COVID-19
Re: COVID-19
Ik was vandaag op een borrel vanwege het afscheid van een collega. Aan beide kanten naast ons was een groep studenten, verdeeld in groepjes van vier. Ze begroetten elkaar met een boks (dat is een relatief veilige handbegroeting) of een andere handklapgroet die ik nog niet heb meegekregen. Gezien het aantal zieken in het ziekenhuis kan ik mij wel voorstellen dat het beleid wat meer gedifferentieerd raakt en de overheid hier niet heel moeilijk over doet.
Jongeren hebben heel lang zich moeten aanpassen voor een heel beperkt eigen risico. Anders dan ik aan het begin nog enigszins hoopte, zal dit virus niet meer ingedamd kunnen worden. Daarvoor is het nu wereldwijd te veel verspreid. In zo'n geval is het toch nog helemaal niet zo gek om enigszins gecontroleerd het virus over te dragen binnen de groep tot een jaar of 30? Het aantal overledenen zal vrij beperkt zijn en zolang andere mensen voorzichtig zijn en de betrokkenen ook goed handen wassen, dan lijken de risico's te overzien.
Jongeren hebben heel lang zich moeten aanpassen voor een heel beperkt eigen risico. Anders dan ik aan het begin nog enigszins hoopte, zal dit virus niet meer ingedamd kunnen worden. Daarvoor is het nu wereldwijd te veel verspreid. In zo'n geval is het toch nog helemaal niet zo gek om enigszins gecontroleerd het virus over te dragen binnen de groep tot een jaar of 30? Het aantal overledenen zal vrij beperkt zijn en zolang andere mensen voorzichtig zijn en de betrokkenen ook goed handen wassen, dan lijken de risico's te overzien.
Hier ben ik het wel mee eens, maak ook het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Mannen onder de 40 en vrouwen onder de vijftig lopen weinig risico als ze een gezond gewicht en geen onderliggende aandoeningen hebben. Doe dit soort dingen wel alleen als er genoeg ziekenhuiscapaciteit is en men zich erg bewust gedraagt (misschien zelfs elke ochtend even temperatuur meten om snelle indicaties te hebben dat je besmettelijk wordt).DDD schreef:Ik was vandaag op een borrel vanwege het afscheid van een collega. Aan beide kanten naast ons was een groep studenten, verdeeld in groepjes van vier. Ze begroetten elkaar met een boks (dat is een relatief veilige handbegroeting) of een andere handklapgroet die ik nog niet heb meegekregen. Gezien het aantal zieken in het ziekenhuis kan ik mij wel voorstellen dat het beleid wat meer gedifferentieerd raakt en de overheid hier niet heel moeilijk over doet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dan zat Zweden best dichtbij een goede 'strategie'. Op de verpleeghuizen na.
Ik neig daar langzamerhand ook naar. Maar goed. Op het moment dat ik mijn mening vormde, was er nog geen indicatie van een wereldwijde verspreiding. Toen had Italie het nog gewoon net als China in de hand kunnen houden, vermoedelijk.
Vergeet niet dat de wereldwijde besmettingen voornamelijk via Italie en misschien deels al eerder via China zijn gegaan. Maar in Afrika was nog niets aan de hand op dat moment.
Vergeet niet dat de wereldwijde besmettingen voornamelijk via Italie en misschien deels al eerder via China zijn gegaan. Maar in Afrika was nog niets aan de hand op dat moment.
Ik weet eigenlijk niet eens of dat het voornaamste idee was. Ik denk dat scholen dicht als erg schadelijk werd gezien. Daarbij dacht men denk ik ook aan de kinderen met achterstand. Er is correlatie tussen hoe goed ouders in staat zijn kinderen te motiveren om te leren en te helpen met schoolwerk en hoe goed de kinderen het doen op school. De kinderen die school het hardst nodig hebben lopen waarschijnlijk met op-afstand-leren meer achterstand op en lopen een groter risico buiten beeld te raken.Hollander schreef:Dan zat Zweden best dichtbij een goede 'strategie'. Op de verpleeghuizen na.
School voor maanden sluiten is echt een hoge prijs, die ik hoger inschat dan restaurants tijdelijk dichtgooien. Wat verpleeghuizen betreft, ik denk dat Zweden daar al jaren fout bezig is en dat het nu aan het licht komt. Er is te weinig reserve voor veiliger zorg.
Niet gehinderd door enige kennis van economische gevolgen zou ik als ik politicus was nu trouwens eens laten kijken naar en rekenen aan de mogelijkheid van een zorgdienstplicht. Een soort mogelijk alternatief voor de militaire dienstplicht (die Zweden weer heeft), waarin mensen ook leren zorgtaken veilig te doen in geval van nood. Zweden en Nederland hebben in de laatste eeuwen meer met pandemieen te maken gehad dan met oorlogen.
