Christiaan schreef:Klavier schreef:Klavier schreef:De kern: Kun je mensen overtuigen op basis van enkel subjectieve argumenten om daarmee feitelijk aan te tonen dat oude muziek beter is?
Christiaan schreef:Kun jij het tegen deel bewijzen???
Kom op Christiaan, dwing jezelf tot heldere dialogen.
Geen afwijkende vragen stellen.
Jij zet de stelling in, dus jij moet eerst de stelling bewijzen.
Ik geef je tips over de aanpak. De jouwe is tot nog toe niet succesvol gebleken. Probeer even de boel vanuit feiten te onderbouwen om zodoende je eigen visie ingang te doen vinden.
Ik snap wat je wilt bereiken. Alleen de wijze waarop is niet zoals een diskussie gewonnen kan worden.
Als strategie 1 niet werkt, even overstappen op strategie 2, snap je

Ik ken maar een stratiegie en dat is een eerlijk en bewogen betoog en als men niet wil horen, hoort men niet.
Triest maar jammer. Over zulke zaken als deze kan eindeloos worden gediscusseerd.
Christiaan,
Als je er maar 1 kent die eerlijk en bewogen is, wil dat niet zeggen dat je meer zou kunnen leren kennen die ook eerlijk en bewogen zijn.
Het trieste en jammere veroorzaak je doordat je te vast zit op je gevoelens. Die gevoelens ken alleen jij. En daar kun je geen betoog op baseren. Dat gevoel wat jij hebt, heeft een ander niet, laat staan dat je het als basis voor je betoog kunt laten dienen.
Onderscheid je boodschap van het middel om de boodschap over te brengen.
Jouw boodschap is: Oude muziek is mooier. Dat vind jij, dus voor jou is dat zo.
Jouw middel om de boodschap over te brengen is: Zeggen dat je oude muziek mooier vind en het daarom ook is.
Dat is hetzelfde!
Oftewel, jouw middel om de boodschap over te brengen is helemaal geen middel.
Je blijft in jezelf steken.
Als je een boodschap over wilt brengen moet je je verplaatsen in die ander, die je wilt overtuigen.
Als die gevoelig is voor feiten, zul je die op basis van feiten moeten overtuigen.
De mensen die het met jou eens zijn, hebben wellicht dezelfde smaak en zijn dan wel gevoelig voor jouw gevoelsargumenten.
Maar hier op het forum komen alleen de gevoeloze typen die alleen maar achter een pc zitten :mrgreen:
Kortom: Wil jij hier geen triest gevoel opdoen en steeds weer 'jammer' als eindresultaat boeken, zul je toch je strategie om moeten gooien.
Hoe krijg je anders jouw kennis tussen onze oren?