Oorlog in Oekraine

Wim Anker

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Vandaag, 12:32
Wim Anker schreef: Vandaag, 12:13
Posthoorn schreef: Vandaag, 11:50 En wie rommelt ons nu een oorlog in?
Of hebben de pro-Russische commentators hier ook weer een plausibele verklaring voor? :jongle

Het grootste probleem is dat Europa zich een oorlog in laat rommelen.
:bobo
Wat Rusland ook doet, het is altijd de schuld van Europa. Aldus een Europeaan.

Oplossing: vanavond het Kremlin bombarderen. Ooit gedacht over de gevolgen daarvan?
Het is de schuld van Europa dat Poetin de ruimte voelt om dit te doen ja. Is dat zo ingewikkeld te begrijpen?

En het gevolg van zo'n actie zou zijn dat Poetin inbindt, dit soort streken niet meer uithaalt en de oorlog in Oekraine sneller wordt beëindigd.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: Vandaag, 12:56
Posthoorn schreef: Vandaag, 11:50 En wie rommelt ons nu een oorlog in?
Of hebben de pro-Russische commentators hier ook weer een plausibele verklaring voor? :jongle

Oplossing: vanavond het Kremlin bombarderen. Ooit gedacht over de gevolgen daarvan?
Het is de schuld van Europa dat Poetin de ruimte voelt om dit te doen ja. Is dat zo ingewikkeld te begrijpen?

En het gevolg van zo'n actie zou zijn dat Poetin inbindt, dit soort streken niet meer uithaalt en de oorlog in Oekraine sneller wordt beëindigd.
Het slachtoffer is de schuldige. Ook weer zo'n mooie van Wim.
En natuurlijk heeft Europa teveel op de VS geleund, dat weten we inmiddels al even en daar wordt volop aan gewerkt. Maar dat rechtvaardigt dit toch niet?

Volledig escaleren kán het gevolg hebben dat Rusland inbindt. Maar er zijn andere (behoorlijk ingrijpende) mogelijkheden die ook moeten worden meegewogen. 'Is dat zo ingewikkeld te begrijpen?'
ZWP

Bericht door ZWP »

FD in het kort:

"-De luchtruimschendingen passen in een breder patroon van Russische sabotage en cyberaanvallen om verdeeldheid en angst te zaaien.
-Rusland test hoever het kan gaan, en alleen een krachtige en eensgezinde reactie kan het Kremlin afschrikken, stellen Poolse analisten.
-De betrokkenheid van Nederlandse F-35’s wordt gezien als een belangrijk signaal van bondgenootschappelijke steun."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Vandaag, 13:26
Wim Anker schreef: Vandaag, 12:56

Het slachtoffer is de schuldige. Ook weer zo'n mooie van Wim.
Dat zegt ik niet en dat staat er niet.
ZWP schreef: En natuurlijk heeft Europa teveel op de VS geleund, dat weten we inmiddels al even en daar wordt volop aan gewerkt. Maar dat rechtvaardigt dit toch niet?

Volledig escaleren kán het gevolg hebben dat Rusland inbindt. Maar er zijn andere (behoorlijk ingrijpende) mogelijkheden die ook moeten worden meegewogen. 'Is dat zo ingewikkeld te begrijpen?'
Neehoor. Maar ook hier zegt je eigenlijk: Ga je gang Poetin, want ik ben bang voor je". (Ursela sms't nog "gemenert" denk ik). En dat is Europa. Blaffen met de staart tussen de benen.
ZWP

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: Vandaag, 13:35 Dat zegt ik niet en dat staat er niet.
Je zegt letterlijk dat de het de schuld is van Europa. Maar Rusland provoceert en is dus schuldig.
Wim Anker schreef: Vandaag, 13:35 Neehoor. Maar ook hier zegt je eigenlijk: Ga je gang Poetin, want ik ben bang voor je". (Ursela sms't nog "gemenert" denk ik). En dat is Europa. Blaffen met de staart tussen de benen.
Heerlijk als je zo zwart-wit denkt. Dan is er geen nuance, geen grijstinten. De geopolitieke wereld is niet binair.
Er zit namelijk nog wel wat tussen 'niets doen' en 'vanavond het Kremlin platgooien'.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wat zijn de gevolgen die we kunnen verwachten nu Polen de VN bij elkaar roept wegens de drone kwestie?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Vandaag, 14:16
Wim Anker schreef: Vandaag, 13:35 Dat zegt ik niet en dat staat er niet.
Je zegt letterlijk dat de het de schuld is van Europa. Maar Rusland provoceert en is dus schuldig.
Niet waar. Rusland provoceert en is schuldig, dat klopt. EN! Europa laat zich - onnodig - provoceren.
Beide is waar in mij ogen. Afijn, nuance is nooit het sterkste punt van de "wij doen alles goed en hullie alles verkeerd" figuren die denken dat als het tweede waar is het eerste ook altijd waar is.
ZWP schreef:
Wim Anker schreef: Vandaag, 13:35 Neehoor. Maar ook hier zegt je eigenlijk: Ga je gang Poetin, want ik ben bang voor je". (Ursela sms't nog "gemenert" denk ik). En dat is Europa. Blaffen met de staart tussen de benen.
Heerlijk als je zo zwart-wit denkt. Dan is er geen nuance, geen grijstinten. De geopolitieke wereld is niet binair.
Er zit namelijk nog wel wat tussen 'niets doen' en 'vanavond het Kremlin platgooien'.
Daar zit inderdaad nogal wat tussen. Wat is je punt?
Michaels

Bericht door Michaels »

Herman schreef: Vandaag, 14:20 Wat zijn de gevolgen die we kunnen verwachten nu Polen de VN bij elkaar roept wegens de drone kwestie?
Rekenen op internationale aandacht, diplomatieke druk en mogelijk afspraken of sancties - Oekraïne komt definitief binnen de EU bijvoorbeeld - maar de uiteindelijke gevolgen hangen sterk af van de machtsverhoudingen binnen de Veiligheidsraad en de bereidheid van landen om echt in te grijpen.
"veelal geschreven met behulp van Artificial Intelligence, in de erkenning: ‘God wederstaat de hoovaardigen, maar de nederigen geeft Hij genade’ (Jak. 4:6)."
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef: Vandaag, 14:20 Wat zijn de gevolgen die we kunnen verwachten nu Polen de VN bij elkaar roept wegens de drone kwestie?
Niet meer doen Poetin want anders….? Dat zal de reactie zijn. Persoonlijk denk ik dat er geen opzet bij was want die Iraanse drones zijn niet de slimste. Onze F35’s hebben een heldendaad verricht lees ik. :OO3 Leuk voor de vliegers die houden wel van een beetje reuring.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 48 minuten geleden
Niet meer doen Poetin want anders….? Dat zal de reactie zijn. Persoonlijk denk ik dat er geen opzet bij was want die Iraanse drones zijn niet de slimste. Onze F35’s hebben een heldendaad verricht lees ik. :OO3 Leuk voor de vliegers die houden wel van een beetje reuring.
Heldendaad? 4 van de 19 neergehaald. Het luchtruim is zo lekker als een mandje.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 45 minuten geleden
huisman schreef: 48 minuten geleden
Heldendaad? 4 van de 19 neergehaald. Het luchtruim is zo lekker als een mandje.
Denk dat je de ironie in mijn bericht gemist hebt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie