem hebben gestemd is hij niet gekozen.
Tot zijn eigen spijt, want hij had graag willen dienen.
Daar hadden de vrouwen dus wel wat invloed![]()
Wel hervormd trouwens, voordat ik bezorgde pb-tjes ga ontvangen.![]()
Dus zijn echtgenote en zus waren van mening dat hij niet geschikt is voor dit ambt?
Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Want zo iemand zijn eigen huis niet weet te regeren, hoe zal hij voor de Gemeente Gods zorg dragen?samanthi schreef:Niet volgens de Bijbel.Mara schreef:De man is het hoofd, maar de vrouw is het nekje.samanthi schreef:Tjonge wat een gezeur over vrouwen, zijn jullie allemaal van die watjes?
Ik zou er niet eens over nadenken...
Mijn man kan trouwens ook zelf heel goed nadenken en beslissen.![]()
Ik heb weleens gehoord dat bepaalde mannen niet op tweetal gezet worden, vanwege hun echtgenote.
Dat zou zomaar eens waar kunnen zijn.
Dat vertelde hij er allemaal niet bij.RotterS schreef:Je kan ook stellen: ze hadden hem er niet voor over. Met andere woorden, het was een egoistisch besluit van de dames.Mara schreef:Bij de CGK gebeurt dit ook.Mistig schreef:Ik hoorde pas van een goede kennis dat hij op tweetal stond voor ouderling.
Doordat zijn vrouw en zus niet op hem hebben gestemd is hij niet gekozen.
Tot zijn eigen spijt, want hij had graag willen dienen.
Daar hadden de vrouwen dus wel wat invloed![]()
Wel hervormd trouwens, voordat ik bezorgde pb-tjes ga ontvangen.![]()
Dus zijn echtgenote en zus waren van mening dat hij niet geschikt is voor dit ambt?
Ik moest vooral grinniken...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Je hebt gelijk. Dan moeten die mannen maar naar de ledenvergadering komen.Bezorgd schreef:Jij doet net of die klein lichtpuntjes van vrijheid bij zo'n man, niet beschermingswaardig zijn.Tiberius schreef:Als zo'n tobberd zijn hele leven met die kenau moet samenleven, lijkt me het stembriefje wel het minste probleem, toch.
De vaderdag tip is wel aanbevelenswaardig, al is het zitten op het hoek van een dak meer bijbels denk ik.
Wellicht kunnen ze dan in Moerkapelle de kerkorde uitbreiden met de regel dat er maximaal 30 gehuwde kenaus lid mogen zijn van de gemeente.
-
- Verbannen
Tiberius schreef:Je hebt gelijk. Dan moeten die mannen maar naar de ledenvergadering komen.Bezorgd schreef:Jij doet net of die klein lichtpuntjes van vrijheid bij zo'n man, niet beschermingswaardig zijn.Tiberius schreef:Als zo'n tobberd zijn hele leven met die kenau moet samenleven, lijkt me het stembriefje wel het minste probleem, toch.
De vaderdag tip is wel aanbevelenswaardig, al is het zitten op het hoek van een dak meer bijbels denk ik.
Wellicht kunnen ze dan in Moerkapelle de kerkorde uitbreiden met de regel dat er maximaal 30 gehuwde kenaus lid mogen zijn van de gemeente.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
30 is nog rijkelijk veel.
Ik ken een gemeente waar pas op de kerkenraadsvergaderinng de enveloppen worden geopend.Jantje schreef:De scriba maakt de envelop open en..., hij ziet welke predikant de stemmer heeft gestemd. Hoezo anoniem?Tiberius schreef:Online stemmen kan helaas kerkordelijk niet.Erskinees schreef:https://www.gergemmoerkapelle.nl/agenda ... stem-avondJantje schreef: Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?
Ben benieuwd of gemeenten stemming (bijv. wel/niet stud. Vlot bij beroepbaarstelling) online gaan laten plaatsvinden. Stemmingen kun je via vele handige tools online laten plaatsvinden.
Wat wel kan, is stemmen bij afwezigheid. Dat kan tamelijk eenvoudig: stembriefje invullen en in gesloten envelop aan de scriba geven/sturen. Op die envelop de naam van de stemmer. Dan blijft de anonimiteit gewaarborgd.
Uiteraard kan het ook gecombineerd: een deel van de gemeente stemt ter plaatse en de rest via gesloten envelop.
De biljetten vliegen om de oren 

Het is natuurlijk wel heel praktisch.Bezorgd schreef:Erskinees schreef:https://www.gergemmoerkapelle.nl/agenda ... stem-avondJantje schreef: Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?
Ben benieuwd of gemeenten stemming (bijv. wel/niet stud. Vlot bij beroepbaarstelling) online gaan laten plaatsvinden. Stemmingen kun je via vele handige tools online laten plaatsvinden.
Online stemmen schijnt kerkrechtelijk nogal wat haken en ogen te hebben.
Wel goed geregeld zo in Moerkapelle
Maar is het ook niet belangrijk om zo’n avond te beginnen met gebed? Of wordt dit van tevoren via de website en videoverbinding gedaan?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.
-
- Verbannen
Waarom is het natuurlijk om niet te bidden? Toch niet wat ik denk dat het is hé?DDD schreef:Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Als de kerkenraad verstandig is schrappen ze het gebed in de kerk tijdens de dienst. Scheelt weer een kwartiertje.DDD schreef:Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.

Doe niet zo onnozel. Er is geen sprake van een inloopkerkdienst, wel van een inloopavond voor het stemmen.
De vergelijking is belachelijk.
-
Het is toch voor nu verstandiger om voor zich zelf te bidden ?
-
- Verbannen
Inderdaad. Maar mijn onderbuikgevoel is nog steeds niet weg.DDD schreef:Doe niet zo onnozel. Er is geen sprake van een inloopkerkdienst, wel van een inloopavond voor het stemmen.
Jantje schreef:Waarom is het natuurlijk om niet te bidden? Toch niet wat ik denk dat het is hé?DDD schreef:Is dat geen spijkers op laag water zoeken? Misschien bidden ze wel ieder kwartier, maar als de kerkenraad verstandig is, slaan ze dat een keertje over en doet ieder dat voor zich, of niet natuurlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje