Welke muziek beluister je nu?

Inwoner

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Inwoner »

DDD schreef: Vandaag, 15:39 Ik was twee jaar geleden drie weken in Engeland in de zomervakantie, en heb, hoewel veel geprobeerd, bijna géén evensong meegemaakt. Niet in Cambridge, en Bath waar wij enkele dagen waren, ook bijna niet in andere steden en dorpen, terwijl we de hele Cotswolds en een deel van Kent en de kust hebben bezocht. In één dorp was een krakkemikkig (maar daardoor geweldig) koortje, en daar heb ik heel goede herinneringen aan. Er was geen toerist te bekennen die zondagavond in de dorpskerk. Ik weet het nog precies. Maar verder waren er gewoon heel weinig.
Dat zoiets in de dorpjes kan voorkomen, kan ik me voorstellen, maar in een entourage van enig formaat is de regel 'until the day of the Second Coming' echt een principe.
DDD

Bericht door DDD »

Sorry, maar Cambridge en Bath zijn allebei grote steden. Er waren in beide steden op de vrijdag, de zaterdag én de zondag in Augustus alleen said prayers. Niet alleen in de Colleges, maar ook in alle Anglicaanse kerken. Ik heb dat in alle kerken die open waren, én bij de VVV, en in één geval nog bij lokale inwoners nagevraagd, én ik heb op internet gezocht. Dus ik weet wel waar ik het over heb.

De VVV in Bath zei ook dat er altijd evensong was in de grote kerk, dus daar waren we dan. Achteraf zong het koor in Leiden, en was er toch een gesproken avondgebed. Wat verder niet erg was, ik herinner me vooral de avonddienst daarna in een kleine baptistengemeente een stuk verderop aan een kanaal waar ik toevallig langsfietste.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Inwoner schreef: Vandaag, 15:44
DDD schreef: Vandaag, 15:39 Ik was twee jaar geleden drie weken in Engeland in de zomervakantie, en heb, hoewel veel geprobeerd, bijna géén evensong meegemaakt. Niet in Cambridge, en Bath waar wij enkele dagen waren, ook bijna niet in andere steden en dorpen, terwijl we de hele Cotswolds en een deel van Kent en de kust hebben bezocht. In één dorp was een krakkemikkig (maar daardoor geweldig) koortje, en daar heb ik heel goede herinneringen aan. Er was geen toerist te bekennen die zondagavond in de dorpskerk. Ik weet het nog precies. Maar verder waren er gewoon heel weinig.
Dat zoiets in de dorpjes kan voorkomen, kan ik me voorstellen, maar in een entourage van enig formaat is de regel 'until the day of the Second Coming' echt een principe.
Nogmaals: dat mag waar zijn in de kathedralen, maar niet in de universiteitssteden. En die zijn toch echt wel van "enig formaat". Check de websites van de colleges maar. Zelfs in King's is deze maand geen evensong meer te horen: https://www.kings.cam.ac.uk/chapel/atte ... l-services
~~Soli Deo Gloria~~
DDD

Bericht door DDD »

Je moet dus in de zomervakantie zorgen dat je bij een kathedrale stad bent. Dat is goed om te weten.
Plaats reactie