Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [2]

helma

Bericht door helma »

refo schreef:Slik geen slaappillen.

1 Werken na verloop van tijd niet meer: steeds hogere doses
2 Werken verslaving in de hand
3 Verminderen het zelfvertrouwen ooit nog 'zelf' in slaap te kunnen komen
4 Werken soms meer dan 24 tot zelfs 100 uur. Gevolg: concentratieproblemen en/of ongelukken.

Tja, voor een ander weet (wist) ik het ook altijd prima :roll:

Maar door die Efexor slaap ik gewoon echt niet
(is een van de bijwerkingen)
Ik val in slaap tot een uur of twee, en dan is het op
Maar overdag moet ik wel hier de boel draaiend houden
(dat draaien lukt trouwens aardig; regelmatig draait alles rondom me heen :( )

En de slaappillen helpen gewoon niet, dus nu kreeg ik gister een ander soort die echt zouden moeten helpen.
:( dus niet :?

Begin inmiddels aardig wanhopig te worden.....
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Er is niks zo frustrerend als halve nachten wakker liggen. In de boekjes hebben mensen dan de diepste geestelijke gedachten, maar ik ben daar meestal toch te duf voor.

En daar voel ik me dan weer schuldig over.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

helma schreef:
refo schreef:Slik geen slaappillen.

1 Werken na verloop van tijd niet meer: steeds hogere doses
2 Werken verslaving in de hand
3 Verminderen het zelfvertrouwen ooit nog 'zelf' in slaap te kunnen komen
4 Werken soms meer dan 24 tot zelfs 100 uur. Gevolg: concentratieproblemen en/of ongelukken.

Tja, voor een ander weet (wist) ik het ook altijd prima :roll:

Maar door die Efexor slaap ik gewoon echt niet
(is een van de bijwerkingen)
Ik val in slaap tot een uur of twee, en dan is het op
Maar overdag moet ik wel hier de boel draaiend houden
(dat draaien lukt trouwens aardig; regelmatig draait alles rondom me heen :( )

En de slaappillen helpen gewoon niet, dus nu kreeg ik gister een ander soort die echt zouden moeten helpen.
:( dus niet :?

Begin inmiddels aardig wanhopig te worden.....
Het wantrouwen tegen slaappillen komt uit de jaren 70 en 80. Veel mensen raakten verslaafd en gebruikten die pillen zelfs om zelfmoord te plegen.

Moderne slaappillen zijn echter een stuk verantwoorder. Ze wegen in elk geval op tegen de gezondheidsschade die slaaptekort met zich meebrengt.

Ik hoop voor je dat deze pillen wel goed helpen.
Adorote

Bericht door Adorote »

Een heerlijk ontbijt.
refo

Bericht door refo »

Ik google even op de merknaam efexor, vind een site en krijg spontaan een rolling. Efexor is geen slaapmiddel.
Sterker nog:

Bijwerkingen

Slapeloosheid, vreemde dromen, nervositeit.

Misschien is de communicatie met de huisarts het probleem.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

refo schreef:Ik google even op de merknaam efexor, vind een site en krijg spontaan een rolling. Efexor is geen slaapmiddel.
Sterker nog:

Bijwerkingen

Slapeloosheid, vreemde dromen, nervositeit.

Misschien is de communicatie met de huisarts het probleem.
Van die bijwerkingen heeft Helma inderdaad last. Daarom zoekt ze een slaapmiddel om die te onderdrukken. Volgens mij lees je haar tekst verkeerd. Alsof ze Efexor als slaapmiddel slikt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Je zou ook eens op "slapeloosheid" kunnen googlen.
Er zijn heel veel eenvoudige hulpmiddeltjes om er van af te komen. Bijvoorbeeld:
  • 's Avonds geen (grote) (hersen-)activiteiten meer ontplooien. Dus niet tot 11 uur zitten studeren
  • 's Avonds niet te fel licht gebruiken (vanwege de melatonine spiegel).
  • Een vrij strak eet/drink ritme.
  • Geen middag- en zeker geen avonddutje doen.
  • 's Avonds geen koffie, thee of alcohol drinken; ook niet roken.
  • Mocht je ergens over "tobben", wat je 's nachts wakker houdt: leg een vel papier naast je bed en schrijf het even op. 's Morgens kan je het nalezen en verwerken.
  • Als je ondanks dat toch nog wakker ligt: niet gefrustreerd raken (tsjonge, jonge, lig ik weeeer wakker, en morgen moet ik ...), maar positief denken (heerlijk, iedereen ligt zijn tijd weg te ronken en ik over leuke dingen denken; als mijn lichaam slaap nodig heeft, neemt het dat wel).
En zo zijn er nog wel meer te vinden.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Tiberius schreef:Je zou ook eens op "slapeloosheid" kunnen googlen.
Er zijn heel veel eenvoudige hulpmiddeltjes om er van af te komen. Bijvoorbeeld:
  • 's Avonds geen (grote) (hersen-)activiteiten meer ontplooien. Dus niet tot 11 uur zitten studeren
  • Mocht je ergens over "tobben", wat je 's nachts wakker houdt: leg een vel papier naast je bed en schrijf het even op. 's Morgens kan je het nalezen en verwerken.
  • Als je ondanks dat toch nog wakker ligt: niet gefrustreerd raken (tsjonge, jonge, lig ik weeeer wakker, en morgen moet ik ...), maar positief denken (heerlijk, iedereen ligt zijn tijd weg te ronken en ik over leuke dingen denken; als mijn lichaam slaap nodig heeft, neemt het dat wel).
Zal allemaal best waar zijn maar er zijn soms momenten dat het
gewoon (even) niet gaat en wat moet je dan?
Tja de beste stuurlui staan aan wal met alle goede bedoelingen.
Goede slaap heeft een mens echt nodig vooral met een gezin :wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm, geen alcohol drinken? Ik weet het niet. Het ligt vaak ook aan de hoeveelheden enzo.... Een slaapmutsje kan wel degelijk goed zijn volgens mij :)

