Kabinetsformatie 2021

Ambtenaar

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: Ik deel je analyses Ambtenaar. Edith Schippers is al even uit beeld en heeft een goede baan in het bedrijfsleven. Ik dacht zelf aan Klaas Dijkhoff. Nietemin is de kans heel groot dat er een Rutte IV komt wat ook recht doet aan de uitslag van de verkiezingen. Even buiten de familieruzie om in Den Haag.
De reden dat ik Schippers noem, is dat ze al enige tijd op afstand staat en een hoge functie bekleedt bij DSM. Ze lijkt me uitermate geschikt om premier te worden op basis van haar CV. Of ze er zin in heeft, is een tweede. Heb je een hoop gezeur aan je hoofd en het verdient ook nog eens heel erg slecht.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Habitat schreef:Ik zou het gek vinden als de VVD niet gebruik maakt van deze periode om een nieuwe premierskandidaat te leveren. Rutte heeft de stemmen binnengehaald en een nieuw gezicht mag het afmaken en bij de volgende verkiezingen weer de premiersbonus opstrijken. Hoe mooi wil je het als partij hebben?

De vraag is alleen. Zal Rutte daar mee akkoord gaan?
Ik heb ook wel eens vernomen in de media dat hij een vooraanstaande baan in Brussel zou ambiëren. Misschien is dat dan nu het juiste ogenblik?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Erskinees schreef:Arib praat altijd wat hortend en stotend. Het is niet fair om het lek in haar schoenen te schuiven.
Dat zei ik ook niet. Het viel wel enorm op dat ze gestrest raakte toen dat ter sprake kwam. Dat was vrij duidelijk waarneembaar. En ik kan me zomaar voorstellen dat zij het eerder wist dan 9 uur.
Iemand moet het gedaan hebben.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef: Ik deel je analyses Ambtenaar. Edith Schippers is al even uit beeld en heeft een goede baan in het bedrijfsleven. Ik dacht zelf aan Klaas Dijkhoff. Nietemin is de kans heel groot dat er een Rutte IV komt wat ook recht doet aan de uitslag van de verkiezingen. Even buiten de familieruzie om in Den Haag.
De reden dat ik Schippers noem, is dat ze al enige tijd op afstand staat en een hoge functie bekleedt bij DSM. Ze lijkt me uitermate geschikt om premier te worden op basis van haar CV. Of ze er zin in heeft, is een tweede. Heb je een hoop gezeur aan je hoofd en het verdient ook nog eens heel erg slecht.
Als er een vervanger voor Rutte moet komen gooit Schippers hoge ogen ja. En het is een vrouw he, dat zal D66 ook goed doen. Maar Rutte heeft 30 van de 34 VVD zetels binnen gehaald. Rutte is de VVD en andersom. Dus ik denk niet dat hij weg wil, niet voor niets zijn eventuele opvolgers van Rutte zoals Schippers en Dijkhoff al weer weg uit Den Haag. Rutte wil niet weg, hij wil door. En hij heeft het grootste kiezersmandaat.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Ik heb ook wel eens vernomen in de media dat hij een vooraanstaande baan in Brussel zou ambiëren. Misschien is dat dan nu het juiste ogenblik?
Er zijn op dit moment geen interessante banen te vergeven in Brussel.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: Als er een vervanger voor Rutte moet komen gooit Schippers hoge ogen ja. En het is een vrouw he, dat zal D66 ook goed doen. Maar Rutte heeft 30 van de 34 VVD zetels binnen gehaald. Rutte is de VVD en andersom. Dus ik denk niet dat hij weg wil, niet voor niets zijn eventuele opvolgers van Rutte zoals Schippers en Dijkhoff al weer weg uit Den Haag. Rutte wil niet weg, hij wil door. En hij heeft het grootste kiezersmandaat.
Als niemand met Rutte zou willen samenwerken, dan moet hij kiezen. Of lid van het parlement worden, of zichzelf opofferen en anderen de leiding van de VVD geven. Het lijkt met dat na al die jaren Rutte best plaats kan maken. Hij heeft zijn verdienste gehad, en nu is het aan iemand anders om de kar te trekken.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Ik heb ook wel eens vernomen in de media dat hij een vooraanstaande baan in Brussel zou ambiëren. Misschien is dat dan nu het juiste ogenblik?
Er zijn op dit moment geen interessante banen te vergeven in Brussel.
Ik denk ook dat de cultuur dat iedere politicus die landelijk is afgedaan wel even naar Brussel kan voorbij is. Brussel heeft al vaker gefungeerd als het afvoerputje van politici die het in het nationale parlement niet meer konden redden. Dat is niet goed voor het imago van de EU en ik denk dat ze dat zelf ook beseffen daar.
