Ja dat is vreemd, maar politiek draait om veel meer dan kwaliteiten. Bij andere partijen zijn zaken als huidskleur en geslacht relevant. Hier was de afweging dat veel mensen uit de plaatselijke PKN CU of SGP stemmen en dat het daarom relevant is dat zij zich herkennen in de lijst en kandidaat wethouder.
Gereformeerde Gemeenten
-
MGG
Re: Gereformeerde Gemeenten
Wat ik hier lees, is bepaald niet hoe de Bijbel over gemeentes schrijft. (“Vol met aantijgingen” dat is nogal een bewering). Daarnaast heb ik geen mening over allerlei andere soorten gemeentes en kerken, laat staan dat ik een kerk kies of moet kiezen. Ik kies helemaal niet. (“Onze voorvaderen kozen er voor kerkelijk Nederland te versnipperen?). Wat een ongenuanceerd raar bericht. Kortom ik kan er totaal niets mee.GG links schreef: ↑Vandaag, 20:22We hebben onze mening zoals jij die ook hebt. Dat heeft niets te maken met " dat wij het allemaal weten".2e Hans schreef: ↑Vandaag, 18:32Dank voor de tipGG links schreef: ↑Vandaag, 18:03Gewoon niet meer meelezen dan.2e Hans schreef: ↑Vandaag, 17:38 https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... c391dc0615
Als dat gepraat over pkn cgk gergem maakt me niet blij..Ik verbaas me vooral over hoe goed jullie het allemaal weten en wat er aan welke kerk mankeert. Blijkbaar is dat ook een onderdeel van het leven van de refo’er hier. Ik maak het niet zo mee. Geloof gaat bij mij niet over al die verschillende uitingen van ware kerken en kenmerken maar over het werk van God aan mensen.
De bijbel staat vol met aantijgingen tegen gemeenten waar het allemaal niet goed gaat.
Over het laatste zijn wij het wel eens. Maar we moeten nou eenmaal een kerk kiezen omdat onze voorvaderen ervoor gekozen hebben om kerkelijk nederland te versnipperen. Dat hebben ze (de dominees en ouderlingen) blijkbaarb gedaan omdat zij wel wisten hoe het zit en zat.
Uw post is een vreemde reactie, waarin ik de bijbel en voorvaderen niet herken.
Natuurlijk is het herkenbaar. Ik laat even in het midden waardoor het is gekomen, maar de vele denominaties zijn niet nodig.2e Hans schreef: ↑26 minuten geledenWat ik hier lees, is bepaald niet hoe de Bijbel over gemeentes schrijft. (“Vol met aantijgingen” dat is nogal een bewering). Daarnaast heb ik geen mening over allerlei andere soorten gemeentes en kerken, laat staan dat ik een kerk kies of moet kiezen. Ik kies helemaal niet. (“Onze voorvaderen kozen er voor kerkelijk Nederland te versnipperen?). Wat een ongenuanceerd raar bericht. Kortom ik kan er totaal niets mee.GG links schreef: ↑Vandaag, 20:22We hebben onze mening zoals jij die ook hebt. Dat heeft niets te maken met " dat wij het allemaal weten".2e Hans schreef: ↑Vandaag, 18:32Dank voor de tip.Ik verbaas me vooral over hoe goed jullie het allemaal weten en wat er aan welke kerk mankeert. Blijkbaar is dat ook een onderdeel van het leven van de refo’er hier. Ik maak het niet zo mee. Geloof gaat bij mij niet over al die verschillende uitingen van ware kerken en kenmerken maar over het werk van God aan mensen.
De bijbel staat vol met aantijgingen tegen gemeenten waar het allemaal niet goed gaat.
Over het laatste zijn wij het wel eens. Maar we moeten nou eenmaal een kerk kiezen omdat onze voorvaderen ervoor gekozen hebben om kerkelijk nederland te versnipperen. Dat hebben ze (de dominees en ouderlingen) blijkbaarb gedaan omdat zij wel wisten hoe het zit en zat.
Uw post is een vreemde reactie, waarin ik de bijbel en voorvaderen niet herken.