Wat ook schijnt te helpen is fruit eten voor het slapen gaan, bijvoorbeeld bananen. Die bevatten een bepaalde stof waardoor je beter slaapt.

Ik slaap over het algemeen goed. Hoe dat komt? Niet teveel slapen. :) 6-7 uur per nacht, meer red ik door de week echt niet. Als ik ga slapen ben ik moe genoeg om snel te slapen.

Dit werkt bijna altijd. Alleen vannacht niet. Ik was best wel moe, had mijn middagslaapje in de trein gemist :) Om kwart voor 12 ging ik slapen... om 12 uur werd ik weer wakker en kon niet meer in slaap komen. Tot 3 uur wakker gelegen en maar wat gelezen, whisky erbij. Toen weer geprobeerd te slapen, wat toen lukte. Maar ja, 3 uur later ging de wekker alweer :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Oude-Waarheid schreef:Zal allemaal best waar zijn maar er zijn soms momenten dat het
Dat realiseer ik me ook wel.
Alleen wil je zo iemand toch wat tips geven. Steeds meer en zwaardere medicijnen lijkt me geen goede weg, terwijl dat juist de weg is die artsen veelal wijzen.
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Soms is het idd moeiilijk om je hersenactiviteit voor het slapen gaan te laten dalen,, als je echt veel aan je hoofd hebt. Maar er zijn wel manieren voor om dat te doen. Dus wat Tiberius aangeeft zijn wel goede tips. En natuurlijk is er nog 1 hele goede tip voor ons, christenen: Werp al uw bekommerniissen op Hem, en Hij zal u rust geven.

Even een wat rare vraag. Hoe kijken jullie aan tegen wiet als medicatie? En het schijnt dat je er ook beter en makkelijker van gaat slapen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:Hm, geen alcohol drinken? Ik weet het niet. Het ligt vaak ook aan de hoeveelheden enzo.... Een slaapmutsje kan wel degelijk goed zijn volgens mij :)
Mijn psych raadde me indertijd aan om 's avonds voor het slapen gaan twee borreltjes te nemen...."neem van me aan dat je als een roos slaapt"...........ik heb vriendelijk voor de eer bedankt, want voor je het weet zit je aan de alcohol vast............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Soms is het idd moeiilijk om je hersenactiviteit voor het slapen gaan te laten dalen,, als je echt veel aan je hoofd hebt. Maar er zijn wel manieren voor om dat te doen. Dus wat Tiberius aangeeft zijn wel goede tips. En natuurlijk is er nog 1 hele goede tip voor ons, christenen: Werp al uw bekommerniissen op Hem, en Hij zal u rust geven.

Even een wat rare vraag. Hoe kijken jullie aan tegen wiet als medicatie? En het schijnt dat je er ook beter en makkelijker van gaat slapen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Mee eens Marnix,
Bij slapeloos kan het ook zijn "Mijn ziel is immers stil tot God"
Het kan ook als stille tijd gebruikt worden.
Maar in het algemeen is de slaap, om tot rust te komen en om ons
werk weer naar behoren te mogen doen.
En dat gaat niet als je dagen niet of nauwelijks kunt slapen.
Wat ik ook een mooie Psalm vind "Ik lag en sliep gerust van 's Heeren touw bewust, tot ik verkwikt ontwaakte"
Dit wens ik alle die met slapeloosheid te kampen hebt toe :!:
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
Marnix schreef:Hm, geen alcohol drinken? Ik weet het niet. Het ligt vaak ook aan de hoeveelheden enzo.... Een slaapmutsje kan wel degelijk goed zijn volgens mij :)
Mijn psych raadde me indertijd aan om 's avonds voor het slapen gaan twee borreltjes te nemen...."neem van me aan dat je als een roos slaapt"...........ik heb vriendelijk voor de eer bedankt, want voor je het weet zit je aan de alcohol vast............
Tja, ik zie het dan als medicijn. Daar kan je ook aan vastzitten. Maar ik vraag me sterk af of 2 borrels per da (wat toch niet zo ongezond schijnt te zijn) nou zo verslavend is. Maa dat zal ook wel per persoon verschillen.

En tja, als ik heel vaak een nacht als vannacht zou hebben, dan moet je toch wat he. Anders zou ik binnen de kortste keren een burn-out hebben.
Adorote

Bericht door Adorote »

Slapen doet men zonder hulpmiddelen, slapen gaan zit tussen de oren men wil niet of men wil wel, en dan wordt er geslapen.
Gesloten