Ha ha zelfs ikke kan aardappels schillen al doe ik het niet vaak (rede is bekend denk ik)Zita schreef:Tja, niet iedereen kan aardappels schillenMister schreef:Dan is men ettelijke uren verderZita schreef:aardappelkerriekoolschotel.
Men neme een witte kool en snijde die in reepjes en koke die. Men neme aardappelen, schille die en koke die. Men neme gehakt, werpe er een ei, kruiden en paneermeel door en bakke het rul. Men neme een ui, snippere die en fruite die, werpe er bloem bij, werpe er melk bij, peper, zout en kerrie (heel veel) en roere heel goed en late het koke. Men neme een ovenschaal, en doe daar achtereenvolgens kool, kerriesaus, gehakt, aardappels en paneermeel op. Men stoppe het drie kwartier in de oven. En dan smulle men.
Het kost niet meer tijd dan een normale AGV-maaltijd, behalve dan dat je het nog even in de oven moet mikken.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
- Oude-Waarheid
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]
- MarthaMartha
ja hoor: lldm .... toch?Oude-Waarheid schreef:Ha ha zelfs ikke kan aardappels schillen al doe ik het niet vaak (rede is bekend denk ik)Zita schreef:Tja, niet iedereen kan aardappels schillenMister schreef:Dan is men ettelijke uren verderZita schreef:aardappelkerriekoolschotel.
Men neme een witte kool en snijde die in reepjes en koke die. Men neme aardappelen, schille die en koke die. Men neme gehakt, werpe er een ei, kruiden en paneermeel door en bakke het rul. Men neme een ui, snippere die en fruite die, werpe er bloem bij, werpe er melk bij, peper, zout en kerrie (heel veel) en roere heel goed en late het koke. Men neme een ovenschaal, en doe daar achtereenvolgens kool, kerriesaus, gehakt, aardappels en paneermeel op. Men stoppe het drie kwartier in de oven. En dan smulle men.
Het kost niet meer tijd dan een normale AGV-maaltijd, behalve dan dat je het nog even in de oven moet mikken.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wordt wel een zootje als je al die dingen er in gaat werpen.
p.s. ik heb een hekel aan aardappels schillen, voor 2 personen gaat dan nog net, voor meer mensen zou ik dat niet in mijn uppie doen
p.s. ik heb een hekel aan aardappels schillen, voor 2 personen gaat dan nog net, voor meer mensen zou ik dat niet in mijn uppie doen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Wordt wel een zootje als je al die dingen er in gaat werpen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Haha,aardappels schillen is nou ook niet mijn favoriete bezigheid hoor, maar ja er moet toch eten op tafel komen heOrchidee schreef:Marnix schreef:Wordt wel een zootje als je al die dingen er in gaat werpen.
p.s. ik heb een hekel aan aardappels schillen, voor 2 personen gaat dan nog net, voor meer mensen zou ik dat niet in mijn uppie doen![]()
![]()

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Als je met z'n tweeën bent zijn die pakjes aardappelschijfjes soms best makkelijk :-)
Dat doe ik meestal ook, of krieltjes zijn ook lekker!Marnix schreef:Als je met z'n tweeën bent zijn die pakjes aardappelschijfjes soms best makkelijk :-)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
- Oude-Waarheid
Ha ha zelfs ikke kan aardappels schillen al doe ik het niet vaak (rede is bekend denk ik)[/quote]
ja hoor: lldm .... toch?
[/quote]

ja hoor: lldm .... toch?

He ??Marnix schreef:Wordt wel een zootje als je al die dingen er in gaat werpen.
Met een dunschiller is het zo gepiept

Maar de meeste mensen eten niet zo veel aardappelen meer. Dat is het voordeel van pasta, je kiepert het zo in de pan

Dus dat staat vanavond op het menu, tagliatelli, met zalm en spinazie-roomsaus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nou, met een dunschiller gaat het ook niet supersnel bij mij... dan moeten de pitten er nog uit enzo... Het blijft geen hobby van me. En ja, ik ben ontzettend blij dat we niet meer in de iedere-dag-aardappels-cultuur leven. Af en toe is Hollands eten wel lekker, maar dan met de nadruk op af en toe
Wat dat betreft ben ik erg blij met de globalisering. Oosters, Mexicaans, Afrikaans, Italiaans enzovoort... geweldig 
Net wat verlaat mijn kerstpakket besteld: Een tajine met een Marokkaans receptenboek:

Net wat verlaat mijn kerstpakket besteld: Een tajine met een Marokkaans receptenboek:

Laatst gewijzigd door Marnix op 06 jan 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
ik geloof dat ik voor zes personen precies twee minuten aan het schillen was. Daar kom ik wel overheen, denk ik. Zeker als het voor de aardappelkerriekoolschotel is (voor een witlofprakkie ligt dat net even anders).Marnix schreef:Nou, met een dunschiller gaat het ook niet supersnel bij mij... dan moeten de pitten er nog uit enzo... Het blijft geen hobby van me. En ja, ik ben ontzettend blij dat we niet meer in de iedere-dag-aardappels-cultuur leven. Af en toe is Hollands eten wel lekker, maar dan met de nadruk op af en toeWat dat betreft ben ik erg blij met de globalisering. Oosters, Mexicaans, Afrikaans, Italiaans enzovoort... geweldig
Maar vanavond staat er een miegevalletje op het menu. Met kip, paprika, kool, prei en wat ik nog kan vinden in de koelkast.
En morgen eten we restjes: de koolschotel en mie.
Marnix, welke aardappelen hebben jullie dan ?
Ik koop altijd aardappelen op de markt of bij AH, zeeuwsche klei aard, en die hebben nauwelijks oogjes ze zijn blind
Ik koop altijd aardappelen op de markt of bij AH, zeeuwsche klei aard, en die hebben nauwelijks oogjes ze zijn blind
Vanavond boerenkool met rookworst
Eigenheimers...heerlijk voor stamppotten
Er staat ook nog een pan met stoofpeertjes te pruttelen
Kant en klare aardappels uit zakjes of potjes zijn vies

Eigenheimers...heerlijk voor stamppotten

Er staat ook nog een pan met stoofpeertjes te pruttelen

Kant en klare aardappels uit zakjes of potjes zijn vies

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Oh, ik ben er net een beetje mee begonnen af en toe, en doe volgens mij eerder 2 minuten per aardappel er overZita schreef:ik geloof dat ik voor zes personen precies twee minuten aan het schillen was. Daar kom ik wel overheen, denk ik. Zeker als het voor de aardappelkerriekoolschotel is (voor een witlofprakkie ligt dat net even anders).Marnix schreef:Nou, met een dunschiller gaat het ook niet supersnel bij mij... dan moeten de pitten er nog uit enzo... Het blijft geen hobby van me. En ja, ik ben ontzettend blij dat we niet meer in de iedere-dag-aardappels-cultuur leven. Af en toe is Hollands eten wel lekker, maar dan met de nadruk op af en toeWat dat betreft ben ik erg blij met de globalisering. Oosters, Mexicaans, Afrikaans, Italiaans enzovoort... geweldig
Maar vanavond staat er een miegevalletje op het menu. Met kip, paprika, kool, prei en wat ik nog kan vinden in de koelkast.
En morgen eten we restjes: de koolschotel en mie.

Geen ideeMara schreef:Marnix, welke aardappelen hebben jullie dan ?

Nou, over een poosje komen de nieuwe (Malta's bijv) die hoef je niet te schillen
Maar een hele grote, in de oven gepoft, gevuld met zure room en bieslook, jammie, ook dan kun je je beurtje overslaan

Maar een hele grote, in de oven gepoft, gevuld met zure room en bieslook, jammie, ook dan kun je je beurtje overslaan