Welke muziek beluister je nu? [3]

Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:Stilte muziek adem en harteklopt.
Volgens mij heb jij maar één cd in je kast staan, en die is inmiddels compleet grijs gedraaid..............zó erg grijs gedraaid dat er geen geluid meer vanaf komt..................................................
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:keesie preesie. 8)
Kees Kraayenoord?
Hoe vinden we z'n pogingen om oude kerkliederen in een modern jasje te gieten?
Nou, buikpijn krijg ik er niet van. Maar echt geweldig vind ik het ook niet. Zolang er mensen zijn die deze muziekstijlen (het is een allegaartje) geweldig vinden, zijn z'n pogingen misschien wel goed. Het is allicht ietsjes stichtelijker dan de puur wereldse varianten.

Als dezelfde mensen ook met echte (:wink:) muziek te bereiken zijn, is het natuurlijk enorm zonde.
Lassie

Bericht door Lassie »

wim schreef:
Hendrikus schreef:
Kees Kraayenoord?
Nou, buikpijn krijg ik er niet van. Maar echt geweldig vind ik het ook niet. Zolang er mensen zijn die deze muziekstijlen (het is een allegaartje) geweldig vinden, zijn z'n pogingen misschien wel goed. Het is allicht ietsjes stichtelijker dan de puur wereldse varianten.

Als dezelfde mensen ook met echte (:wink:) muziek te bereiken zijn, is het natuurlijk enorm zonde.
kotskotskots

*nee we swingen met z'n allen achter martin mans aan* (op hele noten nog wel, want dan kom je in de hemel) hoezo mensverheerlijking.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

J.S.Bach: Leipziger chorale
Petrus

Bericht door Petrus »

Lassie schreef:
kotskotskots
Zwak, ziek en misselijk Lassie?????? Je kunt dan maar beter even naar de dokter gaan, die heeft er wel iets tegen..... :mrgreen:

En ja, ménsverheerlijking vindt je niet alleen t.a.v. organisten of andere musici, maar óók bij eerwaarde Dss. waar hard achteraan gehold wordt!!! :?
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Petrus schreef:
Lassie schreef:
kotskotskots
Zwak, ziek en misselijk Lassie?????? Je kunt dan maar beter even naar de dokter gaan, die heeft er wel iets tegen..... :mrgreen:

En ja, ménsverheerlijking vindt je niet alleen t.a.v. organisten of andere musici, maar óók bij eerwaarde Dss. waar hard achteraan gehold wordt!!! :?
Terwijl men achter Christus aan moet gaan! En Hem verheerlijken!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Lassie schreef:
kotskotskots

Dat weten zovelen, maar handelen er er niet altijd naar...........

De Ds. waar ik zondags ter kerke mag gaan bezit het vermogen tussen de gemeente en Christus uit te vallen, zodat je puur de Heere hoort spreken.

Maar ándere Dss hebben weer ándere kwaliteiten zo de Heere hen vermocht te geven.
Christiaan

Predikanten kunnen prediken wat ze willen, en ze kunnen en mogen vaak er waardevolle dingen zeggen. Maar als de mensen niet willen.
Laatst gewijzigd door Christiaan op 05 dec 2006, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
Petrus schreef:
Christiaan schreef:
Petrus schreef: Zwak, ziek en misselijk Lassie?????? Je kunt dan maar beter even naar de dokter gaan, die heeft er wel iets tegen..... :mrgreen:

Dat weten zovelen, maar handelen er er niet altijd naar...........

De Ds. waar ik zondags ter kerke mag gaan bezit het vermogen tussen de gemeente en Christus uit te vallen, zodat je puur de Heere hoort spreken.

Maar ándere Dss hebben weer ándere kwaliteiten zo de Heere hen vermocht te geven.
Predikanten kunnen prediken wat ze willen, en ze kunnen en mogen vaak er waardevolle dingen zeggen. Maar als de mensen niet willen.
Laten we het dáár maar in een ándere topic over hebben Chris............ik schoof als eerste uit de bocht bij deze muziektopic, laat ik maar weer snel "en route" komen...................

Ik ben weer aangeland bij de oude vertrouwde RO, maar ze hebben nú een presentator.............nou, die mag nog een hoop leren van het vak.........................................
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Petrus schreef: Ik ben weer aangeland bij de oude vertrouwde RO, maar ze hebben nú een presentator.............nou, die mag nog een hoop leren van het vak.........................................
Stem doet me aan iemand denken, lijkt niet iets op Bas van der Vlies?? :mrgreen:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:*nee we swingen met z'n allen achter martin mans aan* (op hele noten nog wel,
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

De RO maar zuchtend uitgezet, die presentator is geen aanwinst.
Christiaan

Mister schreef:De RO maar zuchtend uitgezet, die presentator is geen aanwinst.
Ik zal ze melden dat ze jou moeten nemen! :wink:

wim

Bericht door wim »

Lassie schreef:
wim schreef:
Hendrikus schreef:
Kees Kraayenoord?

kotskotskots

*nee we swingen met z'n allen achter martin mans aan* (op hele noten nog wel, want dan kom je in de hemel) hoezo mensverheerlijking.
MM maakt ook geen echte muziek. Toch?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:De RO maar zuchtend uitgezet, die presentator is geen aanwinst.
Jammer dat die presentator zichzelf zo graag hoort praten.
Het was eerst best een aardige omroep. Nu luister ik er nauwelijks meer naar vanwege al dat tussendoor-gewauwel.
Gesloten