Geref. Gem in Ned. (b.v.): hoe verder?
Euhm.... ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nu aan begin te twijfelen. Het zou best kunnen. Hoe je daar nu een verschil tussen kan maken, is mij een raadsel, maar goed...Lees bijv. art. 12 van hoofdstuk 3/4 van de DL.Genade door recht schreef:Mijn insteek is niet om de discussie opnieuw te doen. Maar Anti-quoq, ik denk dat jou geleerd is dat ds. Van den Berg, een verschil maakte tussen levendmaking en wedergeboorte. Een verschil tussen levendmaking en rechtvaardigmaking wordt namelijk ook geleerd in de OGG, GGiN, GG, HHK, etc.
Overigens ben ik het niet eens met jouw constatering dat de wijze waarop ik in een eerdere posting het verschil benoemde tussen de levendmaking en de rechtvaardigmaking, dat dat ook in de GG gepreekt zou worden. In een punt des tijds schenkt God door de werking van Zijn Geest alle geestelijke weldaden in Christus. Dat een zondaar dat niet allemaal op één dag leert, wat hij reeds bezit, dat is een andere zaak, maar er zijn geen standen in de levendmaking, ook niet in de rechtvaardigmaking, er zijn alleen standen in het genadeleven.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
- MarthaMartha
:shock: :shock: :shock:Genade door recht schreef:Mijn insteek is niet om de discussie opnieuw te doen. Maar Anti-quoq, ik denk dat jou geleerd is dat ds. Van den Berg, een verschil maakte tussen levendmaking en wedergeboorte. Een verschil tussen levendmaking en rechtvaardigmaking wordt namelijk ook geleerd in de OGG, GGiN, GG, HHK, etc.
beter luisteren misschien hier en daar?
Ben bang dat de drempel voor sommige te hoog isJALP schreef:Wat zou het dan mooi zijn als ds. Geuze en zijn kerkenraad zich onder zijn gehoor zal begeven!!!!HHKtE schreef:Ds A Wink hoopt morgenavond weer voor te gaan in de Stationspleinkerk van Gouda,hopenlijk gaat het met zijn gezondheid weer wat beter
Schreef ook.... 'wat zou het zijn mooi zijn..' Sommige dromen zijn nou eenmaal mooi...mens schreef:Ben bang dat de drempel voor sommige te hoog isJALP schreef:Wat zou het dan mooi zijn als ds. Geuze en zijn kerkenraad zich onder zijn gehoor zal begeven!!!!HHKtE schreef:Ds A Wink hoopt morgenavond weer voor te gaan in de Stationspleinkerk van Gouda,hopenlijk gaat het met zijn gezondheid weer wat beter
Toch is enig realisme wel handig op z'n tijd.JALP schreef:Schreef ook.... 'wat zou het zijn mooi zijn..' Sommige dromen zijn nou eenmaal mooi...mens schreef:Ben bang dat de drempel voor sommige te hoog isJALP schreef:Wat zou het dan mooi zijn als ds. Geuze en zijn kerkenraad zich onder zijn gehoor zal begeven!!!!HHKtE schreef:Ds A Wink hoopt morgenavond weer voor te gaan in de Stationspleinkerk van Gouda,hopenlijk gaat het met zijn gezondheid weer wat beter
Ik hoop niet dat samenspreking/samensmelting gaat onder voorwaarde dat eerst de diensten van elkaar bezocht worden.
Hopenlijk is dat een voortvloeisel van samengaan!
Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
PS: Ik heb respect voor Ds. Wink, en ben zelf ook wel naar zijn diensten geweest
Laatst gewijzigd door Oude Paden op 06 feb 2008, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij denkt zeker dat alle paddestoelen giftig zijn tegenwoordig...Oude Paden schreef: Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
DIep triest deze uitspraak als het zo mocht wezen,hoewel ik absoluut geen GGiN ben ben ik erg dankbaar voor de nieuwe predikanten en studenten die er nu zijnOude Paden schreef:JALP schreef:mens schreef:JALP schreef:
Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
t
Oude Paden,Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
PS: Ik heb respect voor Ds. Wink, en ben zelf ook wel naar zijn diensten geweest
Sorry voor hetgeen nbu gaat volgen, maar enige heilige verontwaardiging maakt nu meester van me. In de eerste plaats lijkt het me een groot compliment als de GGiN door ds Wink worden aangevallen, omdat ze nu enkele studenten hebben.
Jouw P.S. schokt mij het meest. Ik heb deze man ook meerdere keren beluisterd. Vreselijk als je zo met Gods Woord en met je hoorders omgaat. Ik heb de preek nog even opgezocht (heb ik tijdens de dienst bijna helemaal uitgeschreven op 22-03-1998): Daarin zegt hij letterlijk (met een angstaanjagende stem: Weet je wel wat die Borg hier moest lijden (Gethsemané)? Jaja, (en hij priemt met z'n vinger naar de voorste rij) dat zul je wel merken als je straks ligt te branden in de hel.
Om vervolgens 18 minuten op niet-Bijbelse wijze de hel te beschrijven. Dan zou ik nog kunnen verdragen als er een [maar] zou volgen, maar dat kwam niet.
De tweede keer (tijdens een begrafenis) gaat hij aan het graf beschrijven wat de vrouw op dit moment (in de hel) aan het meemaken is. Werkelijk verschrikkelijk.
Ik heb de neiging gehad om na de kerkdienst in de GGiN (b.v.) Veenendaal met evangelisatiefolders te gaan staan.
Dolgraag zou ik willen dat ik overdreef, maar helaas kan ik het niet mooier maken. Deze man kan geen dienstknecht van God zijn. Ik heb zo'n diep medelijden met mensen en kinderen die daar naar de kerk gaan.
Ik weet dat ik met deze reactie een heleboel boze tegenreacties zal krijgen, maar ik moest dit jullie doorgeven.
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
Beste AQ, Zo heb ik hem inderdaad nooit gehoord. Hij is wel scherp maar dit is mij onbekend. Ik kom er niet vaak omdat zijn (enigzins cynische) manier mij niet aanspreekt. Ik zal me verder onthouden van commentaar. De keren dat ik hem hoorde heb ik zulke extremen niet gehoord en vond hem onbevangen, recht door zee en eerlijk.Anti-quoq schreef:Oude Paden,Overigens, Ds. Wink heeft openlijk zich uitgesproken dat hij het onvoorstelbaar vind dat bij de binnenverbanders de studenten als paddestoelen uit de grond verrijzen........
Sorry voor hetgeen nbu gaat volgen, maar enige heilige verontwaardiging maakt nu meester van me. In de eerste plaats lijkt het me een groot compliment als de GGiN door ds Wink worden aangevallen, omdat ze nu enkele studenten hebben.
Jouw P.S. schokt mij het meest. Ik heb deze man ook meerdere keren beluisterd. Vreselijk als je zo met Gods Woord en met je hoorders omgaat. Ik heb de preek nog even opgezocht (heb ik tijdens de dienst bijna helemaal uitgeschreven op 22-03-1998): Daarin zegt hij letterlijk (met een angstaanjagende stem: Weet je wel wat die Borg hier moest lijden (Gethsemané)? Jaja, (en hij priemt met z'n vinger naar de voorste rij) dat zul je wel merken als je straks ligt te branden in de hel.
Om vervolgens 18 minuten op niet-Bijbelse wijze de hel te beschrijven. Dan zou ik nog kunnen verdragen als er een [maar] zou volgen, maar dat kwam niet.
De tweede keer (tijdens een begrafenis) gaat hij aan het graf beschrijven wat de vrouw op dit moment (in de hel) aan het meemaken is. Werkelijk verschrikkelijk.
Ik heb de neiging gehad om na de kerkdienst in de GGiN (b.v.) Veenendaal met evangelisatiefolders te gaan staan.
Dolgraag zou ik willen dat ik overdreef, maar helaas kan ik het niet mooier maken. Deze man kan geen dienstknecht van God zijn. Ik heb zo'n diep medelijden met mensen en kinderen die daar naar de kerk gaan.
Ik weet dat ik met deze reactie een heleboel boze tegenreacties zal krijgen, maar ik moest dit jullie doorgeven.
Overigens zal ik Ds. Geuze dan maar niet aanraden er te gaan luisteren. Ds. Geuze is een zeer zachtaardig mens.