Ik denk dat het al behoorlijk aan de gang was in bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk en Engeland voordat duidelijk was dat Italië een groot probleem was. Ook denk ik niet dat harder ingrijpen de pandemie uit de VS en Brazilië had gehouden. Ook denk ik dat bijvoorbeeld Indonesië de ziekte niet via Europa heeft gekregen etc. Het is mogelijk dat eerder ingrijpen in landen waar dat mogelijk is een pandemie had kunnen voorkomen, maar ik denk om eerlijk te zijn niet dat dat het geval is. Als het wel mogelijk was, dan denk ik dat de meest waarschijnlijke succesvolle maatregel was geweest dat zodra men in China besefte dat er een probleem was men daar al het vliegverkeer had gestopt.DDD schreef:Ik neig daar langzamerhand ook naar. Maar goed. Op het moment dat ik mijn mening vormde, was er nog geen indicatie van een wereldwijde verspreiding. Toen had Italie het nog gewoon net als China in de hand kunnen houden, vermoedelijk.
Dat laatste zou sowieso een goed idee zijn geweest.
Ik fietste vanavond rond acht uur langs een testlocatie in Utrecht, en het stond nog vol. Ik vind de negatieve verhalen over burgers gezien de grote aantallen mensen die zich laten testen, wel een beetje overdreven. Natuurlijk zijn er altijd onverantwoordelijke types, maar er zijn ook grote aantallen mensen die de test ondergaan.
Ik vind al met al dat Nederland het de laatste tijd nog niet zo slecht doet.
Ik fietste vanavond rond acht uur langs een testlocatie in Utrecht, en het stond nog vol. Ik vind de negatieve verhalen over burgers gezien de grote aantallen mensen die zich laten testen, wel een beetje overdreven. Natuurlijk zijn er altijd onverantwoordelijke types, maar er zijn ook grote aantallen mensen die de test ondergaan.
Ik vind al met al dat Nederland het de laatste tijd nog niet zo slecht doet.
Bijbels gezien stopt de HEERE de pestilentie op Zijn tijd. Wat zou het een wonder zijn als het plotseling over is. Is daar gebed voor in deze tijd vol wetenschap? Ik zeg dit vooral tegen mijzelf.parsifal schreef:Ik denk dat het al behoorlijk aan de gang was in bijvoorbeeld Spanje, Frankrijk en Engeland voordat duidelijk was dat Italië een groot probleem was. Ook denk ik niet dat harder ingrijpen de pandemie uit de VS en Brazilië had gehouden. Ook denk ik dat bijvoorbeeld Indonesië de ziekte niet via Europa heeft gekregen etc. Het is mogelijk dat eerder ingrijpen in landen waar dat mogelijk is een pandemie had kunnen voorkomen, maar ik denk om eerlijk te zijn niet dat dat het geval is. Als het wel mogelijk was, dan denk ik dat de meest waarschijnlijke succesvolle maatregel was geweest dat zodra men in China besefte dat er een probleem was men daar al het vliegverkeer had gestopt.DDD schreef:Ik neig daar langzamerhand ook naar. Maar goed. Op het moment dat ik mijn mening vormde, was er nog geen indicatie van een wereldwijde verspreiding. Toen had Italie het nog gewoon net als China in de hand kunnen houden, vermoedelijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het spijt me oprecht, maar ik vind dat toch niet juist. Er is volgens mij geen enkele bijbelse aanwijzing dat de Heere specifiek bij virus-epidimieen specifiek ingrijpt in de natuurlijke gang van zaken. Niet anders althans dan bij regen en droogte.
In de Bijbel zijn er voorbeelden genoeg waar de HEERE ingrijpt bij pestilentie, regen en droogte. Zondag 10 belijdt dat toch ook?DDD schreef:Het spijt me oprecht, maar ik vind dat toch niet juist. Er is volgens mij geen enkele bijbelse aanwijzing dat de Heere specifiek bij virus-epidimieen specifiek ingrijpt in de natuurlijke gang van zaken. Niet anders althans dan bij regen en droogte.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Prima. Als je zegt: bijbels gezien stopt de Heere kanker op zijn tijd, dan kan ik daar mee instemmen. Maar op de manier waarop het nu geformuleerd is, vind ik het misleidend.
Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Kun je uitleggen wat je bedoeld?DDD schreef:Prima. Als je zegt: bijbels gezien stopt de Heere kanker op zijn tijd, dan kan ik daar mee instemmen. Maar op de manier waarop het nu geformuleerd is, vind ik het misleidend.
Volgens het RD kun je gewoon broomhexine nemen. Wat een flutkrant.
Waar baseer je op dat dit onderzoek niet deugt?
Als je hetzelfde zou zeggen tegen een kankerpatient of tegen een hongerlijdende meneer, dan is er niets mis met wat je schrijft. Als je een onderscheid maakt tussen het een en het ander, dan is er heel veel mis mee.huisman schreef:Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling. Kun je uitleggen wat je bedoeld?DDD schreef:Prima. Als je zegt: bijbels gezien stopt de Heere kanker op zijn tijd, dan kan ik daar mee instemmen. Maar op de manier waarop het nu geformuleerd is, vind ik het misleidend.