parsifal schreef:thuis komen na een leuke vakantie op Java en Singapore en dan je huis overhoop gehaald zien. Verlies: laptop en externe harde schijf, speakers, mijn twee pakken (niet dat ik die meer dan 1 keer per jaar draag, maar die ene keer is net volgende week, dus ik moet een nieuw pak aanschaffen) en een goede weekendtas. Daarbij is een opengebroken balkondeur ook niet prettig met de huidige Zweedse temperaturen.
Ja, dan is je vakantiegevoel in één keer over. Sterkte!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
zelfs na 5 jaar in het werk, kan ik soms nog verdrietig worden over wat (stief) ouders zeggen over hun ( stief) kind in het bijzijn van dat kind..
Gisteren kwam een moeder en haar partner op bezoek in de groep. De betreffende jongen doet het bij ons boven verwachting goed. Moeder zag er niet goed uit, dus toen ik vroeg wat er was vertelde ze dat ze een allergische reactie op haarverf had gehad, er verschrikkelijk had uitgezien, zoals een alien, maar dan met rooie bulten, maar dat het nu wel weer ging..toen ik beaamde dat dat best heel erg was..antwoordde de stiefvader: niemand vraagt mij wat. Dus ik vroeg, en hoe is het met u? waarop hij antwoordde..nou, verschrikkelijk, want ik moet naast zo'n gedrocht lopen. Vervolgens noemde hij de medewerker van BJZ een bonenstaak..
Toen het later ging over het functioneren van de betreffende jongen..en ik aangaf dat hij eigenlijk best braaf is, meehelpt etc...zei de stiefvader: jaja, hij is heel braaf, vooral als hij op zijn rug ligt, in een kist, 3 meter onder de grond. Ik werd hier naar van. Maar het ging gewoon door..ik vertelde dat het plan was dat hij in december op de lijst voor kamertraining gezet werd....antwoord van stiefvader: Nou, hang dan maar de vlag uit en bouw een feestje ter ere van het feit dattie dan weg is. De jongen in kwestie zat er bij...en lacht alles keurig weg, zoals hij dat altijd doet...
Ik daarentegen ben omgedraaid en weggelopen. Bah! wat een immens nare man.
irmo schreef:zelfs na 5 jaar in het werk, kan ik soms nog verdrietig worden over wat (stief) ouders zeggen over hun ( stief) kind in het bijzijn van dat kind..
Gisteren kwam een moeder en haar partner op bezoek in de groep. De betreffende jongen doet het bij ons boven verwachting goed. Moeder zag er niet goed uit, dus toen ik vroeg wat er was vertelde ze dat ze een allergische reactie op haarverf had gehad, er verschrikkelijk had uitgezien, zoals een alien, maar dan met rooie bulten, maar dat het nu wel weer ging..toen ik beaamde dat dat best heel erg was..antwoordde de stiefvader: niemand vraagt mij wat. Dus ik vroeg, en hoe is het met u? waarop hij antwoordde..nou, verschrikkelijk, want ik moet naast zo'n gedrocht lopen. Vervolgens noemde hij de medewerker van BJZ een bonenstaak..
Toen het later ging over het functioneren van de betreffende jongen..en ik aangaf dat hij eigenlijk best braaf is, meehelpt etc...zei de stiefvader: jaja, hij is heel braaf, vooral als hij op zijn rug ligt, in een kist, 3 meter onder de grond. Ik werd hier naar van. Maar het ging gewoon door..ik vertelde dat het plan was dat hij in december op de lijst voor kamertraining gezet werd....antwoord van stiefvader: Nou, hang dan maar de vlag uit en bouw een feestje ter ere van het feit dattie dan weg is. De jongen in kwestie zat er bij...en lacht alles keurig weg, zoals hij dat altijd doet...
hè, wat ontzettend aangrijpend als ouders dat zeggen.
Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal akelig van bent.
irmo schreef:zelfs na 5 jaar in het werk, kan ik soms nog verdrietig worden over wat (stief) ouders zeggen over hun ( stief) kind in het bijzijn van dat kind..
Misselijk gedrag zeg!
Ik begrijp je gevoel.
Sneu voor zo'n knul..
Wat een verdriet toch.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
De ruimhartige geld-terug-regeling van de NS.
Ik reis een kort stukje met de trein, reisde de afgelopen weken per dag anderhalf uur extra en zie geen cent terug.
Maar goed, de nationale helden van de spoorwegen zien morgen al weer kans om een min of meer normale dienstregeling uit te voeren. Vandaag vriest het nog te hard, denk ik.
vanaf morgenochtend, begint in Riemst de grote aanleg van de nieuwe stadskern..waaronder de aanleg van een grote rotonde...Riemst is het dorp, waarlangs de enige verbindingsweg van Maastricht naar Tongeren loopt..een zeer drukke weg...
Die gaat nu dus ( gedeeltelijk ) dicht....en U mag 3 maal raden langs waar de omleiding gaat:
Ja juist! Dwars door Lafelt ( das niet zo moeilijk, lafelt heeft maar 1 straat ) Ik wordt daar heel erg onblij van. Ik woon hier vanwege de rust en de stilte ( op wat dierengeluiden na ) maar de komende 1,5 jaar zal die ver te zoeken zijn....onze straat is helemaal niet gemaakt voor zoveel verkeer...ik slaap aan de straatkant....echt not funny allemaal...ik schiet nu al in de stress bij de gedachte dat mijn heilge nachtrust zwaar verstoord gaat worden.
irmo schreef:vanaf morgenochtend, begint in Riemst de grote aanleg van de nieuwe stadskern..waaronder de aanleg van een grote rotonde...Riemst is het dorp, waarlangs de enige verbindingsweg van Maastricht naar Tongeren loopt..een zeer drukke weg...
Die gaat nu dus ( gedeeltelijk ) dicht....en U mag 3 maal raden langs waar de omleiding gaat:
Ja juist! Dwars door Lafelt ( das niet zo moeilijk, lafelt heeft maar 1 straat ) Ik wordt daar heel erg onblij van. Ik woon hier vanwege de rust en de stilte ( op wat dierengeluiden na ) maar de komende 1,5 jaar zal die ver te zoeken zijn....onze straat is helemaal niet gemaakt voor zoveel verkeer...ik slaap aan de straatkant....echt not funny allemaal...ik schiet nu al in de stress bij de gedachte dat mijn heilge nachtrust zwaar verstoord gaat worden.
Och, die verkeersgeluiden wennen zo snel.
Als over anderhalf jaar de rotonde klaar is en er niets meer langs je raam rijdt, word je wakker van de stilte.