Gereformeerde Gemeenten

merel

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door merel »

Die mening deel ik. Daarnaast ligt in een RKK meer de nadruk op Gods heiligheid. Ik ben altijd onder de indruk als ik binnenkom en mensen op hun knieën zie bidden.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

GG links schreef:Ik ben nog liever Rooms dan lid van de GG KootwijkerbroekAfbeelding
Ik vind dat jij je op dit forum wat kinderachtig gedraagt door dit soort oneliners rond te slingeren.
Ik kan best een beetje eind met je mee maar dit is niet de manier denk ik dan.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef: 35 minuten geleden Die mening deel ik. Daarnaast ligt in een RKK meer de nadruk op Gods heiligheid. Ik ben altijd onder de indruk als ik binnenkom en mensen op hun knieën zie bidden.
Ben jij dan echt totaal blind voor de dwalingen, de vaak oppervlakkige en korte preken, de verering van heiligen, het vervloeken van de protestanten, de vijandschap tegen verlossing door genade alleen??

Een Gods beeld waarbij God gunstige gestemd zou kunnen worden door goede werken, door aflaten, door geboden van mensen, door voorbede van heiligen….
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie