Wat voor auto rijden wij?

Duuk

Bericht door Duuk »

Tiberius schreef:
Duuk schreef:Ik bewaar ook alle tankbonnetjes die ik verwerk.
Ondanks dat ik nu volledig bijtelling heb, doe ik dat nog steeds.
Dat moet voor de bedrijfsadministratie.
Maar dat is ook niet zo lastig: ik gooi gewoon alle bonnetjes in het dashboardkastje en eens per drie maanden (of als het kastje niet meer dicht wil) overhandig ik ze aan de boekhouder.
Bonnetjes bewaren voor de administratie? Heb jij geen tankpas? Met een tankpas krijgt de wagenparkbeheerder vanzelf toch de overzichten?

Ik bewaar ze alleen maar om mijn eigen overzichten te controleren.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Duuk schreef:Bonnetjes bewaren voor de administratie? Heb jij geen tankpas?
Nee, ik betaal alles eerst zelf. Als ik de bonnetjes ingeleverd heb, wordt het teruggestort.
henri

Bericht door henri »

Tiberius schreef:ik betaal alles eerst zelf. Als ik de bonnetjes ingeleverd heb, wordt het teruggestort.
En ik maar bonnetjes sparen... maar terugstorten is er niet bij. Of werkt dat alleen maar bij een auto-van-de-zaak? :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henri schreef:
Tiberius schreef:ik betaal alles eerst zelf. Als ik de bonnetjes ingeleverd heb, wordt het teruggestort.
En ik maar bonnetjes sparen... maar terugstorten is er niet bij. Of werkt dat alleen maar bij een auto-van-de-zaak? :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wij krijgen wel altijd de BTW terug :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:
Rens schreef:
Duuk schreef:
jvdg schreef:
Weet ik, maar besef je wel hoe moeilijk dat is?
En dan ook nog eerlijk zijn.
Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.
je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:
Op zich valt dat wel mee, hoor.
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik verwacht niet, dat er hier op het forum sjoemelende leaserijders zijn, maar voor meelezers: opgelet!

[hr]
Fiscus houdt sjoemelende leaserijders in de gaten

DEN HAAG - De Belastingdienst verdenkt zeker duizend mensen ervan dat zij onterecht hun auto van de zaak voor privézaken gebruiken. Zij hebben de afgelopen maanden een brief van de fiscus gekregen, nadat hun leaseauto was geflitst door een speciale camera-auto op locaties waar zij waarschijnlijk niet voor hun werk waren.

Een woordvoerder van Financiën heeft donderdag een bericht daarover in Het Finacieele Dagblad bevestigd.

De actie om leaserijders te betrappen op oneigenlijk gebruik begon in februari. Sinds die tijd staan de auto's van de fiscus te flitsen op drukbezochte locaties als grote evenementen, woningboulevards en in vakantietijd bij grensovergangen.

De woordvoerder kan nog geen oordeel geven over de resultaten tot nu toe. "Het is de eerste keer dat we de actie doen."

bron: http://www.nu.nl
Duuk

Bericht door Duuk »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:
Rens schreef:
Duuk schreef: Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.
je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:
Op zich valt dat wel mee, hoor.
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik verwacht niet, dat er hier op het forum sjoemelende leaserijders zijn, maar voor meelezers: opgelet!

[hr]
Fiscus houdt sjoemelende leaserijders in de gaten

DEN HAAG - De Belastingdienst verdenkt zeker duizend mensen ervan dat zij onterecht hun auto van de zaak voor privézaken gebruiken. Zij hebben de afgelopen maanden een brief van de fiscus gekregen, nadat hun leaseauto was geflitst door een speciale camera-auto op locaties waar zij waarschijnlijk niet voor hun werk waren.

Een woordvoerder van Financiën heeft donderdag een bericht daarover in Het Finacieele Dagblad bevestigd.

De actie om leaserijders te betrappen op oneigenlijk gebruik begon in februari. Sinds die tijd staan de auto's van de fiscus te flitsen op drukbezochte locaties als grote evenementen, woningboulevards en in vakantietijd bij grensovergangen.

De woordvoerder kan nog geen oordeel geven over de resultaten tot nu toe. "Het is de eerste keer dat we de actie doen."

bron: http://www.nu.nl
Op zich is het helemaal geen bezwaar als je een woningboulevard bezoekt. Zolang je maar binnen de 500 km blijft en de prive km's opgeeft.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Duuk schreef:Op zich is het helemaal geen bezwaar als je een woningboulevard bezoekt. Zolang je maar binnen de 500 km blijft en de prive km's opgeeft.
Je hoeft mij niet te overtuigen. :D
refo

Bericht door refo »

Duuk schreef: Op zich is het helemaal geen bezwaar als je een woningboulevard bezoekt. Zolang je maar binnen de 500 km blijft en de prive km's opgeeft.
Koop iets voor de zaak. Rolletje plakband. Een ordner. Doosje nietjes. Een spaarlamp. Declareer die bij je werkgever. Heb je 2 bewijsstukken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
Duuk schreef: Op zich is het helemaal geen bezwaar als je een woningboulevard bezoekt. Zolang je maar binnen de 500 km blijft en de prive km's opgeeft.
Koop iets voor de zaak. Rolletje plakband. Een ordner. Doosje nietjes. Een spaarlamp. Declareer die bij je werkgever. Heb je 2 bewijsstukken.
Dit is mensen aanzetten tot fraude, liegen etc..
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:
refo schreef:
Dat hij spaarlamp noemt maakt toch het één en ander weer neutraal zeg maar... toch?
jvdg

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:
jvdg schreef:
refo schreef:
Dat hij spaarlamp noemt maakt toch het één en ander weer neutraal zeg maar... toch?
Zij hebben vele vonden gevonden..........
kleuzien

Bericht door kleuzien »

Een doddig fordje Ka 8)
refo

Bericht door refo »

jvdg schreef:
refo schreef:
Welnee. Als je naar de meubelboulevard gaat met het plan daar een ordner te kopen voor de zaak is het een zakelijke rit.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
jvdg schreef:
refo schreef:
Welnee. Als je naar de meubelboulevard gaat met het plan daar een ordner te kopen voor de zaak is het een zakelijke rit.
Niet alleen aanzetten tot fraude, maar ook nog eens tot jokken... Hoe heb ik het nou? :shock:
Rens

Bericht door Rens »

kleuzien schreef:Een doddig fordje Ka 8)
dan ben je béste maatjes met Daphne...............met haar knálgele Ford Ka.....,
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie