Het ging niet om 'een rechtse GG' maar om een specifieke dominee die mijns inziens geregeld onzin vertelt.Henk J schreef: ↑Vandaag, 22:19Nou, als mensen hier aangeven liever de Roomse kerk te bezoeken dan een rechtse GG dan zie ik dat wel als aanprijzen van de RK-kerk. En zorgwekkend. Weet men dan niet wat Rome leert rondom genade? Hoe de mens zelf moet zorgen voor zijn zaligheid? Of alle dwalingen rondom Maria? Nu komen deze dwalingen niet in elke Roomse parochie even sterk naar voren maar dan nog blijft het leerverschil met de Reformatie en onze gereformeerde belijdenisgeschriften groot. Dat sommigen daar zo overheen stappen kan ik niet begrijpen.Ambtenaar schreef: ↑Vandaag, 21:18In de GG worden ook dingen geleerd die niet Bijbels zijn. Dat lijkt je dan niet te deren.Johann Gottfried Walther schreef: ↑Vandaag, 20:43 Hoe kan met opnieuw instemmen met de vervloekingen van Trente, als ze verandert zijn??
Er zijn in de 20ste eeuw ook leringen bijgekomen zoals de Hemelvaart van Maria...en andere zaken...
Afgescheiden kerken hebben het nodig om zich tegen anderen af te zetten omdat anders hun bestaansrecht wegvalt. Zo zie ik ook dit drammen tegen de katholieken. Niemand dwingt je om een mis te bezoeken en niemand hier prijst de RK-kerk aan.
En hoewel dan 95 procent van de leer kan overeenkomen, is het tenenkrommend om naar geestelijke manipulatie te luisteren.
Terwijl iemand anders in theorie maar 80 procent overeenstemming heeft qua dogma's, maar niet geestelijk manipuleert en geen dingen zegt die mijns inziens dwaas zijn.
Dus ik denk dat jouw conclusies niet gedragen worden door de stellingen die anderen hier innamen.