Overigens zeg ik hiermee niet dat Rutte afgedaan is hoor.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef: Als er een vervanger voor Rutte moet komen gooit Schippers hoge ogen ja. En het is een vrouw he, dat zal D66 ook goed doen. Maar Rutte heeft 30 van de 34 VVD zetels binnen gehaald. Rutte is de VVD en andersom. Dus ik denk niet dat hij weg wil, niet voor niets zijn eventuele opvolgers van Rutte zoals Schippers en Dijkhoff al weer weg uit Den Haag. Rutte wil niet weg, hij wil door. En hij heeft het grootste kiezersmandaat.
Als niemand met Rutte zou willen samenwerken, dan moet hij kiezen. Of lid van het parlement worden, of zichzelf opofferen en anderen de leiding van de VVD geven. Het lijkt met dat na al die jaren Rutte best plaats kan maken. Hij heeft zijn verdienste gehad, en nu is het aan iemand anders om de kar te trekken.
Lijkt mij ook, maar als ik hem zo gisteren zag heeft hij daar absoluut nog geen zin in. Kijk maar naar zijn reactie na het debat. Geen deemoedige houding maar juist vol politiek vuur om direct weer door te willen. Gisteren beten CDA en D66 niet door, misschien doen ze dat wel in de onderhandelingen die toch echt weer opgestart moeten worden.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Daarom premierschap naar een kleinere partij of een politiek zwaargewicht die nu soort buitenstaander is (dat zouden Donner, Thom de Graaf of Kim Putters kunnen zijn, waarbij Donner en de Graaf mogelijk te dicht bij een grote partij staan.
Gewoon Sigrid Kaag als premier. Vrouwelijk leiderschap geeft na al die jaren van mannelijke premiers al voldoende frisheid. Aan oude mannen en buitenstaanders zoals Kim Putters heb je helemaal niets.
Dan weten we zeker dat het een streven wordt om alle christelijke waarden uit Nederland en de grondwet uit te bannen. Echt een heel slecht idee.
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:Als niemand met Rutte zou willen samenwerken, dan moet hij kiezen. Of lid van het parlement worden, of zichzelf opofferen en anderen de leiding van de VVD geven. Het lijkt met dat na al die jaren Rutte best plaats kan maken. Hij heeft zijn verdienste gehad, en nu is het aan iemand anders om de kar te trekken.
Die gedachte zal Rutte pas over ca. 15 maanden acceptabel vinden, vermoed ik zo.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als het record op zijn naam staat zeker...
- Niet meer zo actief -
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Dat soort argumenten vind ik echt heel erg slecht. Maar in het kader van diversiteit zou
Putters als LHTenzer ook niet misstaan in seculier Nederland. Ik denk dat je nu het beste wat saaiheid kunt hebben (en daar zijn Donner en Hirsch Ballin goed in). Kaag is leider van de tweede partij, het is vreemd om aan heel de grootste partij voorbij te gaan terwijl ze wel mee regeren. Enkel een buitenstaander of een kleine partij die geen bedreiging is voor VVD lijkt wat dat betreft acceptabel.
Al die oude mannen, dan is gewoon meer van hetzelfde. Dan krijg je oude wijn in oude zakken. Waarom die oude mannen uit het bejaardentehuis te halen om ze het land te laten leiden? Laat ze lekker zitten waar ze zitten.
Je staat duidelijk leeftijdsdiscriminatie voor. Ik ook trouwens, ik zie liever niet te jonge politieke leiders, vanwege gebrek aan ervaring. Verder zijn Thom de Graaf en Kim Putters ook weer niet erg oud en nog niet aan pensioen toe. Maar goed Schouten (ik weet zo snel geen andere CUer met de juiste baggage), of een PvdA'er of iemand anders uit RvS of Eerste Kamer zou ook kunnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Je staat duidelijk leeftijdsdiscriminatie voor. Ik ook trouwens, ik zie liever niet te jonge politieke leiders, vanwege gebrek aan ervaring.
Er zijn genoeg veertigers en vijftigers met politiek-bestuurlijke ervaring. In de VS zag je ook liever Buttigieg dan Biden. Waar in Nederland wel pleiten voor Biden?
Maar goed Schouten (ik weet zo snel geen andere CUer met de juiste baggage)
Je noemt ongeveer de minst effectieve minister van dit kabinet. Ze maakt niets klaar en is derhalve totaal ongeschikt.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Schippers herinner ik mij vooral als een minister die steeds in huilen uitbarstte tijdens kritische debatten.
Henk J

Bericht door Henk J »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -weer-vlot
Rutte wil dus door, ben benieuwd hoe Kaag en Hoekstra dat gaan verkopen naar hun achterban en voor Hoekstra met name naar Omtzigt.
Plaats reactie